İlköğretim öğrencilerinin ders başarıları ile sosyal beceri durumlarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Taşlı, İsmail | |
dc.contributor.author | Keskin, Aslihan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:56:50Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:56:50Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600350 | |
dc.description.abstract | Sosyal ilişkiler, insan yaşamõnõn her döneminde oldukça büyük bir önemesahiptir. Hõzlõ toplumsal değişme dolayõsõyla, artõk bireyler gündelik hayatlarõnõsürdürebilmek için daha fazla bilgi ve beceriye ihtiyaç duymaktadõrlar. Çağõmõzdünyasõnda etkin bir yaşam sürmesini istediğimiz çocuklarõn, başkalarõyla iyi geçinmekkonusunda elde edecekleri bilgi ve beceriyi küçük yaşta kazanmalarõna yardõmcõ olmakzorundayõz (Altõnköprü,1979:133). Kazanõlmasõ gereken bu davranõşlarõ, sosyalbeceriler olarak tanõmlayabiliriz. Sosyal beceriler, toplumsal olarak kabul görecek vehem kişinin kendisini hem de karşõsõndaki bireyler açõsõndan yararlõ davranabilmebecerisidir. Bireyler eğer yeterli sosyal becerilere sahip ise, sosyal ilişkilerinin desağlõklõ olmasõ kolaylaşõr.İnsan sosyal bir varlõktõr. Dolayõsõyla insanlar bir arada yaşamaeğilimindedirler. Fakat bu eğilim bazõ insanlarda rahat başarõlabilen bir durum arzederken, bazõ insanlar için daha farklõ şekilde tezahür eder ve sosyal fobik, utangaç,sõkõlgan vb. şekilde nitelendirebilirler. Burada ise, devreye sosyal beceriler girer.Bu tez çalõşmasõnda, ülkemizdeki ilköğretim okullarõnda okutulan sosyalbilgiler dersinin; öğrencilerin sosyal beceri gelişimine olan etkisi ölçülmesi amaçlanmõşve akademik başarõ ile sosyal beceri durumu arasõndaki ilişkinin niteliği belirlenmeyeçalõşõlmõştõr.Bu amaçla; çalõşmamõzõn Birinci Bölümünde, Araştõrma Alanõ AçõsõndanSosyal Beceri Kavramõ ve bununla ilgili yapõlan çalõşmalar irdelenmiş; İkinciBölümünde ise, Karşõyaka İlçesinde belirlenen beş okulda eğitim gören öğrencilerinsosyal beceri durumlarõnõ ölçen ölçek uygulanmõş, sonuçlar gerekli istatistik işlemlerleanaliz edilmiştir. | |
dc.description.abstract | In every period of life social interaction is always of high imortance. Due toswift social changes individuals are in need of greater knowledge and skills for theireveryday lives. In nowadays world, if we want children to live an active life, we have tohelp them gain the knowledge and skills for getting along with othersat an early age(Altõnköprü, 1979:133 ). The behaviour that has to be learned can be named ....socialskillis.... Social skills lead to acceptance by society and to valuable behaviour foroneself and for others. Adequate social skills help oneself in building healthier socialrelationships. Humans are social beings. Thus, people always favour living togetherwith others. Whereas this approach is comfortable for some, it appears to be differentfor others and can lead to social phobic, reserved, discomforting, etc. stituations. Andthat is where social skills get involved.This thesis aims at measuring the impact of Social Knowledge subjects as theyare currently taught in Primary Schools in Türkiye on the development of social skillsof pupils, and at identifying the relation between academic success and social skillslevel. For it, in the first part of the paper research about the term of social skills has beencompleted, and, in the second part, the social skills level of selected pupils from fiveschools in Karşõyaka have been measured and the results have been analysed viaappropriate statistical tools. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim öğrencilerinin ders başarıları ile sosyal beceri durumlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | An investigation of elementary school student academic achievement and social skill | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 356327 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 239731 | |
dc.description.pages | 84 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |