Belediyelerde stratejik plana dayalı performans bütçe: Manisa Belediyesi örneği
dc.contributor.advisor | Mıynat, Mustafa | |
dc.contributor.author | Sevsay, Haktan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:56:49Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:56:49Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600345 | |
dc.description.abstract | Dünya da son yirmi beş yıldır, kamu harcamalarında mali disiplin ve etkinlik arayışları, performans esaslı bütçe sistemini gündeme taşımıştır. Bu yeni bütçe yaklaşımıyla; girdilere ve mevzuata uygunluk temelinde bütçeleme ve denetim anlayışından, sonuçlara göre bütçelemenin yapıldığı; kuruluşların etkinlik, verimlilik, kalite ve mali performans ölçülerine göre değerlendirildiği bir bütçe yönetimi ve denetimi anlayışı benimsenerek; mali disiplin, stratejik önceliklere göre kaynakların dağıtımı ve kamu hizmetlerinin sunumunda etkinlik ve verimliliğin sağlanması hedeflenmektedir.Dünyadaki gelişmelere paralel olarak ülkemizde de 1990'ların ortasında başlayan kamu mali yönetiminde reform çalışmaları sonucunda 2003 yılında 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile, tüm kamu kurumları ile birlikte belediyelere de stratejik plana dayalı performans bütçe sistemi getirilmiştir.Stratejik plana dayalı performans bütçe sisteminin, belediyelerde kendisinden beklenen sonuçları üreterek işleyebilmesi, üç unsura bağlıdır: Birincisi; katılımcı bir anlayışla stratejik planın hazırlanmasıdır. İkincisi, çok yıllı bütçe çerçevesinde, gelir bütçesi tahminlerinin dikkate alınarak stratejik önceliklerin saptanması ve mali kaynakların bu önceliklere göre yukarıdan aşağıya dağıtılarak, tahsis etkinliği ile birlikte mali disiplinin sağlanmasıdır. Üçüncü unsur ise, önceliklendirilen stratejik hedeflerlerin, etkinlik ve verimlilik düzeyini ölçen göstergelerle, yıllık performans hedeflerinin oluşturulması ve bu hedefleri içeren belediye performans programı üzerinden performans denetimi yapılarak teknik etkinliğin sağlanmasıdır.Performans bütçe sisteminin kendisinden beklenen işlevleri gerçekleştirip uygulamada başarılı olabilmesi için, vatandaş odaklı bir performans geliştirme kültürünün belediyelerimize kazandırılması ve performans denetiminin standartlarını oluşturarak, performans denetimi gerçekleştirmek üzere 5018 sayılı kanunda öngörülen kurumsal düzenlemelerin tamamlanması gerekmektedir. | |
dc.description.abstract | For the twenty five years the attempt to reach fiscal discipline and efficiency in public expenditures has brought the performance based budgeting system into public agenda. This new approach, which attempts both to measure the inputs and reach agreement based budgeting and constant control, has lead to results focused system, efficiency of organizations and productivity together with the managing of budget according to the evaluation based on quality and fiscal performance measurement. In addition, this new approach has aimed at providing efficiency and productivity of service supply and sources delivery according to strategic priority and fiscal policy.As the result of works on the public reforms in public administration that appeared in our country as an impact of the similar developments in the world in the middle of 1990s; strategic planning based performance focused budgeting has been brought to the all public institutions and municipalities in 2003 due to the Law of Public Finance Management and Control.In the strategic planning based performance focused budgeting the ability of municipalities to make the result they expect from themselves be realized depends upon three elements. The first one is to prepare the strategic planning by means of participated understanding. The second one is to provide fiscal policy by means of allocative efficiency and top-down delivery of financial sources prioritized by paying attention to the estimated revenue budget according to the multi-year framework. As for the third element, in order to obtain technical efficiency, the inspection and performance control objects to be set based on indicators of measured productivity and efficiency levels and prioritized strategic targets as well, is to be performed.In order to succeed in realizing and applying the functions that the performance budget system expect from itself, the performance control standards and citizen focused performance culture are required to be gained; the 5018 article in the code of Laws states that completion of the institutional regulations is the upmost necessity to fulfill the performance control. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Maliye | tr_TR |
dc.subject | Finance | en_US |
dc.title | Belediyelerde stratejik plana dayalı performans bütçe: Manisa Belediyesi örneği | |
dc.title.alternative | Strategic planning based performance budgeting: Manisa Municipality case | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Maliye Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.subject.ytm | Performance based budgeting | |
dc.subject.ytm | Manisa | |
dc.subject.ytm | Budget systems | |
dc.subject.ytm | Planning | |
dc.subject.ytm | Strategic planning | |
dc.subject.ytm | Budgeting techniques | |
dc.subject.ytm | Municipalities | |
dc.identifier.yokid | 365337 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264623 | |
dc.description.pages | 197 | |
dc.publisher.discipline | Maliye Teorisi Bilim Dalı |