Show simple item record

dc.contributor.advisorGerşil, Gülşen
dc.contributor.authorDemir, Doğan
dc.date.accessioned2021-05-07T08:56:49Z
dc.date.available2021-05-07T08:56:49Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600339
dc.description.abstractGünümüz bilgi çağının toplum üzerinde etkileri inanılmaz noktalara ulaşmış, telekomünikasyon ve bilgi teknolojileri de çok hızlı yaygınlaşmıştır. Yaygınlaşan telekomünikasyon temel iletişim aracı olmuş ve toplum üzerinde direk ve dolaylı olarak günlük yaşantıyı etkiler hale gelmiştir. İletişim maliyetlerinin düşürülmesi, zaman kazancı ve çalışma hayatındaki değişimler ile ilgili yüksek beklentileri barındıran telekomünikasyon ve bilgi teknolojilerinin ortaya çıkardığı yeni bir çalışma şekli olarak tele-çalışma, işverenler ve çalışanlar açısından bu beklentileri karşılayarak iş dünyasına yavaş yavaş adapte edilmeye başlanmıştır. Türkçe'de tam karşılığını bulamadığımız evden serbest çalışma yöntemi olan tele-çalışmanın, kişiler açısından avantajlı ve dezavantajlı yönleri bulunmaktadır. Tele-çalışmanın yavaş yaygınlaşmasının nedenlerini bulabilmek için bu avantaj ve dezavantajların neler olduğunun ortaya çıkarılması ve tele-çalışmanın özelliklerinin analiz edilmesi gerekmektedir.Amerika ve Avrupa'da belli noktalara ulaşan tele-çalışma şekli Türkiye'de oldukça yenidir. Tele-çalışma uygulamaları henüz yaygınlaşmamasına rağmen, bu tez çalışmasında tele-çalışmaya bakış ve yaklaşımlar incelenmiştir. İleri teknoloji sektöründe çalışan kişilerin tele-çalışan olarak çalışma açısından potansiyel oldukları düşünülerek, bu kişilerin yaklaşımları yönetim ve organizasyon açısından analiz edilip, yurt dışındaki çalışmalarla karşılaştırma yapılmıştır.
dc.description.abstractInformation age has a tremendous effect over the society. One of the main outcomes of information age is telecommunications and information technologies. The use of telecommunications to partially or completely replace daily commuting to and from work is predicted to have a great impact on various fields of society, both directly and indirectly. There are high expectations about using telecommunications and information technologies in order to decrease the commuting costs, time savings, diversification of employment across the country and so on. At this point teleworking seems to answer to those expectations as it is an alternative work style, slowly adapted to business. Working from home as a teleworker has some advantages and disadvantages. In order to understand why it is slowly adopted to business, some empirical studies need to be done with careful analysis of all elements of teleworking. Tele-working in USA and Europe has reached to some points but Turkiye is so new to this working style. Although a large-scale implementation of telework has not yet occurred in Turkiye, in this thesis, we will point out and analyze some visible tendencies in order to understand the effective role of telework. The study is mostly based on the employees those work for high technology companies to see their potential as a teleworker. The telework potential of Turkish work force is analyzed from the management and organizational effects points of view. The study is also compared with international researches.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBağımsız serbest çalışan bilişimcilerin çalışma şartlarının analizi
dc.title.alternativeAnalyze of tele-working from the aspects of working conditions issues
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYönetim ve Organizasyon Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTelework
dc.subject.ytmHuman capital
dc.subject.ytmTelecommunication
dc.subject.ytmHuman resources
dc.identifier.yokid300432
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid228826
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess