Show simple item record

dc.contributor.advisorPala, Aynur
dc.contributor.authorErol Çalişir, Süeda
dc.date.accessioned2021-05-07T08:56:48Z
dc.date.available2021-05-07T08:56:48Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600329
dc.description.abstractBu Çalışmanın amacı, Sınıf Öğretmenliği Programı derslerinde kullanılan yöntemlerin D. Kolb' un öğrenme stili sınıflandırmasına göre öğrencilerin öğrenme stillerine uygunluğunun araştırılmasıdır.Örneklemin belirlenmesi, amaçlı örnekleme yoluyla yapılmıştır. Celal Bayar Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Programı' nda öğrenim gören 564, Dokuz Eylül Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Programı' nda öğrenim gören 385 öğrenci olmak üzere toplam 949 öğrenci örnekleme alınmıştır. Her iki üniversiteden de 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri örneklemi oluşturmaktadır.Araştırmada öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek amacıyla Kolb (2005) tarafından geliştirilen Kolb Öğrenme Stili Envanteri (KÖSE) Versiyon 3.1. uygun görülmüş ve uzmanlar tarafından Türkçe' ye çevrilerek kullanılmıştır.Sınıf Öğretmenliği Programı derslerinde kullanılan yöntemleri belirlemek amacıyla literatür taraması sonucunda elde edilen veriler doğrultusunda öğrencilere yönelik bilgi edinme formu hazırlanarak uygulanmıştır.Bu araştırmada elde edilen verilere dayanılarak şu sonuçlara ulaşılmıştır:?Sınıf Öğretmenliği Programı öğrencilerinin çoğunluğunun özümseyen ve değiştiren öğrenme stiline sahip oldukları tespit edilmiştir.?Farklı üniversitelerdeki Sınıf Öğretmenliği Programı derslerinde kullanılan öğretim yöntemlerinin kullanım sıklıklarındaki farklılıklar ortaya konmuştur. Bu farklılıklar doğrultusunda üniversiteler ve dersler bazında yapılan incelemelerde bazı öğrenme stillerine uygun yöntem seçilirken bazılarına yönelik yöntem seçilmediği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Öğrenme, Öğrenme Stili, Öğretim Yöntemi
dc.description.abstractThe purpose of the study is to define the appropriateness of teaching methods applied in elementary education program courses considering students? learning styles with regard to D. Kolb?s classification of learning styles.Purposeful sampling method is applied in determining the participants. 564 students at Celal Bayar University elementary education Program and 385 students at Dokuz Eylül University Elementary Education Program, totally 949 student-participants were administered. In both universities, 2nd, 3rd and 4th year students were chosen as participants.Translated by professionals into Turkish, Kolb Learning Style Inventory Version 3.1 (KOSE) devised by Kolb (2005) is used to determine the learning styles of students.In order to ascertain the methods applied in Elementary education Program, with data gathered through literature reviewing, a Learning Form has been prepared and applied to students.Following results have been attained;?It has been found that the majority of Elementary education Program students have converging and assimilating learning styles.?Differences in the frequency of the application of teaching methods used in Elementary education Program at both Universities have been stated. With regard to these differences, it is determined that for some courses at the universities, no specific method has been selected while for others appropriate methods for students? learning styles have been selected and applied.Key Words: Learning, Learning Style, Teaching Method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenliği programında kullanılan öğretim yöntemlerinin öğrenme stillerine uygunluğunun değerlendirilmesi (d.kolb örneği)
dc.title.alternativeEvaluation of appropriateness of teaching methods applied in elementary education program with learning styles (d.kolb)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning Styles Preferences Inventory
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmTeacher Training Programs
dc.identifier.yokid302402
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid228790
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess