Show simple item record

dc.contributor.advisorTekin, Saadet
dc.contributor.authorAykanat, Şükran
dc.date.accessioned2021-05-07T08:56:47Z
dc.date.available2021-05-07T08:56:47Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600318
dc.description.abstractBu çalışmanın evreni İzmir'de ve Ankara'da yaşayan Köy Enstitüsümezunu emekli öğretmenlerdir.Araştırmada, tarafımızdan(2003) geliştirilen ?Köy Enstitüleri'nde YapılanEğitim-Öğretim Etkinliklerine Yönelik Tutum Ölçeği? kullanılmıştır.Yapılan uygulama sonucunda, 96 Köy Enstitüsü mezununa tutum ölçeğiuygulanmıştır. Bunlardan 14 tanesi çalışmaya dâhil edilmemiştir.Araştırmada, üç alt problem yanıtlanmaya çalışılmış ve verilerinanalizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, F testive LSD testi kullanılmıştır.Araştırma bulguları aşağıdaki gibi özetlenebilir:1. Köy Enstitüleri'nde yapılan eğitim-öğretim etkinlikleri çoklu zekâkuramının bütün zekâ alanlarını destekler ve geliştirir niteliktedir. KöyEnstitüleri'nde çoklu zekâ kuramı, adı aynı olmasa da, uygulanmıştır.2. Köy Enstitüsü mezunlarının sahip oldukları kişisel özelliklere göre, KöyEnstitüleri'nde yapılan eğitim-öğretim etkinliklerine yönelik tutumlarında(p<0.05 düzeyinde) anlamlı farklılık bulunmamıştır.3. Köy Enstitüleri'nde yapılan eğitim-öğretim etkinliklerinin, çoklu zekâkuramının bütün boyutları için ortalaması X :3.66 ve bazen aralığında yeralmaktadır. Buna göre Köy Enstitüleri'nde yapılan eğitim-öğretim ile çokluzekâ kuramı arasında anlamlı bir ilişki vardır.
dc.description.abstractThe people whom that work was applied to retired teachers, who liveİzmir and Ankara, that were graduated from village institution.Education-teaching activities questionnairy' , developped by theresearcher(2003), was used in this research.96 questionnaire were applied to retired teachers graduated from villageinstitues 14 of them were not included in that research.In the research, three sub problems tried to be answered and frequencies,percentages, arithmetic averages, standart deviations, t tests, f tests and LSD testwere used for analyze of the data.The findings of the research could be summurızed as follows;1- The education and learning activities that are applied in village schoolsdevelop and support all the intelligence area in the multiple intelligence theory.Although, the name is not the same, Multiple Intelligence Theory was applied tovillage schools.2- According to their personal features, there are not many noticable differencestheir aptitudes (p<0.05 level) towards educational activities.3- The education at the village schools, the mean for all dimesions of MultipleIntelligence Theory is: 3.66 and around. According to this; there is a relationshipbetween the education at the village schools and Multiple Intelligence Theory.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKöy enstitüleri ile çoklu zeka ilişkisi
dc.title.alternativeVillage instations and multiple intelligience connection
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVillage institutions
dc.subject.ytmMultiple Intelligence Theory
dc.identifier.yokid304446
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid228815
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess