Köy enstitüleri ile çoklu zeka ilişkisi
dc.contributor.advisor | Tekin, Saadet | |
dc.contributor.author | Aykanat, Şükran | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:56:47Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:56:47Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600318 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın evreni İzmir'de ve Ankara'da yaşayan Köy Enstitüsümezunu emekli öğretmenlerdir.Araştırmada, tarafımızdan(2003) geliştirilen ?Köy Enstitüleri'nde YapılanEğitim-Öğretim Etkinliklerine Yönelik Tutum Ölçeği? kullanılmıştır.Yapılan uygulama sonucunda, 96 Köy Enstitüsü mezununa tutum ölçeğiuygulanmıştır. Bunlardan 14 tanesi çalışmaya dâhil edilmemiştir.Araştırmada, üç alt problem yanıtlanmaya çalışılmış ve verilerinanalizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, F testive LSD testi kullanılmıştır.Araştırma bulguları aşağıdaki gibi özetlenebilir:1. Köy Enstitüleri'nde yapılan eğitim-öğretim etkinlikleri çoklu zekâkuramının bütün zekâ alanlarını destekler ve geliştirir niteliktedir. KöyEnstitüleri'nde çoklu zekâ kuramı, adı aynı olmasa da, uygulanmıştır.2. Köy Enstitüsü mezunlarının sahip oldukları kişisel özelliklere göre, KöyEnstitüleri'nde yapılan eğitim-öğretim etkinliklerine yönelik tutumlarında(p<0.05 düzeyinde) anlamlı farklılık bulunmamıştır.3. Köy Enstitüleri'nde yapılan eğitim-öğretim etkinliklerinin, çoklu zekâkuramının bütün boyutları için ortalaması X :3.66 ve bazen aralığında yeralmaktadır. Buna göre Köy Enstitüleri'nde yapılan eğitim-öğretim ile çokluzekâ kuramı arasında anlamlı bir ilişki vardır. | |
dc.description.abstract | The people whom that work was applied to retired teachers, who liveİzmir and Ankara, that were graduated from village institution.Education-teaching activities questionnairy' , developped by theresearcher(2003), was used in this research.96 questionnaire were applied to retired teachers graduated from villageinstitues 14 of them were not included in that research.In the research, three sub problems tried to be answered and frequencies,percentages, arithmetic averages, standart deviations, t tests, f tests and LSD testwere used for analyze of the data.The findings of the research could be summurızed as follows;1- The education and learning activities that are applied in village schoolsdevelop and support all the intelligence area in the multiple intelligence theory.Although, the name is not the same, Multiple Intelligence Theory was applied tovillage schools.2- According to their personal features, there are not many noticable differencestheir aptitudes (p<0.05 level) towards educational activities.3- The education at the village schools, the mean for all dimesions of MultipleIntelligence Theory is: 3.66 and around. According to this; there is a relationshipbetween the education at the village schools and Multiple Intelligence Theory. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Köy enstitüleri ile çoklu zeka ilişkisi | |
dc.title.alternative | Village instations and multiple intelligience connection | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Village institutions | |
dc.subject.ytm | Multiple Intelligence Theory | |
dc.identifier.yokid | 304446 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 228815 | |
dc.description.pages | 76 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |