İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde öykü tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrenenlerin akademik başarı ve yaratıcılıklarına etkisi
dc.contributor.advisor | Taşlı, İsmail | |
dc.contributor.author | Bacak, Selda | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:56:40Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:56:40Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600260 | |
dc.description.abstract | Bu arastırma Manisa ili, Demirci ilçesi, Borlu Gazi lkögretim Okulu 5. sınıfögrencilerinin katılımıyla gerçeklestirilmistir. Çalısmanın amacı ?lkögretim 5. sınıfsosyal bilgiler dersinde öykü tabanlı ögrenme yaklasımının ögrenenlerin akademikbasarı ve yaratıcılıklarına etkisini? arastırmaktır. lkögretim 5. sınıf Sosyal Bilgilerdersi programındaki ?Hepimizin Dünyası? ünitesiyle sınırlandırılmıstır. Arastırma,deneysel bir çalısma olup, kontrol gruplu ön test-son test deneysel desenkullanılmıstır. Deney ve kontrol grupları, ögrencilerin cinsiyetlerine ve akademikbasarı ön test, Torrance yaratıcı düsünme testi ön test puanlarına bakılarakbelirlenmistir. Çalısmanın örneklemini 36 ögrenci olusturmaktadır. 18 ögrenci deneygrubunu, 18 ögrenci kontrol grubunu olusturmaktadır. Ünite süresince deney grubuögrencilerine Öykü Tabanlı Ögrenme Yaklasımı uygulanırken, kontrol grubunageleneksel ögretim yaklasımı uygulanmıstır. Öykü arastırmacı tarafından yazılmıstır.Öykünün yazılmasında Öykü Tabanlı Ögrenme Yaklasımı temel alınmıstır.Akademik basarı testi ve Torrance Yaratıcı Düsünme testi ön test ve son testindenelde edilen veriler SPSS (Statistical Programme Social Science) paket programıbetimsel istatistik, bagımsız gruplar t testi ve bagımlı gruplar t testi analizlerine tabitutulmustur.Çalısmada elde edilen verilere dayanılarak su sonuçlara ulasılmıstır:1. Öykü Tabanlı Ögrenme Yaklasımının uygulandıgı deney grubu ile gelenekselögretim yaklasımının uygulandıgı kontrol grubu ögrencilerinin basarı testipuanları arasında anlamlı farklılık vardır. Öykü Tabanlı ÖgrenmeYaklasımının uygulandıgı deney grubu ögrencilerinin basarı düzeylerigeleneksel yaklasımın kullanıldıgı kontrol grubu ögrencilerine oranla artmıstır.2. Öykü Tabanlı Ögrenme Yaklasımının uygulandıgı deney grubu ile gelenekselögretim yaklasımının uygulandıgı kontrol grubu ögrencilerinin yaratıcılıklarıarasında anlamlı farklılık ortaya çıkmıstır. Öykü Tabanlı ÖgrenmeYaklasımının uygulandıgı deney grubu ögrencilerinin yaratıcılıkları artmıstır.Anahtar Kelimeler: Öykü Tabanlı Ögrenme Yaklasımı, Akademik Basarı,Yaratıcılık, Sosyal Bilgiler Dersi | |
dc.description.abstract | This research is organized with the participation of the Borlu Gazi PrimarySchool?s fifth (5.) class students in county of Demirci. The research?s objective is tosearch the effects of the storyline method of the achievement and creativity on thestudents in primary school?s 5. class in Social Studies lesson. This research is restrictedwith ?World of All of Us? unit which is in programme of Social Studies of PrimarySchool. The research is experimental study and pre test-post test experimental patternwith control group is used in the research. Groups of experiment and control weredefined according to sexuality of students, marks of the achievements test and marks ofthe Torrance creative thinking test. Thirty six students are the sample of the research.Eighteen students are group of the experiment. Eighteen students are group of control.During the unit, the experiment group was used Storyline Method, the control groupwas used traditional teaching method. The story was written by the researcher. The storywas written based on the Storyline Method. Data gained from pre test-post testachievement test and Torrance creative thinking test are subjected to analysis ofStatistical Programme Social Science (SPSS) Descriptive Statistics, Independent ?samples t test and Paired ?samples t test.The results of the research can be reached as given below:1. There is a meaningful difference about marks of achievement between theexperiment group used the Storyline Method and the control group usedtraditional teaching method. The group of experiment success level increases inproportion to the control group.2. There is a meaningful difference about marks of creativity between theexperiment group used the Storyline Method and the control group usedtraditional teaching method. The experiment group?s creativity level increases.Key Words: Storyline Method, Achievement, Creativity, Social Studies Lesson. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde öykü tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrenenlerin akademik başarı ve yaratıcılıklarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of the storyline method of the achievement and creativity on the students in primary school?s 5. class in social studies lesson | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 320963 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 228781 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |