Show simple item record

dc.contributor.advisorKarahoca, Dilek
dc.contributor.authorYücel, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-03T17:06:33Z
dc.date.available2020-12-03T17:06:33Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60022
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, üniversite öğrencileri arasında kullanılan çevreleyen öğrenme ortamının teknoloji kabul düzeyini araştırmaktır. Araştırmacılar, öğrencilerin bireysel bakış açıları hakkında birçok bilgiyi toplayarak, daha uygun çevreleyen öğrenme ortamları veya sistemleri geliştirebilirler. Bu doktora tez çalışmasında, Park'ın Teknoloji Kabul Modeline, Bilgisayar Tabanlı İletişim ölçeği eklenerek, çevreleyen öğrenme ortamının, üniversite öğrencileri arasındaki teknoloji kabul düzeyi incelenmiştir. Bu çalışmanın örnek kitlesini, Bahçeşehir Üniversitesi Mühendislik Fakültesine kayıtlı öğrencilerden; Java Programlama, Mühendislik Etiği, Veri Analizi derslerine kayıtlı, farklı bölümlerden rasgele ve heterojen olarak seçilen 356 öğrenci oluşturmaktadır. Ayrıca, çalışmaya katılan öğrencilerin Bilgi Teknolojileri dersinden de başarılı olması aranmıştır. Bu çalışmanın katılımcıları, Moodle tabanlı uzaktan öğrenme platformunu kullanan ve e-öğrenme kültürüne sahip öğrencilerdir. Çalışmada veri toplama teknikleri, yapılandırılmamış tartışma, örnekleme, yapılandırılmış öğrenci müzakereleri ve uyarlanmış ölçekler (TAM, CMC) kullanılmıştır. Toplanan veriler, veri doğrulama çalışmasına tabi olmuştur. Kısmi en küçük kareler yöntemi ve yapısal eşitlik modeli ile göstergeler arasındaki ilişkiler tespit edilmiştir. Çalışmada PLS-SEM yöntemi kullanılmış ve modelin göstergeleri için doğrusal regrasyon ağırlıkları hesaplanmıştır. Anahtar Kelimeler: Kısmi En Küçük Kareler Yapısal Eşitlik Modeli, Bilgisayar Tabanlı İletişim, Teknoloji Kabul Modeli, Çevreleyen Öğrenme Ortamı
dc.description.abstractThis study aims to investigate the level of technology acceptance for ubiquitous learning among the university students. Ubiquitous learning environment can design more suitable based on the student's learning motivation. In this study, Park's TAM has extended by adding Computer-Based Communication (CMC) scale to investigate students' technology acceptance in the ubiquitous learning environment. 356 students were randomly and heterogeneously selected in different departments of Engineering Faculty of Bahcesehir University (BAU), who registered to the courses of Java Programming, Engineering Ethics, Data Structures. Students who participated in this study have e-learning culture in technology-supported platform which is called Moodle. Also they are successful in Introduction to Information Technologies course as well. With the Data Gathering Techniques, we have examined an observation, unstructured discussion, sampling, student interviews (structured interviews) and adapted scales (TAM and CMC). Collected data has been processed in data validation study. Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) has been used to identifying relationships between indicators. PLS-SEM was used and linear regression weights were computed for indicators of the model. Keywords: Partial Least Squares Structural Equation Modeling, Computer-Based Communication, Technology Acceptance Model, Ubiquitous Learning Environment.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleAnalysis of ubiquitous learning environment outcomes with partial least squares and structural equation modeling
dc.title.alternativeÇevreleyen öğrenme ortamı çıktılarının kısmi en küçük kareler
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10131083
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid453777
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess