Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşlı, İsmail
dc.contributor.authorSezer Güdücü, Hüsniye
dc.date.accessioned2021-05-07T08:56:35Z
dc.date.available2021-05-07T08:56:35Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600220
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi dersi öğretmenlerinin derse ilişkin görüşlerini belirlemek ve değerlendirmektir.Çalışmada, Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi dersine ilişkin amaçlarının gerçekleşme düzeyi, konuların amaçlara, öğrencilerin gelişim düzeylerine, bilgi ve gereksinimlerini karşılamaya ve sosyal tutumlarını geliştirmeye uygunluğu, kullanılan öğretim yöntem-teknikleri, ders kitabının özellikleri, kullanılan sınav türleri ve öğretmen davranışları üzerinde durulmuştur.VİHE programının öğretmen algıları doğrultusunda değerlendirildiği bu çalışmada veri toplama aracı olarak Koca (1998) tarafından geliştirilen, Arıkan (2002) tarafından değiştirilip uygulanan anketten yararlanılmıştır. Anket, Manisa il merkezi ve merkeze bağlı ilköğretim okullarında görev yapan Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi dersi öğretmenlerine uygulanmıştır. Ankete verilen cevaplar, SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Görüşleri alınan öğretmenlerin vermiş oldukları cevapların yüzde dağılımı alınmıştır.Araştırma sonucunda, öğretmenler, programda yer alan amaçların tam olarak gerçekleşmediğini, VİHE dersinde yer alan konuların programdaki amaçlara uygun olduğunu ayrıca konuların birbirleriyle bağlantılı olduğunu düşünmektedirler. Öğretmenler, VİHE dersini işlerken, düz anlatım ve soru-cevap yöntemini daha fazla kullandıklarını, ders kitabının gereken özelliklere sahip olmadığını belirtmişlerdir. Öğretmenler, klasik ve çoktan seçmeli sınav türünü daha fazla kullanmaktadırlar. Dersin daha verimli olarak işlenmesinde öğretmen davranışlarının büyük ölçüde etkili olduğunu vurgulamaktadırlar.
dc.description.abstractThe aim of this study, is to determine and evaluate the teacher?s view about the citizenship and human rights course in primary school.This study deals with the achievement of the objectives of the course; suitability of the subjects to the objectives, to the learners? development level, to their interest and need and to their social atitudes; teaching methods and tecniques; quality of the course book; evaluation methods and teachers? behaviour.İn this study, a questionnaire which was developed by Koca (1998) and modified and applied by Arıkan (2002) was used as a data collection method. This questionnaire was applied to the teachers who teach citizenship and human rights course in primary schools in Manisa. The answers of the questionnaire were analyzed by used SPSS programme.At the and of this study, teachers think that the objectives of the programme haven?t been achieved completely, but subjects in this course are suitable for the objectives of the programme and also subjects are related. They pointed out that they mostly use presentation and question and answer method, and the course book hasn?t got the required qualities. Teachers have been using the using the multiple choice and questions more often. They also emphasized that teacher?s behaviour plays on important role in teaching effectively.Key Words: citizenship, human rigths, citizenship and human rights courseen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim programlarında yer alan vatandaşlık ve insan hakları eğitimi dersine ilişkin öğretmen algısına yönelik manisa örneği
dc.title.alternativeThe teachers perception about the citizenship and human rights course in primary curricula in Manisa
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid338058
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid239621
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess