Show simple item record

dc.contributor.advisorOnay, Meltem
dc.contributor.authorOnağ, Abidin Ozan
dc.date.accessioned2021-05-07T08:56:34Z
dc.date.available2021-05-07T08:56:34Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600204
dc.description.abstract18. Yüzyıl sonlarında Britanya'da başlayan Sanayi Devrimi, küreselleşmeye daha ileribir bakış açısı kazandırmıştır. Değişen çevre şartlarının incelenmesi, hızlı bir şekildeküreselleşen dünyada rekabetin de önemli olduğunu ortaya çıkarmıştır. Böylece,örgütler müşterilerin mevcut ihtiyaç ve taleplerini karşılayacak ürünleri araştırmak içindaha çok zaman harcamaya başlamışlardır. Son yıllarda endüstriyel yeniliğin(inovasyonun) ve ürün geliştirmenin nasıl yönetildiği ve nasıl örgütlendiği önemkazanmıştır. Böylelikle bu iki faktörün yönetilme şeklinin küresel bir dünyada kaydadeğer pazar payı yarattığı ve devamlı rekabete neden olduğu söylenebilmektedir. Buamaçla organizasyonların yenilikçi örgütler olmaları önemli bir etken haline gelmiştir.Örgütsel kültürün organizasyonların performansı ve uzun dönemli verimlilikleri üzerinegüçlü bir etkiye sahip olduğu bilinmektedir. Çağımız organizasyonlarında pazarlardapay edinmek ve rekabet avantajına sahip olmak için yenilikçiliğin gerekliliği öncedende belirtilmiştir. Ancak yenilikçi bir organizasyonda ne tip bir kültür tipolojisininbulunması ve yaratılması gerektiği ve bu etkileşimden doğacak olan verimlilik firmalaraçısından yadsınamaz bir avantaj sağlayacaktır.Örgüt kültürü ve yeniliğe odaklı organizasyonel faktörler dikkate alınarak yapılanaraştırmanın üç amacı bulunmaktadır. Birinci amaç; işletmenin mevcut kültürel yapısınıbelirlemek. İkinci amaç; işletmenin beklenen kültür yapısını belirlemek; üçüncü amaçise işletmenin mevcut ve beklenen kültür yapısıyla yenilikçiliğe odaklı organizasyonelfaktörler arasında bir ilişkinin bulunma durumunu tespit edebilmektir.Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde yenilik (inovasyon), ürün yeniliğive bu değerlerin firmalar açısından önemi hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde,örgüt kültürü, örgüt kültürünün oluşumu ve organizasyonlarda kültürü değerlendirmeyeyönelik yapılan modellere yer verilmiştir. Üçüncü ve son bölümde ise Manisa OrganizeSanayi Bölgesinde yer alan Vestel'in mevcut ve beklenen kültürü belirlenmeyeçalışılmış ve her bir kültür yapısıyla yenilikçiliğe odaklı örgütsel faktörler arasındakiilişki incelenmiştir.
dc.description.abstractGlobalization has gained a further impetus by the Industrial Revolution that began in thelate 18th century. Observation for the changing circumstances is the new basis ofcompetition in a rapidly globalizing world, thus organizations are spending more timeseeking the products that fit the current needs of customers. In recent years, theindustrial innovation and the managing and organizing the product innovation hasgained more importance. Thus, the managing of these two factors might create aworldwide market share and couse a continious competition in the global world.Considering all these facts it is important for organizations to become an innovativeorganization.It is known that organization of culture has a deep impact on the performance oforganizations and on their long term efficency. As it is mentioned above, in order tohave a market share and the advantage of a competititon in organization and markets,itis necessary to be innovative. In innovative organizations deciding on which type ofcultural typology to set and create and also the efficiency gained from that interactionwill bring them an undeniable advantage.The research considering the culture of organizations and organizational effordsfocusing on innovation has three objectives: First, setting the present cultural structureof an organization, Second, setting its future cultural structure and the Third one is,determaning the relation between the present and the future cultural structure of theorganization and the organizaitonal effords focusing on innovation.This study consists of three chapters. The first chapter gives information aboutinnovation of products and the importance of these values for firms. Second chapter isabout organizational culture and forming the organizaitonal culture and the modals setto evaluate the organizational culture. The third chapter gives information about presentand future cultural structure of Manisa Vestel located in Manisa Industrial Zone and therelation between each cultural structure and the effords focusing on innovation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütsel kültür ile yenilikçilik odaklı örgütsel faktörler arasındaki ilişki
dc.title.alternativeRelations between organizational culture and organizational efforts focusing on innovation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYönetim ve Organizasyon Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmOrganizational culture
dc.identifier.yokid335359
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid239618
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess