Show simple item record

dc.contributor.advisorTunail, İlker
dc.contributor.authorTümtürk, Ayça
dc.date.accessioned2021-05-07T08:56:30Z
dc.date.available2021-05-07T08:56:30Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600180
dc.description.abstractBaşlangıçta satıcı ve alıcı arasında gelişen ticari işlemler, iş hacimleri büyüdükçe tedarikçi, merkez işletme ve müşteri arasında geçen döngü haline ulaşmış ve temel tedarik zincirini oluşturmuştur. Zamanla artan müşteri ihtiyaçları ve zaman problemi komplike iş süreçlerini doğurmuş, işletmeler de bu süreçleri kendi içlerinde çözme maksadıyla genişletilmiş tedarik zinciri uygulamalarına yönelmişlerdir. Küreselleşen Dünya ve rekabetçi Pazar yapısı işletmeleri Finans, Pazar yapısı ve Lojistik konularında daha sıkıştırmış ve üst seviye tedarik zinciri yönetimini mecbur kılmıştır.Böyle bir ortamda işletmeler de hem pazarda fark yaratabilmek hem de karlarını sürdürebilmek için tedarik zinciri uygulamalarında farklılıklar yaratmaya ve iyileştirme süreçlerini geliştirmeye çalışmışlardır. Döngüsel sefer uygulaması, yani Literatürde Milk-Run olarak geçen uygulama da bu farklılaşma ve iyileştirme süreçlerinden birini oluşturmaktadır. Milk-Run, tek bir merkezden dağıtım yerine birden fazla tedarikçiden malzeme alarak, gelen malzeme envanterini azaltmayı, teslimat sürelerinin tahmin edilebilir düzeylerde olmasını, iş yükünün düzenlenmesini ve tedarikçilerden gelebilecek taleplerin öngörülebilmesini amaçlayan sofistike bir uygulamadır. Bu tez çalışmasında da milk-run uygulaması tedarik zinciri yönetimi kapsamında incelenmiş, döngülerin rota tespitleri belirlenirken tam sayılı programlamadan yararlanılmış ve bir işletme uygulanabilirliğinin analizi yapılmış olup, sonuç olarak da tedarik zincirinde maliyet azalışına ek olarak emek ve zaman tasarrufu gibi bazı iyileştirmelerinde olabileceği saptanmıştır.
dc.description.abstractBusiness operations at first started between the seller and buyer, whereas with the increase of the trade volumes, the business operations developed as a cycle process between supplier, central management and customer and this has constituted the fundamental of the supply chain. By the time, the increase of the customer needs and time problems, complicated the job processes, therefore companies tried to solve those by using the extended supply chain applications. Next, the globalization and competitive market hardened companies in Finance, Market structure and Logistics. Therefore, the management of supply chain has become a must for them.In a condition like this, companies are trying to improve their optimization processes in order to make a difference in market and also to maximize their revenues. Milk- Run, in literature, is one of these differentiation and optimization processes. Milk-Run is a sophisticated application that aims to decrease the incoming material stock, estimate the delivery times, manage the job-sharing and forecast the demand by getting materials not from a distribution center but from various suppliers. In this thesis the milk run application is analyzed in supply chain management concept and with the help of integer programming in calculating the routes, the company applicability of this theory has also analyzed. So finally, in addition to a cost decrease, it has seen that there would be also optimizations in labor and time savings.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTedarik zincirinde iyileştirme ve yan sanayiden tedarik sürecinde döngüsel sefer uygulaması
dc.title.alternativeOptimization in supply chain and an application of milk run in supply process from supplier industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSupply chain
dc.subject.ytmInteger programming
dc.identifier.yokid343174
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid239635
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess