Show simple item record

dc.contributor.advisorEvcil, Ayşe Nilay
dc.contributor.authorGülcü Akköse, Gülçin
dc.date.accessioned2020-12-03T17:06:27Z
dc.date.available2020-12-03T17:06:27Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60017
dc.description.abstractYaşadığımız 21. yüzyıl dünyasında hız, zaman ve erişilebilirlik konusu son derece önem arz etmektedir. Ulaşım bir hak ve kamu hizmeti iken bunun herkes için tasarlanması noktasında çeşitli aksaklıklar yaşanmaktadır. İstanbul gibi nüfus yoğunluğu oldukça fazla olan metropol bir şehirde sunulan hizmetin herkesin ihtiyacına cevap verebilecek nitelikte olması ve sistemlerin yönetilebilirliği konusunda ciddi emek harcanması gerekmektedir.İstanbul halkına hizmet sunan Tramvay, Metro, Metrobüs ve Tren yani Marmaray sistemlerinin farklı otoriteler tarafından işletiminin gerçekleştirilmesi, yapım, plan, proje açısından farklılık göstermeleri hizmet bütünlüğü açısından çeşitli zorluklara sebebiyet vermektedir.Bu sistemlerin birbirleriyle entegresi yani bir bütünlük içerisinde toplu ulaşım hizmeti sunulması noktasında zaman zaman ciddi sıkıntılar yaşanmaktadır. Önceden yapılmış bir noktayı başka noktaya entegre etmek ciddi maliyet gerektirmekte ya da fiziki engeller sebebiyle imkansız hale gelmektedir. Bu da yolcularımız açısından hem maddi kayba hem de sunulan hizmetten tam olarak faydalanamamalarına ve dolayısıyla yolcu memnuniyetsizliğine yol açmaktadır.Kamu kaynakları kullanarak yapılan her hizmette iyi karar mekanizmaları oluşturulması ve herkesi kapsayan projelerin uygulanması gerekmektedir. Bir tekerlekli sandalye kullanıcısı sağlıklı bir yolcunun fayda sağladığı hizmetten aynı kolaylıkla faydalanamıyor ise ne kaynaklar doğru kullanılmış ne de sunulan hizmet herkesi kapsamış olmaktadır.Herkes için tasarım anlayışıyla üretilecek tüm hizmetler en geniş kullanıcı kitlesine ulaşacak olup böylelikle en büyük fayda sağlanacaktır. Amaç üretilen her hizmetin toplumun farklı kullanıcılarına fayda sağlayacak şekilde herkesi kapsaması, bireyler arasındaki bedensel farklılıklardan doğan eşitsizliği gidererek çağdaş medeniyet ve yönetim anlayışlarına erişmektir. Dünya'ya bedensel engeli ile gelen, sonradan kalıcı engelli olarak yaşamına devam eden veya belirli bir zaman için kısıtlı engellilik yaşama potansiyeli olan sağlıklı tüm bireyler düşünülerek herkes için tasarım anlayışının belirlenmesi tüm bireylerin toplumdan sosyal, ekonomik, kültürel ve sağlık anlamında dışlanmadan yaşamasına katkı sağlayacaktır.
dc.description.abstractIn the 21th century; speed, time and accessibility issues are exteremly important. Although public transportation is a right and public service for all parts of society, there are some problems about designing for every person. The public transportation service, in a big metropol such as Istanbul, has to be in a position to answer everyone's needs and public authorities must labour over coordination and manageability of the public transportation systems.The Public transportation serves people of İstanbul buy tram, subway, metrobus and train in İstanbul are managed by different licensed companies. Due to the fact that some problems about planning, projecting and practice subjects could occur. Integration of these systems, in the other words; working in harmony to provide coordinated public transportation service, the serious problems are occasionally experienced. Integration between different public transportation system's stops could be too much costly or impossible because of bad projected and/or planned infrastructure. For these reason, not only financial loss for the passengers occur, but also the passengers fully benefit from the services and this leads to be dissatisfaction of the passengers.In all the services, which is made by using public resources, intelligent and shared decision mechanism has to be used and the Projects for everyone have to be chosen and carried out. If a dissabled passenger using wheelchair can not use infrastructure of public transportation system freely as a normal passenger can, then the public resources have not been used in a good way and public service never include all the parts of society. All the public services would be produced with a design concept for everyone, it is to reach the widest possible user group and thus would provide the greatest benefit. The goal is to reach understanding of modern civilization level in management, for this purpose; all services must include all different parts/members of society to benefit it and eliminating inequalities arising from physical differences between individuals.Every healthy people has a congenital or acquired, such as conditions caused by illness or injury, or contemporary disablity potential. In this case, not only accesible, but also the concept of `the design for everyone` has to be chosen. It will contribute to the social, economic, cultural and health life of all individuals without being excluded from society.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleİstanbul kentiçi ulaşımda metrobüs, tramvay, metro ve trenin birbiriyle entegrasyonu ve tekerlekli sandalye kullanıcıları açısından erişilebilirliği
dc.title.alternativeUrbani̇st transportati̇on i̇n Istanbul metrobus, tram, metro and trai̇n and i̇ntegrate wi̇th each other i̇n terms of accessi̇bi̇li̇ty for whellchai̇r users
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10169004
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid491213
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess