Show simple item record

dc.contributor.advisorMetin, Celal
dc.contributor.authorErgen, Yusuf
dc.date.accessioned2021-05-07T08:56:26Z
dc.date.available2021-05-07T08:56:26Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600157
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim okulu müdürlerinin öğretim liderliği davranışlarının öğretmenlerin motivasyonu üzerindeki etkisini belirleme amaçlanmıştır. Araştırmada öğretmen motivasyonlarının cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, mesleki deneyim ve bulunduğu okuldaki görev süresi değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı, öğretmenlerin motivasyon düzeyleri, okul müdürlerinin öğretim liderliği davranışlarının alt boyutlarını ve genel öğretim liderliği davranışlarını gösterme düzeyleri ve ilköğretim okulu müdürlerinin öğretim liderliği davranışları ile öğretmen motivasyonu arasındaki ilişki incelenmiştir.Araştırmada elde edilen veriler SPSS 15 programı ile çözümlenmiştir. İlköğretim okulu öğretmenlerinin motivasyon düzeylerinin cinsiyet, yaş, mesleki deneyim ve bulundukları okuldaki görev süreleri değişkenlerine göre karşılaştırılması için `ANOVA'', Öğretmenlerin motivasyon düzeylerinin eğitim düzeylerine göre karşılaştırılması için Kruskal Wallis testi, ilköğretim okulu müdürlerinin öğretim liderliği davranışlarının alt boyutlarını hangi düzeyde gösterdiklerini ve ilköğretim okulu öğretmenlerinin motivasyonlarının hangi düzeyde olduğunu belirlemek için betimsel istatistikler, ilköğretim okulu müdürlerinin öğretim liderliği davranışlarının öğretmenlerin motivasyonunu yordamasına ilişkin basit doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen sonuçlar şöyle özetlenebilir:İlköğretim okulu öğretmenlerinin motivasyon düzeyleri arasında cinsiyetleri, eğitim düzeyleri, mesleki deneyimleri ve bulundukları okuldaki görev süreleri bakımından anlamlı bir fark bulunmamıştır. 21-25 yaş arasında yer alan öğretmenlerin motivasyon düzeylerinin 36-45 yaş arasında yer alan öğretmenlerden daha yüksek olduğu, 26-30 yaş, 31-35 yaş ve 46 ve üzeri yaş grupları arasında öğretmenlerin motivasyon düzeyleri bakımından belirgin bir farkın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.İlköğretim okulu öğretmenlerinin motivasyon düzeyinin öğretmen algıları açısından `'Büyük Ölçüde Memnun'' düzeyinde olduğu ortaya çıkmıştır. İlköğretim okulu müdürlerinin okulun misyonunu tanımlama davranışlarını, eğitim programını ve öğretimi yönetme davranışlarını, öğrenme iklimini geliştirme davranışlarını ve genel öğretim liderliği davranışlarını öğretmen algılarına göre `'çoğunlukla'' düzeyinde gösterdikleri sonucuna ulaşılmıştır.İlköğretim okulu müdürlerinin öğretim liderliği davranışlarının, öğretmenlerin motivasyonları ile yüksek düzeyde ve anlamlı bir ilişki verdiği, ilköğretim okulu müdürlerinin öğretim liderliği davranışlarının, öğretmenlerin motivasyonunun yaklaşık % 42 'sini açıkladığı ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to identify the effects of Instructional Leadership behaviors of Public Primary School Principals on teachers? Motivation. In the study, whether teachers? motivation differ according to the variables of sex, age, educational level, work experience, and their tenure at their present school or not, the motivation level of teachers , sub-dimensions of school principals? instructional leadership behaviors and their displaying level for general instructional leadership behaviors and the relation between primary school principals? instructional leadership behaviors and teachers? motivation were examined.Data, found in the study was analysed by SPSS 15. Programme. For the comparison of teachers motivation levels according to the variables of sex, age, work experience, and tenure at his/her present school; `ANOVA?, for the comparison of teachers? motivation level according to their educational level; Kruskal Wallis Test, for defining displaying sub-dimensions of instructional leadership behaviors level of school principals and the level of primary school teacher?s motivation; descriptive statistics, for primary school principals? instructional leadership behaviors? predicting teacher?s motivation; simple linear regression analysis were used.The results acquired in the study can be summarized as follows;A reasonable difference couldn?t be found among motivational level?s of primary school teachers in terms of their sex, educational level, work experience, the tenure at their present school. It has been found out that the movation level of teachers between 21-25 ages is higher than those who are between 36-45 ages and there isn?t a distinctive difference between age groups of 26-30, 31-35 and 46 and above.It has been acquired that, from the point of teachers? perceptions, primary school teachers? motivation level is at ?widely content? level. It has been found out that ,from the point of teacher?s perceptions, school principals display the behaviors of defining school?s mission, the behaviors of managing curriculum and instruction, the behaviors of improving learning climate, and general instructional leadership behaviors at ?mostly? level.It has been found out that there is a meaningful relation between Instructional Leadership Behaviors of primary school principals and teachers? motivation, and Instructional Leadership Behaviors of primary school principals explains about %42 of teacher?s motivation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu müdürlerinin öğretim liderlik davranışlarının öğretmenlerin motivasyonu üzerindeki etkisi (Manisa ili örneği)
dc.title.alternativeThe effects of instructional leadership behaviours of primary school principals? on teachers? motivation (The case of Manisa)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmInstructional leadership
dc.identifier.yokid352843
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid239657
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess