Show simple item record

dc.contributor.advisorÖncü, Semra
dc.contributor.authorAtay, Özgür
dc.date.accessioned2021-05-07T08:56:21Z
dc.date.available2021-05-07T08:56:21Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600136
dc.description.abstractKüreselleşmenin bir sonucu olarak işletmeler yoğun rekabet şartlarında pazar paylarını kaybetmemek ve arttırmak amacıyla yoğun bir çaba sarf etmektedirler. Bunun yolu da müşterilerini memnun etmekten geçmektedir. İşletmeler, müşteri memnuniyetini sağlamak amacıyla satılan ürün ve hizmetlerin kalitesini arttırmaya, buna karşın üretim maliyetlerini azaltmaya çalışarak devamlılıklarını sağlamak zorundadırlar. İşletmeler kalite ile ilgili çalışmaları karşılığında bir bedel ödemektedir ve bu bedel için katlanılan fedakarlıklar kalite maliyetleridir. Kalite yönetiminin en önemli unsurlarından birisi kalite maliyetleridir. Bu maliyetlerin analiz ve kontrol edilebilmesi, ölçülmesi gerekmektedir. Ancak bu sayede kalite ile ilgili elde edilen maliyet verileri, işletme hedeflerinin belirlenmesinde, kaliteyi arttırmak için gereken yatırım kararlarında, kalitenin arttırılması sonucu maliyetlerin düşmesi ve işletmenin rekabet gücünün arttırılmasında, potansiyel gelişme alanlarının saptanabilmesinde kullanılabilir. Yapılan bu çalışmada kalite maliyetleri ve kalite maliyet sistemlerinin önemi üzerinde durulmuş ve bir plastik işletmesinde uygulanabilirliği araştırılıp uygulama ile ilgili sonuçlar açıklanmıştır.
dc.description.abstractCompanies making an effort for not loosing but also increasing their market share in a hard competition conditions as a result of globalisation. The way of this is to make their customers happy. Companies must provide their continuity by trying to increase the product and the service quality, and decrease the production costs to get the customer?s pleasure. Companies compensate for their quality works, and for that compensation, the standed sacrifices are quality costs. Quality costs are one of the most important item of quality management. It is required to analize, check and measure those costs. Only by this way, the acquired cost data regarding quality can be used for identifying the company objectives, the investment decisions for increasing quality, decreasing the costs and increasing the competition power of the company as a result of increasing quality, and stating the portantial developing areas. In this study, it is emphasizes of the inpartance of quality costs and the quality costs systems, and investigating its applicability for a plastic company, and the results related with the application are explained.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKalite maliyetleri ve İzmir ilinde bir uygulama
dc.title.alternativeQuality costs and an application in İzmir city
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmQuality cost
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmTotal quality
dc.subject.ytmIzmir
dc.subject.ytmCompetition
dc.identifier.yokid362097
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264576
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineMuhasebe Finansman Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess