Show simple item record

dc.contributor.advisorDelil, Ahmet
dc.contributor.authorCoşar, Nihan
dc.date.accessioned2021-05-07T08:56:12Z
dc.date.available2021-05-07T08:56:12Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600097
dc.description.abstractBu çalışmada, 2008-2009 eğitim öğretim yılında 6. sınıflarda okutulan bir Matematik ders kitabındaki 974 alıştırma sorusu ile TIMSS 2007'de yayınlanmış olan 89 soru, TIMSS 2007 bilişsel alanlarına sınıflandırılarak karşılaştırılması amaçlanmıştır. Çalışmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Bulgulara göre, Matematik ders kitabında yer alan alıştırmaların %71.25'i bilgi, %25.05'i uygulama ve %3.70'i akıl yürütme alanında yer almıştır. TIMSS 2007 Matematik testinde yayınlanan soruların ise %30.34'ü bilgi, %51.69'u uygulama ve %17.97'si akıl yürütme alanında yer almıştır. Bu bulgulara göre, incelenen Matematik ders kitabındaki alıştırmaların %96.30'u bilgi ve uygulama alanındayken, TIMSS 2007 Matematik testinde yayınlanan soruların ise %69.66'sı uygulama ve akıl yürütme alanlarındadır. Sonuçlar Türkiye'nin geçmiş yıllarda TIMSS çalışmalarından aldığı sonuçlar ışığında değerlendirilmiş, ders kitaplarındaki alıştırma soruları ile ilgili bazı önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractWith this study, it is aimed to compare and analyze 89 released Mathematics items of TIMSS 2007 framework with 974 exercise problems of a 6th grade Turkish Mathematics textbook based on the cognitive domains of TIMSS 2007. The study used document review method. According to the findings, 71.25% of the exercise problems of the 6th grade textbook are in knowing, while 25.05% is in applying and 3.70% is in the reasoning cognitive domains. On the other hand, 30.34% of the released Mathematics items of TIMSS 2007 framework are in knowing while 51.69% is in applying and 17.97% is in reasoning. As a result, while 96.30% of exercise problems of the textbook are in knowing and applying, 69.66% of TIMSS 2007 released Mathematics items are in applying and reasoning cognitive domains. The results are discussed in the light of Turkey?s performances in the past years TIMSS frameworks, and some suggestions on textbooks exercise problems are givenen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 6. sınıf matematik ders kitabındaki problemlerin analizi
dc.title.alternativeAn analysis of exercise problems in a 6th grade mathematics textbook
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmTrends in International Mathematics and Science Study
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmQuestions
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmProblems
dc.subject.ytmTextbooks
dc.identifier.yokid379984
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264618
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess