İlköğretim 6. sınıf matematik ders kitabındaki problemlerin analizi
dc.contributor.advisor | Delil, Ahmet | |
dc.contributor.author | Coşar, Nihan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:56:12Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:56:12Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600097 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, 2008-2009 eğitim öğretim yılında 6. sınıflarda okutulan bir Matematik ders kitabındaki 974 alıştırma sorusu ile TIMSS 2007'de yayınlanmış olan 89 soru, TIMSS 2007 bilişsel alanlarına sınıflandırılarak karşılaştırılması amaçlanmıştır. Çalışmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Bulgulara göre, Matematik ders kitabında yer alan alıştırmaların %71.25'i bilgi, %25.05'i uygulama ve %3.70'i akıl yürütme alanında yer almıştır. TIMSS 2007 Matematik testinde yayınlanan soruların ise %30.34'ü bilgi, %51.69'u uygulama ve %17.97'si akıl yürütme alanında yer almıştır. Bu bulgulara göre, incelenen Matematik ders kitabındaki alıştırmaların %96.30'u bilgi ve uygulama alanındayken, TIMSS 2007 Matematik testinde yayınlanan soruların ise %69.66'sı uygulama ve akıl yürütme alanlarındadır. Sonuçlar Türkiye'nin geçmiş yıllarda TIMSS çalışmalarından aldığı sonuçlar ışığında değerlendirilmiş, ders kitaplarındaki alıştırma soruları ile ilgili bazı önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | With this study, it is aimed to compare and analyze 89 released Mathematics items of TIMSS 2007 framework with 974 exercise problems of a 6th grade Turkish Mathematics textbook based on the cognitive domains of TIMSS 2007. The study used document review method. According to the findings, 71.25% of the exercise problems of the 6th grade textbook are in knowing, while 25.05% is in applying and 3.70% is in the reasoning cognitive domains. On the other hand, 30.34% of the released Mathematics items of TIMSS 2007 framework are in knowing while 51.69% is in applying and 17.97% is in reasoning. As a result, while 96.30% of exercise problems of the textbook are in knowing and applying, 69.66% of TIMSS 2007 released Mathematics items are in applying and reasoning cognitive domains. The results are discussed in the light of Turkey?s performances in the past years TIMSS frameworks, and some suggestions on textbooks exercise problems are given | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 6. sınıf matematik ders kitabındaki problemlerin analizi | |
dc.title.alternative | An analysis of exercise problems in a 6th grade mathematics textbook | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Trends in International Mathematics and Science Study | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Questions | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Problems | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.identifier.yokid | 379984 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264618 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |