Bilgi toplumuna geçiş sürecinde Türkiye: Bir kamu kurumunda bilgi teknolojileri kullanımına ilişkin bir araştırma
dc.contributor.advisor | Gülova, Asena | |
dc.contributor.author | Berberler, Ridvan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:56:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:56:11Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600092 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, okul idarecileri ve öğretmenlerin görüşleri temelinde, Milli Eğitim Bakanlığı bilgi iletişim teknolojileri (MEBBİS) kullanımının kurumsal işleyişe sağladığı katkıları irdelemek, eleştiri ve öneri getirmektir.Araştırma ile genelde bilgi toplumunun özellikleri ile bir üretim faktörü olarak bilginin organizasyonel dönüşüme yapmış olduğu etkiler değerlendirilmiş, özelde ise eğitim sektörünün politika belirleyicisi olan Milli Eğitim Bakanlığının kurumsal işleyişi irdelenmiştir.Bu bağlamda, örneklem içerisindeki sistem kullanıcılarından elde edilen geri bildirimlere dayalı analiz sonuçları ve yorumları bu alandaki literatüre önemli katkı sağlayacaktır.Araştırmanın evreni, Türk Eğitim Sisteminde yer alan Anadolu Liseleri ile sınırlıdır. Araştırmanın evrenini temsil eden örneklem, Türk Eğitim Sektörü içerisinde yer alan Buca ilçesindeki Anadolu Liseleri öğretmen ve yöneticileri ile sınırlıdır. Bu amaca yönelik olarak söz konusu örneklem grubuna uygulanan ve analiz kapsamında değerlendirilebilir bulunan 100 adet anket, SPSS 17.0 istatistik programı kullanılarak testlere tabi tutulmuş ve elde edilen sonuçlar ilgili bölümde sorgulanmıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to consider the contributions of the use of information technologies to corporate functions of Ministry of National Education and to present criticisms and proposals.In this study, generally, the properties of information society and the effects of information to organizational transformation and specifically, the institutional functioning of Ministry of National Education as a policy determinent of educational system have been evaluated.With this study, the results of the analysis and comments derived from the feedbacks of system users of the sample will make a substantial contribution to the literature.The universe of this research is limited with the Anatolian High Schools in Turkish Education System. The sample representing the universe of the research is limited with the teachers, school principles and deputies in Anatolian High Schools in Buca county. For this purpose, from the surveys conducted to sample group, 100 surveys are considered as appraisable and tests have been conducted by SPSS 17.0 statistics programme. The results of tests have been evaluated in the related chapter. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Bilgi toplumuna geçiş sürecinde Türkiye: Bir kamu kurumunda bilgi teknolojileri kullanımına ilişkin bir araştırma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Ministry of National Education | |
dc.subject.ytm | Public institutions | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | Information technology | |
dc.subject.ytm | Information society | |
dc.identifier.yokid | 383196 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264594 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı |