Show simple item record

dc.contributor.advisorDelil, Ahmet
dc.contributor.authorZaif Kiliç, Aylin
dc.date.accessioned2021-05-07T08:56:07Z
dc.date.available2021-05-07T08:56:07Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600071
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ?ilköğretim 1. sınıf Matematik dersindeki işlem becerilerinin kazandırılmasında oyunla öğretimin başarıya etkisini? araştırmaktır. Çalışma, İzmir ili, Çiğli ilçesi, Büyük Çiğli İlköğretim Okulu 1. sınıf öğrencilerinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.Çalışma, deneysel bir çalışma olup, kontrol gruplu ön test-son test deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 46 öğrenci oluşturmaktadır. 23 öğrenci deney grubunu, 23 öğrenci kontrol grubunu oluşturmaktadır. Ünite süresince deney grubu öğrencilerine oyunla öğretim uygulanırken, kontrol grubuna geleneksel öğretim yaklaşımı uygulanmıştır.Çalışmada elde edilen verilere dayanılarak su sonuçlara ulaşılmıştır: Oyunla öğretimin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yaklaşımının uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin başarı testi puanları arasında anlamlı farklılık vardır. Oyunla öğretimin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin başarı düzeylerinde geleneksel yaklaşımın kullanıldığı kontrol grubu öğrencilerine göre artma gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Eğitimsel oyun temelli öğrenme, İşlem becerileri, Erişi.
dc.description.abstractThe objective of this study is to search the effects of educational game based learning of the students in the 1st grade primary school mathematics classes. The study is organized with the participation of Büyük Çiğli Primary School?s first grade students in Çiğli, county of Izmir.This is an experimental study of pretest-posttest experimental pattern with control group. 46 students are the samples of the research. 23 students are experimental group and 23 students are control group. During the research the play-based learning method was applied to the experimental group while the traditioanal teaching method was applied to the control group. Data gained from the pretest-posttest achievement tests.The results of the research can be summarised as follows: There is a meaningful difference between the experimental and control groups. The experimental group achievement level increases relative to the control group.Key Words: Educational game based learning, Operational skills, Achievement.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 1. sınıf matematik dersindeki işlem becerilerinin kazandırılmasında oyunla öğretimin başarıya etkisi
dc.title.alternativeThe effects of educational game based learning on achievement of operational skills in the 1st grade primary school mathematics classes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGames
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmScientific process skill
dc.subject.ytmEducation plays
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.identifier.yokid359144
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264630
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess