İlköğretim 1. sınıf matematik dersindeki işlem becerilerinin kazandırılmasında oyunla öğretimin başarıya etkisi
dc.contributor.advisor | Delil, Ahmet | |
dc.contributor.author | Zaif Kiliç, Aylin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:56:07Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:56:07Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600071 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı ?ilköğretim 1. sınıf Matematik dersindeki işlem becerilerinin kazandırılmasında oyunla öğretimin başarıya etkisini? araştırmaktır. Çalışma, İzmir ili, Çiğli ilçesi, Büyük Çiğli İlköğretim Okulu 1. sınıf öğrencilerinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.Çalışma, deneysel bir çalışma olup, kontrol gruplu ön test-son test deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 46 öğrenci oluşturmaktadır. 23 öğrenci deney grubunu, 23 öğrenci kontrol grubunu oluşturmaktadır. Ünite süresince deney grubu öğrencilerine oyunla öğretim uygulanırken, kontrol grubuna geleneksel öğretim yaklaşımı uygulanmıştır.Çalışmada elde edilen verilere dayanılarak su sonuçlara ulaşılmıştır: Oyunla öğretimin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yaklaşımının uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin başarı testi puanları arasında anlamlı farklılık vardır. Oyunla öğretimin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin başarı düzeylerinde geleneksel yaklaşımın kullanıldığı kontrol grubu öğrencilerine göre artma gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Eğitimsel oyun temelli öğrenme, İşlem becerileri, Erişi. | |
dc.description.abstract | The objective of this study is to search the effects of educational game based learning of the students in the 1st grade primary school mathematics classes. The study is organized with the participation of Büyük Çiğli Primary School?s first grade students in Çiğli, county of Izmir.This is an experimental study of pretest-posttest experimental pattern with control group. 46 students are the samples of the research. 23 students are experimental group and 23 students are control group. During the research the play-based learning method was applied to the experimental group while the traditioanal teaching method was applied to the control group. Data gained from the pretest-posttest achievement tests.The results of the research can be summarised as follows: There is a meaningful difference between the experimental and control groups. The experimental group achievement level increases relative to the control group.Key Words: Educational game based learning, Operational skills, Achievement. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 1. sınıf matematik dersindeki işlem becerilerinin kazandırılmasında oyunla öğretimin başarıya etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of educational game based learning on achievement of operational skills in the 1st grade primary school mathematics classes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Games | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Scientific process skill | |
dc.subject.ytm | Education plays | |
dc.subject.ytm | Mathematics achievement | |
dc.identifier.yokid | 359144 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264630 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |