Show simple item record

dc.contributor.advisorMetin, Celal
dc.contributor.authorAkyol, Yahya
dc.date.accessioned2021-05-07T08:55:54Z
dc.date.available2021-05-07T08:55:54Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600018
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, İlköğretim 7.sınıfta Sosyal Bilgiler dersinde ``Türk Tarihinde Yolculuk '' ünitesi işlenirken bu ünitenin çocuk edebiyatı ürünleri ile ilişkilendirilmesinin öğrencilerin empatik eğilimlerine etkisini tespit etmektir. Araştırmanın bağımsız değişkenleri; cinsiyet, kendi çalışma odasının var olup olmaması, beslediği hayvanın olup olmadığı, annenin çalışması, babanın iş sahibi olup olmadığı, ailenin yapısı, kardeş sayısı, annenin yaptığı iş, babanın yaptığı iş ve geçirmiş olduğu hastalık olup olmadığıdır.Araştırma 2010-2011 öğretim yılında Manisa İli Demirci İlçesi'nin Cumhuriyet İlköğretim Okulu'nda gerçekleştirilmiştir. Araştırma bir deney, bir de kontrol grubu olmak üzere toplam 34 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Uygulama öncesinde ve sonrasında her iki gruba 20 maddeden oluşan empatik eğilim ölçeği uygulanmıştır. Dersler bizzat araştırmacı tarafından deney grubunda çocuk edebiyatı konularıyla ilişkilendirilerek, kontrol grubunda ise geleneksel yöntemlerle işlenmiştir.Araştırma sonucunda elde edilen veriler, SSPS 17.0 istatistik paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA)yapılmıştır. Analizlerde anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak alınmıştır.Çocuk edebiyatı konuları ile ilişkilendirilerek öğretim yapılan deney grubu ile geleneksel öğretimin yapıldığı kontrol grubunun puanları karşılaştırıldığında empatik eğilim ölçeğine göre son test puanlarında deney grubunun lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Ayrıca cinsiyet değişkeninde son testte kız öğrencilerin lehine anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Ancak kendi çalışma odasının olup olmaması, beslediği hayvanın olup olmaması, annenin çalışıp çalışmaması, babanın çalışıp çalışmaması, ailenin yapısı, kardeş sayısı, geçirmiş olduğu hastalık olup olmadığı değişkenlerine göre anlamlı bir fark çıkmamıştır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Çocuk Edebiyatı, Empatik Eğilim
dc.description.abstractThe aim of this research is to identify the effect of associating the products in children?s literature with the unit of `Journey in Turkish History? in social studies lesson in 7th classes of primary school while instructing this unit on students? emphatic tendencies. Independent variables of the research are : gender, whether he/she owns a private study room or not, any pet he/she feeds or not, the mother?s occupation, whether the father owns an occupation or not, the structure of the family, the number of brothers and sisters, the mother?soccupation, the father?s occupation and whether he has transmitted a disease or not.The research conducted in Cumhuriyet Primary School in Demirci/MANİSA in 2010-2011 academic year. The research was carried out with 34 students in total as an experiment group and a control group. The both groups have been applied the scale of emphatic tendency consisting of 20 items at the end of the treatment. The lessons has been processed by the researcher by associating with the subjects of children?s literature in the experiment group and with traditional methods in the control group. The collected data at the end of the research has been analysed through the SSPS 17.0 statistical package. Has been used as t-test and analysis of variance(ANOVA). The signifance level has been obtained as p<0,05 in the analysis.A significiant difference has been identified on behalf of the experiment group in the latest test points according to the scale of emphatic tendency when the points of the test group having been taught by associating with the subjects of children?s literature and the control group having taught traditionally have been checked. Furthermore, it has been identified that there has been a significiant difference on behalf of female students in the last test in gender variable. But a significiant difference has not been identified upon whether he/she owns a private study room or not, any pet he/she feeds or not, his/her mother works or not, the father works or not, the structure of the family, the number of brothers and sisters, whether he transmitted a disease or not according to variables.Keywords : Social Studies, Children?s Literature, Emphatic Tendencyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde Türk tarihinde yolculuk ünitesinin çocuk edebiyatı ile ilişkilendirilmesinin öğrencilerin empati becerilerine (eğilimlerine) etkisi
dc.title.alternative7th classes of primary school social studies journey in Turkish history? unit associate with children literature on effect empathy with the skills of students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmTurkish history
dc.subject.ytmEmpathic skill
dc.identifier.yokid421048
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid302986
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess