Show simple item record

dc.contributor.advisorKayalı, Cevdet Alptekin
dc.contributor.authorBakal, Tuğçe
dc.date.accessioned2021-05-07T08:55:31Z
dc.date.available2021-05-07T08:55:31Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599922
dc.description.abstractKüreselleşmenin etkisiyle günümüzde işletmecilik anlayışı değişmiştir. Dünyada 1960?lı yıllarda yoğun biçimde kendisini hissettirmeye başlayan rekabet ortamı işletmeleri, pek çok arayışa ve yeniliğe yöneltmektedir. İşletmecilikteki değişim anlayışı günümüzde kendini yenileyen, esnek, ekip çalışmasına ağırlık veren, araştıran, müşteri odaklı, sağlıklı büyümeyi hedefleyen, finansal kaynaklarını rasyonel kullanan, çalışanlarından maksimum fayda sağlayan, rekabete ayak uydurabilen bir işletmecilik anlayışıdır. Bu değişim, kendine özgü pek çok özelliğe sahip olan aile işletmeleri açısından daha fazla önem taşımaktadır.Artan rekabet ortamında başarılı bir değişim sürecinin planlaması ve sürdürülmesi, günümüzde işletmelerin üst yönetimlerinin en önemli sorumluluklarından biridir. İşletmenin sağlıklı büyümesi, sürekliliklerinin sağlanması açısından önem taşımaktadır. Ülkemizde faaliyet gösteren işletmelerin büyük bir çoğunluğu aile işletmelerinden oluşmaktadır. Aile işletmelerinin başarılı bir şekilde yönetilmesi ve gelecek nesillere başarılı şekilde aktarılması özellikle ülke ekonomisine olumlu katkıları nedeniyle oldukça önemlidir. Bu bağlamda kurumsallaşma giderek ön plana çıkmaktadır. Literatür incelendiğinde, aile işletmelerinin sürekliliklerini uzun dönem sürdürememelerinin nedeni Türkiye?de ve diğer ülkelerde değişimin doğru zamanda ele alınmamış olması ve değişim sürecinin geciktirilmesidir. Ayrıca aile işletmelerinin kurumsallaşmamış yapısı kriz ortamlarında ayakta kalabilme şansını azaltmaktadır. Tutuculuğu benimseyen aile işletmeleri olası gider ve zararları dikkate alırken, olası gelir ve karlar ile ilgili dönemi gelmeden herhangi bir işlem yapmamaktadır. Bu çalışma, aile işletmelerinde kurumsallaşmanın tutuculuk üzerine etkisini ele almaktadır. Çalışmanın teorik bölümünün başında, aile işletmeleri kavramı, önemi, aile işletmeleri ile ilgili bilgi verilirken ikinci bölümde, kurumsal yönetim kavramı, tanımı, özellikleri, ilkeleri ile ilgili detaylı açıklama yapılmıştır. Üçüncü bölümde, aile işletmelerinde kurumsal yönetimin tutuculuk üzerine etkisi araştırılmış, bu amaçla anket çalışması yapılmıştır. Bu çalışmanın Türk aile işletmelerinin nesiller arası geçişinde sağlıklı, kâr eden ve büyüyen yapılarını korumaları, geleceklerini şekillendirmeleri için önemle üzerinde durulması gereken noktaları anlamak açısından önem taşıdığı düşünülmektedir.ANAHTAR KELİMELERAile İşletmesi, Kurumsal Yönetim, Tutuculuk, Süreklilik, Rekabet, Değişim
dc.description.abstractToday, via rapid globalization process, the meaning of business concept tend to change. Since 1960s, intense competition through markets forced businesses to look for new advancements and innovations for protecting their market positions. Modern businesses nowadays aim to 1- adapt themselves to recent technological changes, 2- focus on mainly on flexible team-work, 3- offer customer-oriented services, 4- use financial resources optimally, 5- gain maximum productivity from their workers and keep up with intense competitive market conditions. Such changes play a more important role in terms of family businesses of which have their unique characteristics. One key function of today's top management staff is to plan a successful and sustainable transition process in a highly competitive market environment. The balanced growth of business is very vital in terms of establishing an adequate sustainability level. In essence, family businesses constitute a major part of Turkish business organizations. Successful management of such family businesses and the extention of their life cycles play an important role on economy as a whole. In this context, institutionalisation process tend to have a greater role on today's businesses. According to literature review, the reason for failure of establishing sustainability of family businesses, both in Turkey and in world, seem to be the misunderstanding of transition process and impeding it unadequately. In addition, noninstitutionalised structures of family businesses decrease the likelihood of survival of them in period of economical crisis. Conservative family businesses take potential cost and losses into account on one hand while they don't perform any transaction about potential revenues and profits ahead of their time. Such businesses always prepare for the worst scenario and thus they take measures against potential losses. By doing so, they aim to survive such fluactuations with a minimum cost. In this study, the effect of institutionalisation on conservatism in family businesses was investigated. In first chapter concepts such as family business and their importance were explained. In second chapter institutional management concept, its definition and principles were described in detail. In third chapter, the effect of institutional management on conservatism was investigated, In this context, a survey was performed. This study will help in understanding the fundamental aspects of successful and sustainable business management process in terms of Turkish family businesses. KEY WORDS: Family Business, Institutional Management, Conservatism, Sustainability, Competition, Changeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAile şirketlerinde tutuculuk kavramı ve kurumsal yönetim açısından önemi
dc.title.alternativeThe concept of conservatism in family corporations and its importance for institutional management
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFamily businesses
dc.identifier.yokid10020342
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid350881
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineMuhasebe Finansman Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess