Show simple item record

dc.contributor.advisorÖkmen, Mustafa
dc.contributor.authorKoç, Neslihan
dc.date.accessioned2021-05-07T08:55:19Z
dc.date.available2021-05-07T08:55:19Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599870
dc.description.abstract1930'lardan sonra devletin sosyal alandaki rolü büyümüştür. 1980'lerden itibaren birçok alanda görev üstlenen devlet, üzerine aldığı sorumlulukların bir kısmını özel sektör, sivil toplum ve yerel yönetimlere devretmek istemektedir. Bu ve kentleşmenin yarattığı sosyal sorunlar nedeniyle yerel yönetimler, sosyal hizmetlerle ilgili yeni görevler yüklenmek durumunda kalmıştır. Bu anlamda sosyal belediyecilik, sosyal devlet anlayışının yerel yönetim düzeyindeki bir yansıması olarak değerlendirilebilir.Ülkemizdeki sosyal harcamaların GSYH'ya oranı, merkezi düzeyde yetersiz, belediyeler düzeyinde yok denecek kadar azdır. Sosyal adalet, sosyal sermaye ve sosyal dışlanma gibi alanlarda iyi bir noktada olmayan ülkemizde belediyelerin eşitlik, sosyal içerme, sosyal uyum ve refahın adil paylaştırılmasıyla ilgili olumlu etkileri çok sınırlıdır. Yoksulluk, gelirin adil dağılımı ve işsizliğin önlenmesinde belediyelerin yerel girişimleri ve sosyal sermayeyi harekete geçirmesi beklenebilir. Ancak bu açıdan da ülkemizdeki belediyelerin etkin olmadığı söylenebilir. Kısaca sosyal belediyecilikle bağlantılı bu alanların yeterince gelişmediği görülmektedir.Sosyal belediyeciliğin yöneldiği kesimler ise kadınlar, yaşlılar, çocuklar, yoksullar, engelliler, işsizler, göçmenler gibi dezavantajlı kesimlerdir. Bu kesimlere yeterli hizmetin sunulabilmesi için belediyelerin mali özerkliklerinin ve kaynaklarının arttırılması, daha etkin ve verimli hizmet görme usullerinin geliştirilmesi gerekmektedir.İncelenen belediyelerde tespit edilen sosyal faaliyetlerin dezavantajlı kesimlerin yoksulluk, dışlanma gibi sosyal risklerini azaltmaya yetecek düzeyde olmadığı görülmüştür. Sosyal harcamaların bütçe içindeki payı düşüktür. Ayrıca sosyal harcamaların bütçeleştirilme sürecinde de önemli aksaklıklar tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Belediye, Sosyal Bütçe, Belediye Gelirleri
dc.description.abstractSince 1930s the role of a state in socialfields has expanded. Now the state which has undertaken too many tasks since 1980s is willing to transfer some of its duties to private sector, civil society and local administrations. As a result of this fact and urbanization that create social problems, local authorities have to undertake new duties concerning social services. In this regard being a social municipality may be evaluated as a reflection of understanting of a social state at local administration level.The amounth of social expanditures in GNP in Turkey is inefficient on central government level and at very symbolic at municipality administration level. The positive effects of municipalities concerning impartial sharing out of welfare, social adaptation, social containment and equality are very limited in our country which is far from an appropriate point of social justice, social capital and social isolation. It can be expected from municipalities to drive their local initiatives and social capital for prevention of poverty and unemployment and for enhancing fairly distribution of income. However it may be said that municipalities are not active in Turkey from that point of wiev. To sum up;these fields related to social municipality understanding are not improved.A social municipality is targeting to disadvantageous parts of society like women, elders, children, migrants, unemployed, poor and disabled people. In order to provide suffcient services to those people; it is needed to improve the procedures of governing of municipalities in a more efficient and active way and to increase sources and financial autonomy of them.It has been seen from examination of samples of municipalities that the afero said social activities of municipalities are at inefficient level to decrease social risks of those disadvantages like poverty and isolation. In fact; the rate of social expenses in the budget is low. In addition; some important deficiencies were ascertained in the process of making of a budget of social expenses. Key Words: Social Municipality, Social Budget, Municipal Revenuesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectMaliyetr_TR
dc.subjectFinanceen_US
dc.titleSosyal belediyecilik hizmetleri ve finansmanı: Ege Belediyeler Birliği örneği
dc.title.alternativeSocial municipal services and financing: Sample of Ege Municipal Association
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMaliye Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMunicipal unions
dc.subject.ytmSocial services
dc.subject.ytmFinancing
dc.subject.ytmIncomes
dc.subject.ytmSocial state
dc.subject.ytmMunicipalities
dc.subject.ytmMunicipal services
dc.identifier.yokid10058592
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid378659
dc.description.pages224
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess