Show simple item record

dc.contributor.advisorAlkan Genca, Papatya
dc.contributor.authorPinar, Mürüvvet
dc.date.accessioned2021-05-07T08:55:12Z
dc.date.available2021-05-07T08:55:12Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599837
dc.description.abstractPostmodern romanın önceki dönemlerde yazılan romanlardaki karakter geleneklerine karşı gelmesi ve bu gelenekleri yıkması nedeniyle postmodern edebiyatta karakter kavramı bir sorunsal teşkil etmektedir. Postmodernizmin çelişkili ve belirsiz doğasıyla ilişkili olarak, postmodern edebiyatta karakter önemli ölçüde dönüşüme uğramakta ve alışılagelmiş karakter özellikleri dâhilinde tanımlanamamaktadır. Postmodern karakter, metnin postmodernizmin ortaya koyduğu epistemolojik ve ontolojik sorunları yansıttığı bir alan olarak ortaya çıkmaktadır. Bu sebeple, postmodernizmin sorunsallaştırdığı özbenlik, kimlik, öz, tarih yazını, kurmaca ve gerçek gibi kavramlar postmodern edebiyatta karakterler üzerinden tartışılmaktadır. Bu tez postmodern romanda karakterin nasıl ele alındığını D.M. Thomas'ın The White Hotel ve John Fowles'ın Mantissa adlı romanları üzerinden incelemektedir. Postmodernizmin ele aldığı epistemolojik ve ontolojik sorunlar dâhilinde postmodern edebiyatın geleneksel anlamda karakterden yoksun olması bu iki romandaki karakterler üzerinden örneklenmektedir. Sonuç olarak bu tezde postmodern romanda karakterlerin postmodern temaların işlenmesi ve postmodern tekniklerin kullanımında nasıl bir rol oynadığı ve bunların sonucunda postmodern edebiyatın kendi karakter geleneklerini nasıl ortaya koyduğu incelenmektedir. Anahtar Kelimeler: postmodernizm, postmodern roman, postmodern karakter, D.M. Thomas, John Fowles, The White Hotel, Mantissa.
dc.description.abstractThe concept of character is quite a problematic term in postmodern fiction since postmodern texts overtly subvert and transgress the conventions of characterization of the novels of previous ages. In relation to the paradoxical and ambiguous nature of postmodernism, character undergoes a radical transformation in postmodern fiction, and it cannot be pinned down with regards to the conventions of characterization. The character in postmodern fiction becomes a site where the text reverberates the epistemological and ontological concerns postmodernism rests upon. Thus, postmodern problematization of such contentious concepts as self, identity, essence, history writing, fiction, and fact is carried out and presented through postmodern characterization in the novel genre. As such, this thesis analyzes D M. Thomas's The White Hotel and John Fowles's Mantissa to lay bare how postmodern fiction employs characterization. It aims to exemplify how postmodern fiction is deprived of characters in the conventional sense. As a result, this thesis examines how postmodern character is utilized in the employ of postmodern themes and techniques, and it shows how postmodern fiction establishes its own conventions of characterization. Keywords: postmodernism, postmodern fiction, postmodern character, D.M. Thomas, John Fowles, The White Hotel, Mantissa.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titlePostmodern characterization in contemporary British novel as reflected in D. M. Thomas`s The White Hotel and John Fowles`s Mantissa
dc.title.alternativeD. M. Thomas'ın The White Hotel ve John Fowles'ın Mantissa adlı romanlarında yansıtıldığı üzere çağdaş İngiliz romanında postmodern karakterizasyon
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish literature
dc.subject.ytmBritish novel
dc.subject.ytmPostmodern
dc.subject.ytmPostmodernism
dc.subject.ytmCharacter
dc.subject.ytmNovel characters
dc.subject.ytmFowles, John
dc.subject.ytmNovel
dc.subject.ytmThomas, Donald Michael
dc.identifier.yokid10051217
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid362961
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess