dc.contributor.advisor | Adamaz, Kadir | |
dc.contributor.author | Aydemir, Murat | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:55:10Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:55:10Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-12-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599826 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, 2005-2006 öğretim yılında uygulamaya konulan Sosyal Bilgiler Programında kazandırılması hedeflenen becerilerin programda yer alan kazanım ve etkinlikler ile 5., 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler öğrenci çalışma kitaplarındaki etkinliklerde bulunma düzeyini belirlemek amacıyla yapılmış, nitel bir araştırmadır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma Sosyal Bilgiler Programında yer alan kazanım ve etkinlikler ile Sosyal bilgiler 5., 6. ve 7. sınıf öğrenci çalışma kitaplarındaki etkinliklerin doküman incelenmesi yöntemi ile taranması şeklinde yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Sosyal bilgiler Programında yer alan beceriler, kazanımlar, etkinlikler ve Milli Eğitim yayınevine ait 2014 basımlı 5., 6. ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler öğrenci çalışma kitapları oluşturmaktadır. Sosyal Bilgiler Programı içerisinde kazandırılması hedeflenen 15 beceri ve bu becerilere ait alt beceriler bir araya getirilerek `Beceri Kontrol Listesi` oluşturulmuştur. Bu kontrol listesinden yararlanarak Sosyal Bilgiler Programında kazandırılması hedeflenen becerilerin programda yer alan kazanım ve etkinlikler ile öğrenci çalışma kitaplarında ne düzeyde yer aldığı belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmanın sonucuna göre; kazanım, etkinlik ve öğrenci çalışma kitaplarındaki etkinliklerde en sık yer alan becerilerin `Eleştirel Düşünme` becerisi ile `Araştırma` becerisidir. Etkinlik boyutunda en az yer alan becerilerin `İletişim` becerisi ile `Türkçe'yi Doğru, Güzel ve Etkili Kullanma` becerisidir. Öğrenci çalışma kitapları etkinlikler boyutunda ise en az yer alan becerilerin `İletişim` becerisi ile `Zaman ve Kronoloji Algılama` becerisi olduğu gözlenmiştir. Kazanım, etkinlik ve öğrenci çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerde en az yer alan becerilerin Sosyal Bilgiler alanına özgü becerilerin olduğu, en fazla yer alan becerilerin ise ortak beceriler olduğu görülmüştür. Kazanım, etkinlik ve öğrenci çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerde, 9 ortak temel becerinin ve 6 alan becerisinin tüm boyutlarda dengeli dağıtılmadığı düşünülmektedir.Anahtar Sözcükler: Sosyal Bilgiler Programı, Beceriler, Etkinlik, Öğrenci Çalışma Kitabı, Ortak Temel Beceriler. | |
dc.description.abstract | This study is a qualitative research that has been searched with the aim of determining the levels of activities taking part at 5th, 6th and 7th grade Social Studies students workbooks with the achievements and activities taking place at curriculum and Skills which have been targeted to gain in Social Studies Curriculum implemented in 2005-2006. The scanning model was carried out in the research. In this study; the achievements and activities at Social Studies Curriculum with activities at 5th, 6th and 7th grades Social Studies students workbooks were carried out as a document review and scanning model. The research sample of study consists of skills, achievements, activities at Social Studies Curriculum and 5th, 6th and 7th grades Social Studies students workbooks that belong to Ministry of National Education, 2014 press. ''The Skills Checklist'' was created with 15 skills which have been targeted to gain at Social Studies Curriculim by bringing together sub-skills of these skills. By using this checklist, it was tried to determine how much skills, achievements, activities at Social Studies Curriculum with what level take place at students workbooks. According to results; it was identified that ''Critical Thinking'' skill and ''Research'' skill are the most common taking part skills at students workbooks, achievements, and activities; however, ''Communication'' skill and ''The accurate, effective, and fineuse of Turkish Language'' skill are the least taking part skills at the activity part.It was also observed that the least taking part Skills at the students workbooks activity part are the ''Communication'' skill and `Time and Chronology detection` skill. It was seen that the most taking part skills are the common skills; however, the least taking part Skills are the Skills specific to the field of Social Studies at the activities which take place at achievements, activity and students workbooks. It was determined that 9 common basic skills and 6 field Skills belonging to Social studies at the activities which take place at achievements, activity and students workbooks have not been distrubuted in all dimensions.Keywords: Social Studies Curriculum, Skills, Activities, Student Workbook, the Common Basic Skills. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul sosyal bilgiler programında öğrencilere kazandırılması hedeflenen becerilerin kazanım ve etkinlikler ile öğrenci çalışma kitaplarında yer alma düzeyinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | The determination of achievements, activities, and skills which have been targeted students to gain with the level of taking part at students workbooks in social studies curriculum | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-12-29 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Workbooks | |
dc.subject.ytm | Skill | |
dc.subject.ytm | Skill acquiring | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.identifier.yokid | 10096818 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 415703 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı | |