Show simple item record

dc.contributor.advisorKarahoca, Dilek
dc.contributor.authorArabul Yayla, Hafize
dc.date.accessioned2020-12-03T17:09:19Z
dc.date.available2020-12-03T17:09:19Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/59979
dc.description.abstractSon yıllarda teknolojinin yaşamımızdaki yeri ve önemi her geçen gün artmaktadır. Teknolojideki hızlı gelişmeler bilgisayarları, cep telefonlarını ve tabletleri günlük yaşantının bir parçası haline getirmiştir. 21. yüzyılda milenyum nesli güç kazandıkça, bu nesle yönelik uygulamalar da çeşitlilik kazanmaya başlamış ve bu doğrultuda tasarım yapılmaya başlanmıştır. Bu tasarımı gerçekleştirirken de çoğu zaman oyunlaştırma prensibi ve oyun tabanlı öğrenme metotları kullanılmaktadır. Oyunlaştırma ve bu amaçla hazırlanan oyun tabanlı öğrenme uygulamaları bireylerin motivasyonunu arttırarak sürece dahil olma isteğini artıran ve süreci çekici hale getiren bir yaklaşımdır. Farklı alanlarda bir çok kullanımı olan ve oyunlaştırma olarak tanımlanan bu uygulama son zamanlarda eğitimcilerin ve araştırmacıların ilgisini çekmiş ve bu çalışma alanına olan ilgi artmıştır.Bu çalışma kapsamında oyunlaştırma ve Down sendromlu çocukların dil alanındaki yeterlilikleri ve yetersizlikleri ile dildeki özgül güçlüklerinin nedenlerini belirlemeye yönelik bir alanyazın taraması yapılarak, oyun tabanlı öğrenme ile dil gelişimi üzerine bir eğitsel oyun tasarımı modeli geliştirilmiştir. Alan yazına dayalı hazırlanan oyun tabanlı öğrenme ile oyun tasarım modelinde, eğitsel bir oyun tasarlanması için geçilmesi gereken tüm aşamalar modele dâhil edilerek, belirtilmiştir.
dc.description.abstractIn recent years, the role and importance of technology has been increasing significantly. Computers, mobile phones and tablets has become a very crucial part of our life thanks to very fast technological enhancements. Furthermore, while the millenium generation is getting more powerful in 21th century, the applications which are very attractive for this generation has started to be differentiated as well and new designs started to be created in this movement. While proceeding these designs, gamification and game based learning methods have started to be used in general. Gamification approach and game based learning models are very useful applications which provide the individuals to join learning process by motivating them and also make this learning process more attractive for them. Since it can be implemented in different fields, gamification has influenced the training scientists and researchers last years.In this project, a comprehensive literature review has been conducted to determine specific causes of language difficulties the childrens with Down's syndrome encounters. By the results of review, an educational game based learning design has been developed with gamification methods for them. All phases needed to proceed for designing an educational game are also shown in `game design model`.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇocuk Sağlığı ve Hastalıklarıtr_TR
dc.subjectChild Health and Diseasesen_US
dc.titleDown sendromlu çocukların dil gelişiminin oyun tabanlı ortam ile desteklenmesine ilişkin bir prototip önerisi
dc.title.alternativeA prototype suggestion including a game based environment to support the language education of children with Down syndrome
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgi Teknolojileri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10064288
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid392855
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess