Show simple item record

dc.contributor.advisorGiritlioğlu, Pelin Pınar
dc.contributor.authorKoçyiğit, Ayhan
dc.date.accessioned2020-12-03T17:09:16Z
dc.date.available2020-12-03T17:09:16Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/59976
dc.description.abstractAlışveriş her toplumda farklı şekillerde ortaya çıkmış bir olgu olup her dönemin kendine has toplumsal,sosyal ve ekonomik işleyişi içerisinde şekillenmiş bir kavramdır. Antik çağda Yunan kentlerinde `agora` ile başlayan , Roma'da `forum` Osmanlı'da `bedesten` , `arasta` ve `kapalıçarşı` ile devam eden her toplumun kültürüne ve ilgili dönemin şartlarına göre farklılık göstererek devam eden alışveriş ve alışveriş mekânları bu süreç sonunda çağımızın getirdiği birçok yenilikle birlikte alışveriş merkezlerine dönüşmüş ve çok kısa sürede büyük gelişim göstererek rağbet görmüştür. Ve bu şekliyle insanoğlunun son yüzyılda gündelik hayatında önemli bir yer tutmuştur.Bu çalışmada; Alışveriş merkezlerinin yer seçim ölçütleri üzerinde durulmuştur. Çalışma içerisinde, toplumun tüketim alışkanlıkları ve alışveriş kavramı ele alınmış ve mekânsal olarak alışveriş merkezlerine yer verilmiştir. Bu bağlamda Ümraniye ilçesi sınırlarında kalan alışveriş merkezleri yer seçim ölçütleri dikkate alınarak irdelenmiştir.
dc.description.abstractShopping in every community is a phenomenon that has emerged in different ways for each period in the social and economic functioning of its unique social, is a concept formed. In ancient Greek cities, starting with the `agora`, `forum` in Rome in the Ottoman Empire `bedesten`, `arasta` and `Grand Bazaar` and continued with each community's culture, and the relevant period in terms of the ongoing shopping vary and shopping venues at the end of this process brought many changes of our time together has been converted to shopping centers and showing great progress in a very short period of time has seen much demand. And that's the way human beings in everyday life over the last century has shed an important place.In this study; Shopping centres location focuses on the selection criteria. The concept of the society's consumption habits and shopping within the work are discussed as are the shopping malls and spatial. In this context, Ümraniye district boundaries where shopping centers has been evaluated considering the selection criteria.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleAlışveriş merkezlerinin yer seçimi ölçütleri üzerine karşılaştırmalı bir çalışma: Ümraniye örneği
dc.title.alternativeOn the relationship between the transformation of transportation planning and cities: Umraniye county case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10072735
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid392832
dc.description.pages177
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess