Show simple item record

dc.contributor.advisorTunga, Mehmet Alper
dc.contributor.authorTekingöz, Özgür
dc.date.accessioned2020-12-03T17:05:21Z
dc.date.available2020-12-03T17:05:21Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/59965
dc.description.abstractVeri madenciliği, veriler içerisinde gizlenen bilgileri ortaya çıkarma sürecidir. Müşterilerin sınıflandırılması, profil çıkarılması, segmentasyonun çıkarılması ve kümeleme analizi şirketler için değerli müşterileri belirlemede kullanılan uygulamalardır. Müşteri segmentasyonun yapılması, grup bazlı pazarlama strateji geliştirilmesini sağlar. Bu tez kapsamında dijital yayıncılık sektöründe hizmet veren bir firmanın kendi kanallarının yayın içeriklerinden yola çıkarak(ulusal kanalların yayın içeriklerini içermiyor), müşterilerin izledikleri içerik türlerinin oranlarına göre kümelenmesi hedeflenmiştir.Çalışma sırasında veri madenciliği kavramı incelenip, veri madenciliğin yöntemlerinden kümeleme analizi kapsamlı şekilde anlatılmış, kümeleme analizi yapılırken kullanılan SPSS ve WEKA programlarından bahsedilmiş ve bir telekomünikasyon firmasına ait örnek data seti alınarak kümeleme analizi yapılmaya çalışılmış ve sonuçlar anlatılmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractDatamining is a process of finding hidden information from large data. Classification, profiling, segmentation and clustering analysis are datamining applications to define valuable customers for companies. Customer segmentation provides companies to develop marketing programs.The purpose of this thesis is to determine clustering of customers in broadcasting according to content ratings. First of all data mining techniques and clustering analysis are defined.After that, we tell about SPSS and WEKA. These programs are used for clustering analysis. Finally, results of the thesis are discussed and interpreted.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleDijital yayıncılıkta içerik izleme oranlarına göre müşteri kümelenmesi
dc.title.alternativeCustomer clustering in digital broadcasting according to content ratings
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgi Teknolojileri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10113103
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid436096
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess