dc.contributor.advisor | Bulut, Mustafa Hilmi | |
dc.contributor.author | Yuvaci, Gamze | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:54:22Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:54:22Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599619 | |
dc.description.abstract | ?Müzik Bölümlerinde Okutulan Solfej Kitaplarının Motif Özellikleri Açısından Analizi(Cumhuriyet Üniversitesi Örneği)? adlı bu tez çalışmasında; solfej kitapları ders sorumluları ile görüşülerek tespit edilmiş ve incelenmiştir. Bu araştırmanın genel amacı, solfejin yapısını tanıtarak, motif gelişimlerinin ezginin zorluk derecesini ne derecede etkileyeceğini tespit etmektir. Öğrencinin, daha doğru okuma yapması ve solfeji daha rahat algılayarak ezberlemeden, anlayarak ve düşünerek okuması amaçlanmıştır.Bu tez çalışması yapılırken, daha önce yapılan çalışmalar ve yazılmış olan tezler taranmış ve bu tezlerdeki solfej metotlarının; tonalite, ölçü birimleri, anahtarlar, nota değerleri, süsleme notalar ve semboller bakımından incelenmiş olduğu görülmüştür. Bu yüzden, bu çalışmanın sadece motif ve motif gelişimleri ile sınırlandırılması düşünülmüştür. Çalışma, örneklemde yer alan solfej kitaplarındaki besteleme tekniklerinin ortaya çıkarılması açısından önem taşımaktadır.Çalışmada, C.Ü. Eğitim Fakültesi ve Güzel Sanatlar Fakültesi'nde okutulmakta olan solfej kitapları; motif ve motif geliştirme açısından analiz edilmiştir. Bu çalışmada; motif incelemesinin yanı sıra, motif ve motif geliştirme yöntemlerinin yabancı solfej kitapları ile yerli solfej kitaplarındaki kullanım sıklığı karşılaştırılmıştır. Bu çalışma yapılırken içerik çözümlemesi yöntemi kullanılmıştır.Çalışmanın sonucunda; (a) Ses sınırlarındaki değişiklikler, yerli solfej kitaplarında 6, yabancı solfej kitaplarında 45 örnekte kullanılmıştır, (b) Motifin ters çevrilmesi, yerli solfej kitaplarında 13, yabancı solfej kitaplarında 18 örnekte kullanılmıştır, (c) Kalıp yürüyüş (sekvens), yerli solfej kitaplarında 70, yabancı solfej kitaplarında 104 örnekte kullanılmıştır, (d) Ses kalıbının değişimi, yerli solfej kitaplarında 5, yabancı solfej kitaplarında 26 örnekte kullanılmıştır, (e) Ses sürelerinin değişimi, yerli solfej kitaplarında 2 örnekte kullanılırken; yabancı solfej kitaplarında bu yöntemle oluşturulmuş motif örneğine rastlanmamıştır. | |
dc.description.abstract | In the present master thesis named ?The Analysis Of Solfege Textbooks Which Are Used Music Departments In Respect Of Motive Features (A Sample Of Cumhuriyet University)?, the solfege textbooks were identified and investigated in close contact with the educational stuff responsible for the implication of the solfege courses. The overall objective of the present study is to identify the degree of impact of motive on the difficulty level by presenting the structure of solfege. Other objectives are to provide ways to the students to improve their solfege level, to reach a better comprehension and perception through solfege without memorizing.Throughout the preparation of this study, the previously prepared thesis and studies were reviewed and it was seen that these studies evaluated the solfege methods in terms of tonality, measure units, keys, note values, figurative notes, and symbols. As a result, the present study was limited to motive and motive developments. The present study is of due importance in terms of the identification of the composition techniques included in the solfege textbooks reviewed within the sample group of the study.In the present study, the solfege textbooks with are studied in the Faculties of Education and Fine Arts of Cumhuriyet University, were analized in terms of motive and motive development. In the present study, as well as the analysis of the motives, the frequency of the motive and motive development methods in the native and foreign solfege was compared. Content analysis technique was used in the study.In conclusion; (a) The changes in the sound limits were used 6 times in native solfege textbooks, 45 times in foreign solfege textbooks, (b) the inversion of the motive was used 13 times in the native sofege textbooks, and 18 time in the foreign solfege textbooks, (c) sequence was used 70 times in native solfege textbooks, and 104 times in foreign solfege textbooks, (d) the change in the sound structure was used 5 times in native solfege textbooks, 26 times in foreign solfege textbooks, (e) while the change in the sound periods was used 2 times in native solfege textbooks, no motive samples structured by this methods was seen in foreign solfege textbooks. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Müzik bölümlerinde okutulan solfej kitaplarının motif özellikleri açısından analizi (Cumhuriyet Üniversitesi örneği) | |
dc.title.alternative | The analysis of solfege textbooks which are used music departments in respect of motive features (A sample of Cumhuriyet University) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Music lesson | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Solfege | |
dc.subject.ytm | Motifs | |
dc.identifier.yokid | 427728 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 323287 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı | |