Show simple item record

dc.contributor.advisorUğurlu, Celal Teyyar
dc.contributor.authorÇinar, Kerem
dc.date.accessioned2021-05-07T08:54:20Z
dc.date.available2021-05-07T08:54:20Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599605
dc.description.abstractBu araştırma, öğretmenlerin yöneticilerinin gösterdikleri farklılıklarla yönetim davranışları ve örgütsel güven algıları arasındaki ilişkiyi açıklamaya yönelik olduğundan betimsel nitelikte ilişkisel tarama modelindedir. Bu doğrultuda Tokat merkezdeki tüm kamu lise öğretmenleri üzerinde bir ölçek uygulaması gerçekleştirilerek, öğretmenlerin farklılıkların yönetimi ile örgütsel güven ölçeklerine verdikleri cevaplar değerlendirilerek, yöneticilerin farklılıklarla yönetim davranışlarının örgütsel güven düzeyine etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma kapsamında, 2011-2012 eğitim öğretim yılında Tokat merkezdeki tüm ortaöğretim okullarında görev yapan 744 öğretmenin tamamına ölçme aracı dağıtılmış ve bu ölçme araçlarının 483 tanesi geri dönmüştür. İnceleme sonucunda 476 ölçek değerlendirmeye alınmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak iki farklı ölçme aracı kullanılmıştır. Öğretmenlerin yöneticilerinin farklılıklarla yönetim davranışları algılarını ölçmek için veriler, Balay ve Sağlam tarafından geliştirilen ?Farklılıkların Yönetimi Ölçeği?, öğretmenlerin örgütsel güven algılarını ölçmek için Türkçe ?ye uyarlaması Özer ve diğerleri tarafından yapılan ?Örgütsel Güven? ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, t testi, Kruskal Wallish testi, tek yönlü varyans analizi, korelasyon katsayısı, basit ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda; öğretmenlerin, yöneticilerinin farklılıklarla yönetim davranışı algıları genel olarak ( = 3,60) ?yüksek? düzeyde görülmüştür. Bu durum, liselerde farklılıkların bir zenginlik olarak görülüp saygı duyulduğu, okullar yönetilirken farklılıkların dikkate alındığı, yönetsel uygulamaların ve politikaların olumlu olduğu ve farklılıklara dayalı bir yönetim anlayışının sergilendiği sonucuna götürmektedir. Genel olarak öğretmenlerin örgütsel güven algıları da ( = 3,43) ?yüksek ? düzeyde görülmüştür. Örgütsel güven alt boyutlarına bakıldığında, meslektaşlara ve müdüre güven alt boyutlarında yüksek, öğrenci ve velilere güven boyutunda orta düzeyde sonucuna ulaşılmıştır. Buradan, öğretmenlerin meslektaşları ve müdürleri arasında güvene dayalı bir ilişkinin daha üst düzeyde olduğunu belirttikleri görülmektedir. Örgütsel güven algısında benzer araştırmalara paralel olarak, ortaöğretim öğretmenlerinin en çok yöneticilerine, ikinci sırada meslektaşlarına ve üçüncü sırada ise öğrenci ve velilere güvendiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada, yöneticilerin farklılıklarla yönetim davranışı ile örgütsel güven arasında olumlu bir ilişki bulunmuştur. Yöneticilerin farklılıklarla yönetim davranışları ile örgütsel güven arasında ki ilişkiye göre yöneticilerin farklılıklarla yönetim davranışı örgütsel güvenin önemli bir açıklayıcısıdır. Yöneticilerin farklılıklarla yönetim davranışı genel olarak örgütsel güveni etkilemektedir.
dc.description.abstractThis research is a descriptive model of the scan relationship as it is to explain the relationship between perceptions of organizational trust in which teachers? administrators? difference in the behaviour of management. In this direction, it was tried to determine the effectiveness of the administrators? behaviour of diversity management in the level of organizational trust by performing a survey in the center of all public school teachers in Tokat, by evaluating the respons of the teachers to diversity management and organizational trust scan. Scope of the research, in 2011-2012 education and training year, measurement tool was distributed to 744 teachers working in all secondary scools in the center of Tokat and 483 of them returned. As a result of the review, 476 scales were evaluated.In research, two different tools were used for data collection.Datas to measure the behaviour of teachers? perceptions of diversity management,?Diversity Management Scale? developed by Balay and Sağlam, the scale of `Organizational Trust?, translated into Turkish by Özer and others to measure teachers? perception of trust,was used. Arithmetic average, t test, Kruskal Wallish test, one-sided analysis of variance, corelation coefficient, simple and multiple regression analysis were used at analysising the data.As a result of research, perception of teachers?behaviour of diversity management has been seen at high level ( = 3,60) in general. This condition, seen and respected as a wealth of diversity in high school, the differences are taken into account in managing schools, based on differences in managerial pratices and polices, exhibited management approach based on differences, leads to conclusion. Generally, teachers?organizational trust perception has seen at `high? level ( = 3,43). Looking at sub-dimension of organizational trust in colleagues and the principal is high at sub-dimension, trust in students and parents at moderate size, is concluded. From here it seems that,a relationship based on trust between colleagues and managers of the teachers at high level is stated by them. In parallel with similar studies at perception of organizational trust, most secondary school students? trusting to their managers at first, in second to their colleagues and third place to students and their parents is concluded. At research, a pozitive relationship betwen administrators?s behaviour with diversity management and organizational trust, was found. According to the relationship between administrators?s behaviour with diversity management and organizational trust,administrators?s behaviour of diversity management is an important description of orgazitional trust. Generally, administrators?s behaviour of diversity management impress the organizational trust.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim öğretmenlerinin örgütsel güven düzeylerine yöneticilerinin farklılıklarla yönetim davranışlarının etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the differences in the behavior of the management levels of organizational trust managers of secondary school teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10011324
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358772
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess