Geleneksel halk müziği çalgılarından zurnanın tarihçesi,eğitsel ve öğretsel süreçleri
dc.contributor.advisor | Kaptan, Zekeriya | |
dc.contributor.author | Doğan, Can | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:54:18Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:54:18Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599585 | |
dc.description.abstract | Türk Halk Müziği gerek sözel gerek icrasal özellikleri bakımından zenginolup çalgısal alanda da çok geniş bir müzik kültürüne sahiptir. Günümüzde buzenginliğin icra edildiği pek çok çalgı mevcut olup bu çalgılar hakkında kapsamlıaraştırmalar bulunmamaktadır.Türk Halk Müziğinde bu çalgıların tarihsel süreçlerinin tam anlamıylaincelenememesi ve icrası konusunda da farklılıkların olması, birçok usta icracınınher öğrenciye yetişememesi, çalgı eğitimine yönelik yazılı dokümanbırakılamaması bu alandaki problemi oluşturmaktadır. Çalgı eğitiminin amacınaulaşılabilmesi için doğru ve etkili metotların uygulanması gerekir. Bu araştırma;Türk Halk Müziği çalgılarından yöresel özellikleri bakımından önemli bir yeresahip olan zurnanın tarihsel süreçlerini ortaya koyan eğitim ve öğretimtekniklerinin metodolojik bir şekilde ortaya konmasını içeren nitel biraraştırmadır.Bu araştırma kaynak tarama ve doküman analizi yöntemi ile araştırılmışolup; şu şekilde sonuçlandırılmıştır; geleneksel müziğimizde önemli yeri olanzurnanın tarihsel süreç içerisinde incelenmesi, icra ve eğitiminin doğru biçimdedevam ettirilmesi ve gelecek kuşaklara tarihçesinin, eğitsel ve öğretselsüreçlerinin kültürel bir miras olarak aktarılmasını sağlaması bakımındanönemlidir.Anahtar Kelimeler: Tarihsel Süreç, Çalgı Eğitimi, Zurna. | |
dc.description.abstract | Turkish Folk Music is a rich music considering its verbal and performancequalities and it also has a rich culturebin instrumental field. There are manyinstruments used in performing Turkish folk Music nowadays; however, there isno extensive researh about these instruments.The main problems are that there is no research about historical proces ofthe instruments, there are differences in performing, professional players do nothave enough time for each student's education and there is no written documentsfor using in education. In instrument education, appropriate and effective methodsshould be used. This is a qualitative research of historical process andmethodologic teaching techniques of zurna which has an important place amongTurkish Folk Music instruments in terms of its local properties.In this research, source research and document analysis techniques areused. It is concluded as a result of this research that it is important to analyse thehistorical process of zurna, to perform it correctly and to leave its short historyand teaching process to the next generations as a cultural heritage.Keywords: Historical Process, Instrument Training, Zurna | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Geleneksel halk müziği çalgılarından zurnanın tarihçesi,eğitsel ve öğretsel süreçleri | |
dc.title.alternative | Educati̇onal process of zurna,whi̇ch i̇s a tradi̇ti̇onal folk musi̇c i̇nstrument | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Instrumental education | |
dc.subject.ytm | Horn | |
dc.subject.ytm | Turkish folk music | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Music learning | |
dc.identifier.yokid | 10030194 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 407627 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |