Show simple item record

dc.contributor.advisorGökçe, Gültekin
dc.contributor.authorÖzer, Eda
dc.date.accessioned2021-05-07T08:54:16Z
dc.date.available2021-05-07T08:54:16Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599568
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; lisans düzeyindeki uygulama derslerine alternatif olarak gerçekleştirilen `gönüllü öğretmenlik` sosyal sorumluluk projesi uygulaması sonrasında, uygulama esaslı Fen eğitiminin, Fen bilgisi eğitimi öğretmen adaylarının, fen öğretiminde öz-yeterlik inançları üzerine etkisinin incelenmesidir.Araştırma sonucunda cinsiyet değişkenine göre fen öğretiminde öz-yeterlik inanç seviyelerinin anlamlı olarak farklılaştığı görülmektedir. Erkek öğretmen adaylarının kız öğretmen adaylarına göre daha yüksek öz-yeterlik inancı seviyesinde oldukları belirlenmiştir. Fen öğretiminde öz-yeterlik inanç seviyelerinin sınıf seviyelerine göre farklılaşmasına bakıldığında, Fen Bilgisi öğretmenliği 1. , 2.ve 3. sınıf öğretmen adaylarının fen öğretiminde öz-yeterlik inançları arasında anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır. Mezun olunan lise türüne göre yapılan değerlendirmede ise, Anadolu lisesini bitiren öğretmen adaylarının düz liseyi bitiren öğretmen adaylarına göre ortalamalarının daha yüksek olduğu görülmektedir. Bu durumda Anadolu lisesini bitiren öğretmen adayları, düz liseyi bitiren öğretmen adaylarına göre kendilerini Fen eğitim ve öğretimi konusunda daha yeterli görmektedirler.
dc.description.abstractThe purpose of this research was to investigate the effect of applied science education on the self-efficacy beliefs of science education students after a study of `voluntary teaching` (social responsibility project), which was developed as an alternative to undergraduate practice courses. As a result of the research, it was seen that the teacher candidates' self-efficacy belief levels for science teaching differ significantly by gender. It was determined that male teacher candidates had higher self-efficacy level than female teacher candidates. When the difference of self-efficacy beliefs about science teaching according to class levels was examined, there was no significant difference between the 1st , 2nd and 3rd grade science teacher candidates' self-efficacy beliefs. According to the evaluation of the graduated high school, it was seen that the teacher candidates graduated from the Anatolian High School had a higher average about self efficacy than the teacher candidates who graduated from the ordinary high school. So, the candidate teachers who graduated from the Anatolian High School considered themselves more qualified than the candidate teachers who are graduated from the ordinary high school.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen adaylarında uygulamaya dayalı fen eğitiminin özyeterlik inançlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of applied science education on self-efficacy beliefs in science teacher candidates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10029751
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid490552
dc.description.pages56
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess