Show simple item record

dc.contributor.advisorDemircioğlu, Handan
dc.contributor.authorTuncay, Halid Akif
dc.date.accessioned2021-05-07T08:54:13Z
dc.date.available2021-05-07T08:54:13Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599547
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı matematik öğretmen adaylarının, farklı kıdemdeki ve öğretim seviyesindeki öğretmenlerin ve bir akademisyenin problem çözme süreci boyunca matematiksel düşünme süreçlerini incelemektir.Araştırma, 2013-2014 eğitim öğretim döneminde, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği Ana Bilim Dalında 5. sınıfta eğitim ve öğretimine devam eden iki matematik öğretmen adayı, Mersin Silifke ilçesindeki bir Anadolu lisesinde kadrolu iki matematik öğretmeni ve bir üniversitede doktora yapmakta olan bir akademisyen olmak üzere toplam beş katılımcı ile gerçekleşmiştir.Katılımcıların matematiksel düşünme süreçlerinin incelendiği bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden birisi olan durum çalışması kullanılmıştır. Veriler görüşmelerde yapılan video kayıtları incelenerek deşifre edilmiş, yazılı hale getirilmiş, katılımcıların teslim ettikleri çözüm kağıtları ile birlikte bilgisayar ortamına aktarılarak elde edilmiştir.Akademisyen, öğretmen ve öğretmen adaylarının matematiksel düşünme süreçleri göz önüne alındığında genel olarak alınan eğitim ve matematiksel düşünmenin tüm boyutları düşünüldüğünde; önemli bir başarı, başarısızlık ve alınan eğitim seviyesi ile orantılı bir ilişkiden söz etmek mümkün değildir. Düşünme sürecinde kimi boyutları, özellikle ispat tekniğini akademisyen daha sık kullanırken, kimi boyutlarda ise özellikle özelleştirme de öğretmen adayları daha fazla çözümler üretmişlerdir.ANAHTAR KELİMELER: Matematiksel Düşünme, Özelleştirme, Genelleme, Varsayımda Bulunma, İspat.
dc.description.abstractThe aim of this research is to investigate the mathematical thinking processes of candidate teachers, teachers who are at different stage of teaching and academician, during the period of problem solving.The research is carried out by five participants; two of them are the candidate teachers who are continuing their education at Sivas Cumhuriyet University secondary education Mathematical teaching, two of them are teachers who are working at Anatolian high school in Silifke and one of them is an academician working at a University.In this research at which the mathematical thinking processes of the participonts is investigated, case study which is a qualitative observation is used. Datas are gathered from watching the recorded video items, make written, are transferred along with the solution papers that participants submitted.Considering the mathematical thinking process of academician, teachers and condidate teachers, it is impossible to mention a proportional relationship between a significant success, failure and received education level. During the thinking process on the one hand academicians use frequently proof technique especially in customization; on the other hand teacher canditates produce more solutions.Key Words: Mathematical Thinking, Customization, Generalisation, Conjecturing,Prooen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMatematiksel düşünme süreçlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of mathematical thinking processes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmEducation faculties
dc.subject.ytmThinking
dc.subject.ytmThinking styles
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematical thinking
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmProblem solving
dc.identifier.yokid10029604
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407647
dc.description.pages215
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess