Öğrenci kişilik hizmetleri kavramlarının yaratıcı drama programı kapsamında araştırılması
dc.contributor.advisor | Arslan, Suna | |
dc.contributor.author | Çaykuş, Emir Tufan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:54:12Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:54:12Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599536 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, disiplinlerarası bir yaklaşımla Eğitsel/Yaratıcı Drama Programlarında kısa filmlerden yararlanarak Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) alanı temel kavramlarının öğrenilmesi/tartışılması ve hayata geçirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın yanıt aradığı temel soru `RPD hizmetlerinin bir alt alanı olan Öğrenci Kişilik Hizmetleri (ÖKH) ile ilgili kavramların Yaratıcı Drama Programları kapsamında kısa film türündeki sanat yapıtlarından yararlanarak tartışılması` dır.Araştırma nicel ve nitel yöntemleri birlikte kullanma olanağı vermesi ve birden fazla veri toplama tekniği kullanılması olanağı sağladığı için işbirlikli durum çalışması modeline göre yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini Cumhuriyet Üniversitesi 2013-2014 eğitim öğretim yılı Bahar Dönemi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi ABD 2. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada nitel yöntem uyarınca `Drama Dersi Gözlem Kayıtları` ve `Kısa Film-Drama Etkinlik ve Değerlendirme Raporları`; nicel yöntem uyarınca ise araştırma için özel olarak hazırlanmış `RPD Kavramları Hazırbulunuşluluk-Öğrenme Düzeyi` ve `Drama Kavramları Hazırbulunuşluluk-Öğrenme Düzeyi` bilgi testleri ön test-son test olarak kullanılmıştır. Araştırmanın nicel veri toplama aracı olan bilgi testlerinin sonuçları SPSS 20.0 istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın nitel verilerini oluşturan drama dersi gözlem kayıtları ve kısa film-drama etkinlik ve değerlendirme raporları içerik analizi yöntemi uyarınca değerlendirilmiştir. Araştırmada nicel veri toplama aracı olarak kullanılan ön test-son test bilgi testleri sonuçları karşılaştırıldığında uygulanan Yaratıcı Drama Programının RPD ve Yaratıcı Drama kavramlarını öğretmede başarılı olduğu saptanmıştır. Nitel verilerin analiz sonuçlarında ise nicel verileri destekler biçimde yaratıcılık, katarsis, problem çözme, grup iletişimi, rol oluşturma vb. Yaratıcı Drama, RPD ve Güzel Sanatlar Eğitimi (GSE) alanlarının ortak kavramlarına ilişkin bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma bulguları, Öğrenci Kişilik Hizmetleri kavramlarının kısa film türündeki sanat yapıtlarından yararlanılarak oluşturulan Yaratıcı Drama Programları aracılığı ile sezdirilebileceği sonucunu göstermektedir.Anahtar Sözcükler: Yaratıcı Drama, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Öğrenci Kişilik Hizmetleri, Kısa Film, Güzel Sanatlar Eğitimi | |
dc.description.abstract | The aim of this research is learning/discussing and putting into practice the basic concepts of the field of psychological counseling and guidance with the help of start movies in pedagogic creative drama programs with an interdiciplinary approach.The main question which is tried to be answered is `the discussion of the concepts related to the student individuality service which is the subfield of the PCG Services within the Creative Drama programs` and tries to reach the findings and results. The research is conducted according to the cooperative case study model since it provides the opportunity of using multiple data collection technique and using the quantitative and qualitative methods together. The environment of the research is the 2nd grade students of the Department of Pre-School Education of the Faculty of Education, spring semester of the academic year 2013-2014 academic year. In accordance with the qualitative method `Drama lesson observation records` and `short movie-drama event and evaluation reports`; and in accordance with the quantitative method specifically prepared `PCG Concepts Presentable learning level` and `Drama Concepts Presentable-Learning Level` knowledge tests which are used as pretest-posttest. The results of the knowledge tests which are the quantitative data collection technique of the research are analysed with spss 20.0 statistics program. Drama lesson observation records and short movie-drama event and evaluation reports which are the qualitative data of the research are analysed according to the content analysis method. When the pretest-posttest knowledge test results which are used as the quantitative data collection technique of the research are compared, it is confirmed that the Creative Drama programs which are applied are successful in teaching the Concepts of PCG and Creative Drama. On the other hand the analysis results of the qualitative data support the quantitative data in terms of creativity, catarsis, problem solving, group communication, creating role etc, and reached the findings of the Common concepts of the fields of Psychological Counseling and Guidance and Fine Arts Education.The research findings show that the concepts of the Student individuality services can be implicated with the help of Creative Drama Programs created with the quidance of short movie art works.Key words: Creative Drama, Psychological Counseling and Guidance, Student Individuality Service, Short Movie, Fine Arts Education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğrenci kişilik hizmetleri kavramlarının yaratıcı drama programı kapsamında araştırılması | |
dc.title.alternative | Study of the concepts of student personal services in the context of creative drama education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Psychological consulting | |
dc.subject.ytm | Short film | |
dc.subject.ytm | Fine arts | |
dc.subject.ytm | Student individuality service | |
dc.subject.ytm | Creative drama | |
dc.subject.ytm | Guidance services | |
dc.subject.ytm | Psychological consulting | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Guidance services | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.identifier.yokid | 10032122 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 407632 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |