Ortaöğretim tarih ders kitapları içeriklerinin yeterliliği (Öğretmen görüşleri)
dc.contributor.advisor | Öztürk, Ayhan | |
dc.contributor.author | Mintaş, Tarik | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:54:10Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:54:10Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599526 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma 9. ve 10. sınıf tarih ders kitaplarının içeriklerinin yeterli olupolmadığını kendisine konu edinmiştir. Bu amaçtan hareket ile 9. ve 10. sınıf tarih derskitaplarının içeriklerine yönelik olarak, tarih öğretmenleri üzerine bir çalışmayapılmıştır.Kayseri Melikgazi İlçesi Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı ortaöğretimokullarının 9. ve 10. sınıf tarih öğretmenlerine, kitap içeriği, tarih ders kitabı konularıüzerinden anket çalışması yapılmıştır. Bu anket çalışmasının soruları, konular ve kitaphakkında sonuçlara varmaya yöneliktir.Elde ettiğimiz anket verileri analiz edilerek sonuçlara varılmıştır. Nicel biraraştırma yöntemi ile gerçekleştirilen bu çalışma genel bir kanı elde etmemize olanaksağlamıştır.Anahtar Sözcükler: Tarih Eğitimi, Tarih, Eğitim. | |
dc.description.abstract | This study has made subject itself that whether enough of the contents of the 9thand 10th grade history textbook. For this purpose, a study was conducted by historyteachers about content of 9th and 10th grade history textbook.A questionnaire study was made out about book content and history textbooktopics with teachers of 9th and 10th grade history who work in Directorate of NationalEducation Melikgazi District in Kayseri. It is aimed to reach conclusions about the bookby questions of this survey.Our study results were obtained by analyzing survey data. This study, which wascarried out using a quantitative research method, has enabled us to get an overallimpression.Key Words: History Education, History, Education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim tarih ders kitapları içeriklerinin yeterliliği (Öğretmen görüşleri) | |
dc.title.alternative | Sufficiency of history textbook content of secondary school (Teachers' views) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | History | |
dc.subject.ytm | History lesson | |
dc.subject.ytm | History books | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Efficiency analysis | |
dc.subject.ytm | Content knowledge | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Historiography | |
dc.identifier.yokid | 10030550 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 407643 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Tarih Eğitimi Bilim Dalı |