Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, Ayhan
dc.contributor.authorMintaş, Tarik
dc.date.accessioned2021-05-07T08:54:10Z
dc.date.available2021-05-07T08:54:10Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599526
dc.description.abstractBu çalışma 9. ve 10. sınıf tarih ders kitaplarının içeriklerinin yeterli olupolmadığını kendisine konu edinmiştir. Bu amaçtan hareket ile 9. ve 10. sınıf tarih derskitaplarının içeriklerine yönelik olarak, tarih öğretmenleri üzerine bir çalışmayapılmıştır.Kayseri Melikgazi İlçesi Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı ortaöğretimokullarının 9. ve 10. sınıf tarih öğretmenlerine, kitap içeriği, tarih ders kitabı konularıüzerinden anket çalışması yapılmıştır. Bu anket çalışmasının soruları, konular ve kitaphakkında sonuçlara varmaya yöneliktir.Elde ettiğimiz anket verileri analiz edilerek sonuçlara varılmıştır. Nicel biraraştırma yöntemi ile gerçekleştirilen bu çalışma genel bir kanı elde etmemize olanaksağlamıştır.Anahtar Sözcükler: Tarih Eğitimi, Tarih, Eğitim.
dc.description.abstractThis study has made subject itself that whether enough of the contents of the 9thand 10th grade history textbook. For this purpose, a study was conducted by historyteachers about content of 9th and 10th grade history textbook.A questionnaire study was made out about book content and history textbooktopics with teachers of 9th and 10th grade history who work in Directorate of NationalEducation Melikgazi District in Kayseri. It is aimed to reach conclusions about the bookby questions of this survey.Our study results were obtained by analyzing survey data. This study, which wascarried out using a quantitative research method, has enabled us to get an overallimpression.Key Words: History Education, History, Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim tarih ders kitapları içeriklerinin yeterliliği (Öğretmen görüşleri)
dc.title.alternativeSufficiency of history textbook content of secondary school (Teachers' views)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmHistory
dc.subject.ytmHistory lesson
dc.subject.ytmHistory books
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmEfficiency analysis
dc.subject.ytmContent knowledge
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmHistoriography
dc.identifier.yokid10030550
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407643
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineTarih Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess