Show simple item record

dc.contributor.advisorBulut, Mustafa Hilmi
dc.contributor.authorDağdeviren, Pinar
dc.date.accessioned2021-05-07T08:54:10Z
dc.date.available2021-05-07T08:54:10Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599521
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Güzel Sanatlar Liseleri Batı Müziği Çalgı Toplulukları dersinin öğretim programının yapısı ve uygulanmasına ilişkin mevcut durumu saptamak, bulgularla durum değerlendirmesi gerçekleştirmek, önerilerle bu dersin daha işlevsel hale gelmesine katkı sağlamaktır. Bu araştırmada çeşitli Güzel Sanatlar Liseleri ile görüşülerek Batı Müziği Çalgı Toplulukları derslerinde seslendirilen eserlerin karşılaştırılması yapılmıştır. Batı Müziği Çalgı Toplulukları dersinin öğretim programının yapısı ve uygulanmasına ilişkin ilkeler incelenerek Güzel Sanatlar Liseleri arasındaki derslerde kullanılan repertuvarlar, çalınan eserlerin çeşitliliği incelenmiş ve kıyaslanmış olup, repertuvarların birbiriyle örtüşüp örtüşmediği ayrıca mevcut orkestra kitaplarının derslerde kullanılabilirliği araştırılmıştır. Araştırma, taşıdığı amaç ve bu amaca uygun olarak kullanılan yöntem bakımından betimsel bir çalışmadır. Verilerin toplanmasında veri toplama yöntemleri arasında yer alan `Görüşme Yöntemi` ve 'Kaynak Tarama Yöntemi' Güzel Sanatlar Liseleri Batı Müziği Çalgı Toplulukları dersi öğretmenleri ile yapılmıştır.Bu çalışma, Batı Müziği Çalgı Toplulukları dersi repertuvar çalışması yapacak araştırmacılara kaynak oluşturması bakımından ve Güzel Sanatlar Liselerinde bu derse giren öğretmenler için repertuvar havuzu oluşturulması bakımından önemlidir.Araştırmanın sonucunda elde edilen veriler doğrultusunda toplam on dört güzel sanatlar lisesinde seslendirilen eserler bir araya getirilmiştir. Eserler incelendiğinde; bir okulun seslendirdiği eserleri, diğer okulların seslendirme oranı az olduğu için repertuvar seçiminde eser çeşitliliğin çok fazla olduğu görülmüştür. Ayrıca hemen her Güzel Sanatlar Lisesi'nde seçilen repertuvarın bir kısmında ya orkestra dersine giren ya da okulda görev yapan bir öğretmen tarafından düzenlenmiş eserler yer almaktadır.Anahtar Kelimeler: Güzel Sanatlar Lisesi, Batı Müziği Çalgı Toplulukları (Orkestra), Repertuvar.
dc.description.abstractThe goal of this reserch is to detect the current state related to the construction and application of the curriculum of Classical Music Instrument Ensemble classes at Fine Art High Schools to realize the situation assessment according to the indications and to contribute to make this classes more functional throught suggestions. Within this research various Fine Art High Schools have been seen and the pieces played at Classical Music Instrument Ensemble classes have been compared. The Principles of the construction and application of the curriculum of the Classical Music Instrument Ensemble classes have been examined; and the repertoires used within the classes at Fine Art High Schools, the variety of the pieces played have been investigated and compared; whether the repertoires overlap each other and the useability of the current orchestra books within the classes have been researched.This research is a descriptive study in regard to its goal and the method used in accordance to that goal. the data collecting methods used i.e. `Interviewing ` and `scanning sources` have been done with the teachers of Classical Music Instrument Ensemble classes at Fine Art High Schools.This study is important for being a source for researchers of repertoire study of Classical Music Instrument Ensemble classes and for being a repertoire pool for teachers teaching this classes at Fine Art High Schools. The pieces played in fourteen Fine Art High Schools have been gathered according to the data obtained at the end of the research. When the pieces are examined it has been seen that the pieces played in one school are rarely played by another school; therefore , the variety of the pieces chosen for the repertoire is very large. Moreover, it has been seen that at almost each Fine Art High School, at one part of the repertoire there is a piece composed by an orchestra teacher or by one of the teachers teaching at that school.Keywords: Fine Art School, Classical Music Instrument Ensembles (Orchestra), Repertoire.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleGüzel sanatlar liseleri batı müziği çalgı toplulukları dersi repertuvarına yönelik sorunların incelenmesi
dc.title.alternativeThe analysis of problems oriented to the repertoire of the classical music instrument ensemble classes at fine arts high schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmRepertoire
dc.subject.ytmClassical music instrument ensemble
dc.subject.ytmFine arts
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmFine arts high schools
dc.subject.ytmOrchestra
dc.subject.ytmOrchestra
dc.identifier.yokid10055150
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407630
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess