Show simple item record

dc.contributor.advisorGüney, Kaan
dc.contributor.authorHerdem, Bünyamin
dc.date.accessioned2021-05-07T08:54:09Z
dc.date.available2021-05-07T08:54:09Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599520
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin, ÇZK (Çoklu Zekâ Kuramı) kapsamında derslerde gerçekleştirdikleri uygulamaları planlarken, uygularken ve değerlendirirken karşılaştıkları güçlükleri tespit etmektir. Araştırma betimsel bir çalışma olup tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma için gerekli olan veriler, başka bir araştırmada kullanılan ve uzman görüşleriyle son halini alan kişisel bilgi formu ve görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini Sivas'ta görev yapan 70 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Görüşme verileri tasviri analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir.Araştırma sonuçlarına göre; araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin derslerde en çok kullandığı öğretim yöntem ve tekniklerin neler olduğu ve bu kullanılan yöntem ve tekniklerin ÇZK uygulamalarına uygun olup olmadığı görüşleri belirlenmiştir. Öğretmenlerin ÇZK bilgilerine hangi kaynaklardan ulaştığı bilgileri tespit edilmiştir. Yaklaşık olarak son on yıl içerisinde eğitim camiasına katılmış öğretmenler, mevcut bilgilerine çoğunlukla üniversitelerden ulaşırken, daha eski yıllarda yükseköğrenim görmüş öğretmenlerin kendi çabalarıyla bu bilgilere ulaştıkları görülmüştür. Bu konuda MEB'in seminer/kurs eksiklikleri olduğu ortaya çıkmıştır.Öğretmenlerin, ÇZK uygulamalarında karşılaştıkları birçok güçlük olduğu tespit edilmiştir. Bu güçlüklerin başında materyal eksiklikleri, eğitim programının yetersizliği, okulların ve sınıfların fiziki koşullarının yetersizlikleri gelmektedir.Son bölümde de bu güçlüklerin giderilmesi için nelerin yapılabileceği tartışılmış ve çözüm önerileri getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Çoklu Zekâ Kuramı, Sınıf Öğretmenleri, Öğretim Yöntem ve Teknikleri
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the difficulties those class teachers experienced while they plan, perform and analyze the practices within multiple intelligence theory. This study is a descriptive survey model. The data required for the study was collected by using 'personal information form' and 'interview form' which were used in another study and updated by specialists' opinions. The study samples include 70 class teacher participate in Sivas. The interview data was analyzed by using descriptive analyze method.According to the study results, thoughts of the study participiant class teachers about the educational methods and techniques those mostly preferred by them for their lectures and whether these methods and techniques suit for multiple intelligence theory applications or not were determined. The information about the sources which were used by the teachers for multiple intelligence theory data was determined. It was detected that the teachers those started to work in last decade mostly get their present data from universities while older teachers get their present data by their own efforts. It is seen that the ministry of education has lacks of seminars/courses about this issue.It was determined that there were various difficulties those teachers faced about multiple intelligence theory. The most notable difficulties were lack of materials, inadequacy of our national education program and the physical inadequcies of schools and classes.In the last chapter it was discussed that what could be done for these difficulties and suggestions for solutions produced.Keywords: Multiple intelligence theory, class teachers, educational methods and techniquesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin çoklu zekâ kuramı uygulamalarında karşılaştıkları güçlükler
dc.title.alternativeThe challenges that class teachers confront while applying multiple intelligence theory
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmMultiple intelligence
dc.subject.ytmMultiple Intelligence Theory
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching problems
dc.identifier.yokid10058421
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407638
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess