Sınıf öğretmenlerinin çoklu zekâ kuramı uygulamalarında karşılaştıkları güçlükler
dc.contributor.advisor | Güney, Kaan | |
dc.contributor.author | Herdem, Bünyamin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:54:09Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:54:09Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599520 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin, ÇZK (Çoklu Zekâ Kuramı) kapsamında derslerde gerçekleştirdikleri uygulamaları planlarken, uygularken ve değerlendirirken karşılaştıkları güçlükleri tespit etmektir. Araştırma betimsel bir çalışma olup tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma için gerekli olan veriler, başka bir araştırmada kullanılan ve uzman görüşleriyle son halini alan kişisel bilgi formu ve görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini Sivas'ta görev yapan 70 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Görüşme verileri tasviri analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir.Araştırma sonuçlarına göre; araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin derslerde en çok kullandığı öğretim yöntem ve tekniklerin neler olduğu ve bu kullanılan yöntem ve tekniklerin ÇZK uygulamalarına uygun olup olmadığı görüşleri belirlenmiştir. Öğretmenlerin ÇZK bilgilerine hangi kaynaklardan ulaştığı bilgileri tespit edilmiştir. Yaklaşık olarak son on yıl içerisinde eğitim camiasına katılmış öğretmenler, mevcut bilgilerine çoğunlukla üniversitelerden ulaşırken, daha eski yıllarda yükseköğrenim görmüş öğretmenlerin kendi çabalarıyla bu bilgilere ulaştıkları görülmüştür. Bu konuda MEB'in seminer/kurs eksiklikleri olduğu ortaya çıkmıştır.Öğretmenlerin, ÇZK uygulamalarında karşılaştıkları birçok güçlük olduğu tespit edilmiştir. Bu güçlüklerin başında materyal eksiklikleri, eğitim programının yetersizliği, okulların ve sınıfların fiziki koşullarının yetersizlikleri gelmektedir.Son bölümde de bu güçlüklerin giderilmesi için nelerin yapılabileceği tartışılmış ve çözüm önerileri getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Çoklu Zekâ Kuramı, Sınıf Öğretmenleri, Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine the difficulties those class teachers experienced while they plan, perform and analyze the practices within multiple intelligence theory. This study is a descriptive survey model. The data required for the study was collected by using 'personal information form' and 'interview form' which were used in another study and updated by specialists' opinions. The study samples include 70 class teacher participate in Sivas. The interview data was analyzed by using descriptive analyze method.According to the study results, thoughts of the study participiant class teachers about the educational methods and techniques those mostly preferred by them for their lectures and whether these methods and techniques suit for multiple intelligence theory applications or not were determined. The information about the sources which were used by the teachers for multiple intelligence theory data was determined. It was detected that the teachers those started to work in last decade mostly get their present data from universities while older teachers get their present data by their own efforts. It is seen that the ministry of education has lacks of seminars/courses about this issue.It was determined that there were various difficulties those teachers faced about multiple intelligence theory. The most notable difficulties were lack of materials, inadequacy of our national education program and the physical inadequcies of schools and classes.In the last chapter it was discussed that what could be done for these difficulties and suggestions for solutions produced.Keywords: Multiple intelligence theory, class teachers, educational methods and techniques | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin çoklu zekâ kuramı uygulamalarında karşılaştıkları güçlükler | |
dc.title.alternative | The challenges that class teachers confront while applying multiple intelligence theory | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Multiple intelligence | |
dc.subject.ytm | Multiple Intelligence Theory | |
dc.subject.ytm | Education problems | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching problems | |
dc.identifier.yokid | 10058421 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 407638 | |
dc.description.pages | 76 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |