Show simple item record

dc.contributor.advisorGüney, Kaan
dc.contributor.authorArikan, H. Ebru
dc.date.accessioned2021-05-07T08:54:05Z
dc.date.available2021-05-07T08:54:05Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599502
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı öğretmen adaylarının öğrenilmiş güçlülük düzeyleri ile akademik erteleme eğilimleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığının incelenmesidir. Öğrenilmiş güçlülük ile akademik erteleme eğilimi arasında cinsiyet, öğrenim görülen bölüm, not ortalaması, sınıf düzeyi değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesi de araştırmanın alt amaçlarını oluşturmaktadır.İlişkisel tarama modeline uygun olarak düzenlenmiş araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim öğretim yılında Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü'nde öğrenim görmekte olan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise gönüllülük esasına dayalı olup Fen Bilgisi Öğretmenliği, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, İlköğretim Matematik, Okul Öncesi Öğretmenliği öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada ilköğretim bölümü öğretmen adaylarının sosyo-demografik özellikleri hakkında bilgi toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilmiş `Kişisel Bilgi Formu` ; araştırmaya katılan öğretmen adaylarının öğrenilmiş güçlülük düzeylerini saptamak için 'Rosenbaum Öğrenilmiş Güçlülük Ölçeği' ; öğretmen adaylarının akademik erteleme eğilimlerini belirlemek için ise 'Aitken Akademik Erteleme Ölçeği' kullanılmıştır. Veri analizleri sonucunda öğretmen adaylarının öğrenilmiş güçlülük düzeyleri ile akademik erteleme eğilimleri arasında düşük düzeyde pozitif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. Öğrenilmiş güçlülük toplam puanları incelendiğinde öğretmen adaylarının öğrenim görülen bölüm, cinsiyet, sınıf düzeyi ve başarı ortalaması değişkenlerine göre anlamlı bir fark bulunmamıştır. Akademik erteleme eğilimi toplam puanlarına bakıldığında sınıf düzeyi ve öğrenim görülen bölüm değişkenlerine göre anlamlı farklar tespit edilmiştir. Cinsiyet ve başarı ortalaması değişkenlerine göre ise anlamlı bir fark bulunmamıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılmış ve eğitimcilere, araştırmacılara çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Öğrenilmiş güçlülük, akademik erteleme, öğretmen adayları
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to find out whether there is a meaningful relationship between learned resourcefulness and academic procrastination tendency of teacher candidates. Also, identifying whether learned resourcefulness and academic procrastination differ according to variables such as gender,study of department,academic success, class level forms and the sub-aims of the research. The universe of the research, which is organized as suitable with the relational sccanning model is composed of the students who study at Sivas Cumhuriyet University in the department of secondary education at the faculty of education.The sample of the research is based on voluntariness and composed of students of Science Teaching, Guidance and Counselling,Secondary Mathematics Education, Early Childhood Education Departments.`Personal Information Form` developed by the researcher to gather information about the sociodemographic attributes of teacher candidates in the department of secondary education; `Rosenbaum Learned Resourcefulness Scale` to determine learned resourcefulness level of the teacher candidates participating in the research; and to determine the academic procrastination tendency of teachers `Aitken Academic Procrastination Scale` is used in the research.It is found out that learned resourcefulness level of candidate teachers is positively related to the academic procrastination tendency in low level as a result of the data analysis.When overall points of learned resourcefulness are examined; a significant difference is not found according to variables such as study of department, gender, class level and academic success of teacher candidates.When overall points of academic procrastination are examined; a significant difference is found according to the variables between the cless level and study of department. According to the variables between gender and academic success a significant difference is not found.Findings gathered from the research are discussed in the light of literature and educators, researchers are suggested various advice.Key Words : learned resourcefulness, academic procrastination ,candidate teachersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının öğrenilmiş güçlülük düzeyleri ile akademik erteleme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the relationship between learned resourcefulness and academic procrastination tendency of teacher candidates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmLearned resourcefulness
dc.subject.ytmAcademic procrastination
dc.identifier.yokid10124662
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid440563
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess