Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzaltunoğlu, Özlem
dc.contributor.authorDağdeviren, Muhammed Hasan
dc.date.accessioned2021-05-07T08:54:04Z
dc.date.available2021-05-07T08:54:04Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599501
dc.description.abstractBu çalışma ile Türkiye'de Okul Öncesi Müzik Eğitimi alanında yapılanLisansüstü Tezlerin konu dağılımlarına göre sınıflandırılması ve konu içeriklerinintespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada kaynak tarama yöntemiyle birlikte içerikanalizi yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışma, nitel araştırma yöntem-teknikleri ve taramamodelinin uygulandığı durum tespitine yönelik betimsel bir çalışmadır.Araştırmanın örneklemini YÖK Yayın Dokümantasyon Daire Başkanlığıtarafından 1993-2016 yılları arasında onaylanan arşivlenen, konu bölümü eğitim veöğretim olarak dizgilenen 9 adet doktora tezi, 1 adet Sanatta Yeterlilik, 50 adet yükseklisans tezi olmak üzere toplam 60 lisansüstü eğitim tezi ile ilgili detaylı incelemeleryapılmış ve veriler gruplandırılmıştır. Ulaşılabilen tezler; tezin yayınlanma yılı, teztürü, tezin yazıldığı şehir, üniversite, yazarın cinsiyeti ve veri toplama yöntemlerinegöre incelenmiş; ulaşılan sonuçlar yorumlanmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular neticesinde; okul öncesi müzik eğitimialanında yapılan çalışmaların % 83,3'nü yüksek lisans tezlerinin oluşturduğu, okulöncesi müzik eğitimi ile ilgili yapılan lisansüstü çalışmaların büyük çoğunluğunun2008 ve 2010 yılında İstanbul' da yapıldığı, en fazla çalışma yapılan üniversitenin %26,7'lik oranla Marmara üniversitesi olduğu, kullanılan yöntemler incelendiğinde, %26,7 anket yöntemi kullanıldığı sonuçlarına ulaşılmaktadır.Anahtar Sözcükler: Müzik, Müzik Eğitimi, Okul Öncesi Eğitim
dc.description.abstractWith this study, it is aimed to classify the post-graduate theses made in the field of PreschoolMusic Education in Turkey according to the subject distributions and todetermine the subject contents. In the research, content analysis method was usedtogether with source scanning method. This study is a descriptive study of thequalitative research method-techniques and the situation in which the screening modelis applied.The sample of the research was examined by the Higher Education DocumentationDocumentation Department in detail during the period of 1993-2016 with a total of 60graduate education theses including 9 doctorate thesis, 1 artistic competency, 50 masterthesis, organized as subject department education and training And the data aregrouped. Reachable theses; The year of dissertation, the type of thesis, the city wherethe thesis was written, the university, the gender of the author and data collectionmethods; The results achieved are interpreted.The findings obtained from the research are as follows; 83.3% of studies conducted inthe field of pre-school music education were made by master's thesis and most of thepost-graduate studies on pre-school music education were conducted in Istanbul in 2008and 2010 and the ratio of 26.7% When Marmara University is used and the methodsused are examined, the results of using 26.7% survey method are reached.KeyWords: Music, Music Education, Pre-schoolEducationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleTürkiye`de okul öncesi müzik eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of graduate thesis in the pre-school music education in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmTheses
dc.subject.ytmPostgraduation thesises
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmPreschool period
dc.identifier.yokid10125708
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid462329
dc.description.pages69
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess