Show simple item record

dc.contributor.advisorYeşiltaş, Erkan
dc.contributor.authorPolat, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-07T08:54:04Z
dc.date.available2021-05-07T08:54:04Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-03-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599499
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Sosyal Bilgiler ve Sınıf Eğitimi Anabilim Dallarında öğrenim gören öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitimi uygulamaya yönelik tutumlarını belirlemek ve e-içerik geliştirme becerilerini tespit etmek ve bu bağlamda karar vericilere, Milli Eğitim Bakanlığı'na ve öğretmen yetiştiren kurumlara yönelik öneriler sunmaktır. Nicel araştırma yöntemlerinden, betimsel tarama deseni ile yürütülen araştırmada veriler A. Arslan (2006), tarafından geliştirilen `Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutum Ölçeği` ve E. Polat (2014), tarafından geliştirilen `E-içerik Geliştirme Becerileri Ölçeği` kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Sivas ili, Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Niğde ili, Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara ili, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Trabzon ili, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi, Siirt ili, Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ağrı ili, İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ve Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören 1007 tane 4. Sınıf öğretmen adayı oluşturmaktadır.Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitim yapmaya ilişkin tutumlarının orta düzeyde olduğu tespit edildi. Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumlarında cinsiyet, anabilim dalı ve yaşa göre anlamlı bir farklılığın olmadığı görülürken üniversite değişkenine göre anlamlı farklılıkların olduğu görüldü. Analiz sonuçlarına göre araştırmaya katılan öğretmen adaylarının E-İçerik Geliştirme Becerileri ölçeğinin tüm kriter boyutlarına `Katılmıyorum` aralığına denk gelen cevaplar verdikleri görüldü. Araştırmada toplanan verilerin analizinde IBM SPSS 23.0 paket programı kullanıldı. Elde edilen veriler yüzde, frekans, bağımsız örneklemler için t testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson korelasyon analizi aracılığıyla çözümlenip ve verilerin anlamlı olup olmadığı 0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirildi.Ayrıca öğretmen adaylarının yaş ve cinsiyet değişkenine göre e-içerik geliştirme becerileri puanlarında anlamlı bir farklılığın olmadığı görüldü. Analiz sonuçlarına göre öğretmen adaylarının E-İçerik Geliştirme Becerilerine ilişkin puanlarının üniversite değişkenine göre Eğitsel ve Tasarım Kriterleri, Grafik ve Kontrol Kriterleri boyutunda ve Ses Kriterleri boyutunda anlamlı farklılık bulunmuştur. Ayrıca Eğitsel ve Tasarım Kriteri boyutunda, Animasyon Kriterleri boyutunda ve Ölçme Değerlendirme Kriteri boyutunda anabilim dalı değişkenine göre e-içerik geliştirme becerilerine ilişkin puanları arasında anlamlı bir fark bulundu ve bu farklılığın Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören öğretmen adaylarını lehine olduğu görülmektedir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine prospective Social Studies and Class educatıon towards computer assisted instruction and determine their skills to develop e-content. In this context, suggestions are made to decision-makers, Ministry of National Education and teacher training institutions. The data for the study, which was carried out with descriptive survey design, which is one of the quantitative research methods, were obtained via `Computer Assisted Instruction Attitude Scale` developed by A. Arslan (2006) and `E-content Development Skills Scale` developed by E. Polat (2014). The study group of the study is composed of 1007 4th grade prospective Social Studies and Class Teachers at Faculty of Education, Cumhuriyet University, Sivas; at Faculty of Education, Niğde University, Niğde; at Faculty of Education, Gazi University, Ankara; at Fatig Faculty of Education, Karadeniz Technical University, Trabzon; Faculty of Education, Siirt University, Siirt; and at Faculty of Education, İbrahim Çeçen University, Ağrı.As a result of the study, it was determined that prospective teachers have moderate level of attitudes towards computer assisted instruction. It was seen that teacher the attitudes of teachers towards computer assisted instruction do not show significant difference in terms of gender, department and age, but in terms of university. As a result of analysis, it was determined that prospective teachers responded as `Disagree` for all criteria dimensions of E-Content Development Skills Scale. For the analysis of the data obtained in the study IBM SPSS 23.0 software package was used. The percentages and frequency were analyzed with t-test for independent samples, one way variance analysis and Pearson correlation. Significance of data were assessed at 0,05 significance level.Besides, it was seen that there was not a significant difference between prospective teachers' e-content development skill scores. As a result of analysis, significant difference was found between prospective teachers in e-content development skill scores in Educational and Design Criteria, Graphic and Control Criteria, and Sound Criteria dimensions in terms of university variable. Besides, significant difference was also found in e-content development skills in Educational and Design criteria dimension, Animation Criteria dimension and Measurement and Assessment Criteria dimension in terms of department. It was also seen that this difference is in favor of prospective class teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler ve sınıf eğitimi öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitim yapmaya ilişkin tutumları ve e-içerik geliştirme becerilerin belirlenmesi
dc.title.alternativeAttitudes of prospective social studies and class education candidates towards computer assissted instruction and determination of their e-content development skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-23
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmElectronic learning
dc.subject.ytmElectronic content development
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10054079
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid416191
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess