Show simple item record

dc.contributor.advisorGül, Osman Kubilay
dc.contributor.authorYilmazer, Ayşegül
dc.date.accessioned2021-05-07T08:54:03Z
dc.date.available2021-05-07T08:54:03Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599494
dc.description.abstractBu çalışmanın genel amacı; ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersine karşı tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi farklı değişkenler açısından incelemektir.Araştırmanın çalışma grubunu; 2014-2015 eğitim- öğretim yılında Sivas il merkezinde bulunan ortaokul kurumlarının sekizinci sınıflarında öğrenim görmekte olan 1000 öğrenci oluşturmaktadır.8. sınıf öğrencilerinin TCİTA dersine karşı tutumlarını ve başarılarını çeşitli değişkenler açısından inceleyen araştırmada, veriler Yeşiltaş ve Yılmazer (2015) tarafından geliştirilen 23 maddelik TCİTA dersi tutum ölçeği ve 19 maddeden oluşan kişisel bilgi formu uygulanarak toplanmıştır. Veri toplama araçlarının uygulanmasından sonra elde edilen veriler IBM SPSS Statistic 23 paket programı kullanılarak bilgisayar ortamında istatistiksel işleme tabi tutulmuş; bu bağlamda verilerin frekans ve yüzde değerleri hesaplanmış, değişkenlerin durumuna göre aritmetik ortalama, sıra ortalaması, standart sapma, bağımsız gruplar için t-testi, tek yönlü varyans analizi, Kruskal-Wallis, Mann Whitney U ve Tukey HSD testleri yapılmıştır. Yapılan analizlerle öğrencilerin TCİTA dersine ve öğretmenine yönelik tutumları farklı değişkenler açısından değerlendirilmiştir. Sonuç olarak; sekizinci sınıf öğrencilerinin TCİTA dersine yönelik tutumlarında cinsiyet, öğretmen cinsiyeti, dershane veya özel bir öğretmenden ders alma, öğretmenin derste kullandığı materyal, tarihi roman okuma, tarihi film izleme, kitap okuma sıklıkları, internette tarihi araştırmalara vakit ayırma, birinci dönem genel not ortalaması ve TCİTA dersi karne notu, öğretmene yönelik tutumları, en sevdikleri ve en sevmedikleri ders değişkenine göre anlamlı farklılıklar gösterirken; öğretmenin kıdemi, anne-baba eğitim durumu, evlerinde çalışma odası bulunması, bilgisayarlarının olması değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Bu değişkenler ile öğrencilerin başarıları arasındaki ilişki incelendiğinde ise öğrencinin cinsiyeti dışındaki bütün değişkenler ile aralarında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük,Tutum, Öğretmene Yönelik Tutum, Akademik Başarı,
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the relationship between eighth graders' academic achievement and their attitudes towards Republic of Turkey Revolution History and Kemalism (RTRHK) course in terms of some variables. The participants of this study were composed of 1000 eighth graders studying in Sivas province during 2014-2015 academic year. In this study focusing on the relationship between eighth graders' academic achievement and their attitudes towards RTRHK course, the data were collected using RTRHK course Attitude Scale, which was developed as a 23-item scale by Yeşiltaş and Yılmazer (2015) and personal information form, which was composed of 19 items. The obtained data were entered into IBM SPSS Statistic 23 software, and made ready for the analysis. Within this context, frequency, percentages, mean scores, mean rank, standard deviation, independent samples t-test, one-way analysis of variance, Kruskal-Wallis, Mann Whitney U and Tukey HSD tests were performed. These analyses were conducted in order to assess the students' attitudes towards RTRHK course and their teachers in terms of different variables. As a result, it was found that students' attitudes towards RTRHK course was significantly differed in terms of gender, teacher's gender, taking private lesson or going to private training center, materials used by the teacher, reading historical novels, watching historical movies, frequency of reading book, taking time for investigating history online, first-term GPA and report grade, their attitudes towards their teachers, and most or least favorite course. However, it didn't differed in terms of seniority of the teacher, parent's educational background, having a study room at home and having a personal computer. Finally, when the relationship between academic achievement and these variables, a significant relationship was found between academic achievement and all of these variables except for gender.Keywords: Republic of Turkey Revolution History and Kemalism, Attitude,Attitude towards the Teacher, Academic Achievementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk İnkılap Tarihitr_TR
dc.subjectHistory of Turkish Revolutionen_US
dc.titleOrtaokul 8. sınıf öğrencilerinin T.C. Inkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersine karşı tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the relationship between eighth graders' academic achievement and their attitudes towards republic of Turkey Revolution History and Kemalism course in terms of some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmUnsuccessful students
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmTurkish revolution history and Kemalism lesson
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.identifier.yokid10123652
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid440562
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess