Sosyal Bilgiler dersinde deprem konusunun dijital oyunlarla öğretiminin akademik başarıya etkisi
dc.contributor.advisor | Koç, Hakan | |
dc.contributor.author | Doğan, Emrah | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:54:02Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:54:02Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599489 | |
dc.description.abstract | Araştırma nicel araştırma yöntemiyle yürütülmüş, nicel araştırmada yaygın olarak kullanılan geçerlilik ve güvenilirliği yüksek, deneysel desen ile hazırlanmıştır. Araştırma modelinde ise; `Solomon Dört Gruplu Araştırma Modeli` kullanılmıştır.Yansız atama ile oluşturulmuş Solomon dörtlü grup modelinde iki deney ve iki kontrol grubundan oluşmaktadır. Dört gruptan oluşan bu modelde ikisi deney, ikisi de kontrol grubu olarak kullanılmaktadır.Araştırma grubunda 2015-2016 öğretim yılında Sivas il merkezinde bulunan Başöğretmen Ortaokulu ve Tokat il merkezinde bulunan Gaziosmanpaşa Ortaokulu, 5. sınıfında öğrenim görmekte olan 59 erkek, 49 kız olmak üzere toplam 108 öğrenciden oluşmaktadır.Araştırma sürecinde deprem konusu temele alınarak tasarlanan bilgisayar oyunu deney gurubunda işlenmiştir. Araştırmada elde edilen t testi analiz sonuçlarına göre göre; deney ve kontrol gruplarının başarı puanları arasında deney grubunun lehine anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. Yani dijital oyunla deprem öğretimi yapılarak ders işlenen deney gruplarının akademik başarı puanları, geleneksel öğretim (Anlatım yöntemi ve ders kitapları vs.) kullanılarak ders işlenen kontrol grubu öğrencilerinin akademik puanlarından yüksek olduğu görülmüştür.Anahtar kelimeler: Sosyal Bilgiler, Bilgisayar Destekli Öğretim, Ders Yazılımı, Dijital Oyun, Nicel Araştırma, Solomon Dörtlü Gurup, Deneysel Tasarım | |
dc.description.abstract | This research has been carried out in quantitative research method. The experimental pattern which has high validity and reliability and used commonly in quantitative research, was used. `Solomon Four Group Design` has been used in research model. Solomon Four Group Design which is created by neutral assignment consists of two experiments and two control groups. This design which consists of four groups two of which are used the experimental groups and two of which are used the control groups.While the universe of the study is composed of 5th grade students who study at secondary schools in province centre of Sivas and Tokat in 2015-2016 academic year, the sample of the study is composed of 108 students attending Gaziosmanpaşa Secondary School in Tokat and Başöğretmen Secondary School in Sivas in 2015-2016 academic year. Of 108 students in the study group 59 are boys and 49 are girls.The computer game which is designed based on earthquake topic was studied in the experimental group.According to t-test results, a significant difference between achievement scores of experimental and control groups has been determined in favour of the experimental group. So, it was seen that academic achievement scores of the experimental groups in which digital game was used for teaching earthquake topic are higher than those of the control groups' students in which traditional teaching (method of narration, textbook etc.) was used.Keywords: Social Studies, Computer Assisted Instruction, Course Software, Digital Game, Quantitate and Research, Solomon Four Group, Experimental Design. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal Bilgiler dersinde deprem konusunun dijital oyunlarla öğretiminin akademik başarıya etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of teaching earthquake topic through digital games i̇n social studies lesson to academic success | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Teaching with game | |
dc.subject.ytm | Computer aided | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Online gaming | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.identifier.yokid | 10092552 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 462324 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |