Eğitim bilimleri enstitülerindeki müzik yüksek lisans tezlerinde kullanılmış olan araştırma yöntemleri ve konu yönelimleri - bibliyografik bir çalışma (Sivas,Tokat, Malatya örneği)
dc.contributor.advisor | Bulut, Mustafa Hilmi | |
dc.contributor.author | Görler, Begüm Dilara | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:54:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:54:00Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599473 | |
dc.description.abstract | Üniversitelerin en önemli toplumsal işlevleri arasında, bilimsel araştırma yapmak, bilgi üretmek ve yeni buluşların ortaya çıkarılması gibi çalışmalar yer almaktadır. Bu düşünceden yola çıkarak üniversitelerdeki lisansüstü eğitim çalışmaları, özellikle bilimsel bilgi üretimi açısından büyük önem taşımaktadır.Bu çalışmanın amacı, Eğitim Bilimleri Enstitülerindeki Müzik Yüksek Lisans tezlerinde kullanılmış olan araştırma yöntemleri ve konu yönelimlerini analiz ederek genel bir değerlendirmeye varılmasıdır.Araştırmada kaynak taraması yapılmış olup veriler doküman analizi yöntemiyle toplanmıştır. Tezler, sayısal olarak elektronik ortama aktarılmak suretiyle, YÖK Ulusal Tez Merkezi'nden elde edilmiştir. Nitel özellikte olan bu çalışma döküman analizi yöntemiyle yürütülmüştür. Bu amaçla, 26 adet Yüksek Lisans çalışmasına ulaşılmış, istatistiki analizler ile birlikte, tezlerin tümü belirlenen ölçütler doğrultusunda incelenerek mevcut durum ortaya konulmuştur.Anahtar Kelimeler: Müzik, yüksek Lisans tezleri, müzik araştırma yöntemleri. | |
dc.description.abstract | Among the most important social functions of the universities are studies such as scientific research, information generation and the discovery of new discoveries. With this in mind, it is very important for graduate education especially in terms of scientific knowledge production in universities to study. The aim of this study is to make a general evaluation by analyzing the research methods and subject orientations used in the Music Master's degree dissertations in the Educational Sciences Institute. The source was scanned and the data were collected by document analysis. Theses were obtained from YOK National Dissertation Center by transferring them numerically to electronic medium. This qualitative study was conducted by document analysis. For this purpose, 26 Master of Science (MSc) study was reached, statistical analyzes were carried out, all theses were examined in accordance with the determined criteria and the present situation was revealed.Key Words: Music, master dissertations, music research methods. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Eğitim bilimleri enstitülerindeki müzik yüksek lisans tezlerinde kullanılmış olan araştırma yöntemleri ve konu yönelimleri - bibliyografik bir çalışma (Sivas,Tokat, Malatya örneği) | |
dc.title.alternative | Research methods and subject trends used in music master dissertations in educational sciences institutes - a bibliographic study (Sivas, Tokat, Malatya samples) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Bibliography | |
dc.subject.ytm | Theses | |
dc.subject.ytm | Graduate | |
dc.subject.ytm | Postgraduation thesises | |
dc.subject.ytm | Research-development | |
dc.subject.ytm | Technical analysiss methods | |
dc.subject.ytm | Analysis methods | |
dc.subject.ytm | Scientific researchs | |
dc.identifier.yokid | 10152737 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 470960 | |
dc.description.pages | 57 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |