Show simple item record

dc.contributor.advisorBütün, Mesut
dc.contributor.authorAşik, Tuğba
dc.date.accessioned2021-05-07T08:53:59Z
dc.date.available2021-05-07T08:53:59Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-12-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599467
dc.description.abstractBu çalışmada öğrencilerin üslü ve köklü ifadelerde yaşadıkları zorluklarla ilgili matematik öğretmenlerinin düşüncelerinin, kavram karikatürlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarında ne tür deneyimler yaşandığının ve bu öğrenme ortamları ile ilgili öğrenci görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, araştırmacı öğretmen yöntemiyle yürütülmüştür. Araştırma 2013-2014 eğitim öğretim yılında Amasya merkez ilçesinde bulunan bir özel öğretim kurumunda öğrenim gören 30, 9. sınıf öğrencisiyle ve farklı mesleki deneyimlerden 6 matematik öğretmeni ile geçekleştirilmiştir. Çalışmada öğretmenlere uygulanan görüş formu ve mülakatlar, öğrencilere uygulanan ön bilgi testi, sınıflarda yapılan gözlemler, kavram karikatürlerine dayalı çalışma kâğıtları ve uygulamalar sonrası seçilen öğrencilerle yapılan mülakatlar veri kaynağı olarak kullanılmıştır. Bu çalışmada ilk olarak üslü ve köklü ifadelerde yaşanan yanılgılar/zorluklarla ilgili öğretmenlerin görüşleri belirlenmiştir. Daha sonra ilgili literatür ve öğretmen görüşlerinden hareketle bu yanılgılı noktaları içeren beş adet açık uçlu soru ve kavram karikatürlerine dayalı çalışma yaprakları oluşturulmuştur. Bu beş soru ile uygulamalar öncesinde öğrencilerin ön bilgileri/yanılgıları/zorlukları ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Çalışma yapraklarının 5 ders saati süresince sınıf ortamında uygulaması yapılmıştır. Öğretmenlere uygulanan görüş formu ve mülakatlar, karikatür uygulamasındaki gözlemler ve uygulama sonrası öğrencilerle yapılan görüşmelerden elde edilen veriler içerik ve betimsel analiz yöntemleri ile çözümlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda, üslü ve köklü ifadelerin öğretiminde kavram karikatürü kullanımının öğrencilerin genel olarak derse ilgilerini artırdığı, kavramsal gelişimlerini desteklediği ve yanılgılarının giderilmesinde etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca kavram karikatürlerine dayalı çalışma yaprakları öğrencilerin gruplar halinde birlikte çalışmalarını kolaylaştırmış ve sınıf içerisinde verimli bir tartışma ortamı oluşturulmasına yardımcı olmuştur.
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine what kind of experiences were experienced in the learning environments where the concepts of mathematics teachers, the concept cartoons were used, and the student opinions about these learning environments about the difficulties that the students had in the exponent and rooted expressions. The study was carried out by the action research. The research was carried out in the academic year 2013-2014 with 30 mathematics teachers in a private education institution located in the central district of Amasya and 6 mathematics teachers from different professional experiences. Opinion forms and interviews applied to the teachers in the study, preliminary knowledge test applied to the students, observations made in classrooms, worksheets based on concept cartoons and interviews made with selected students after the applications were used as data sources. In this study, firstly, the opinions of the teachers about the fallacies / difficulties in the exponent and rooted expressions were determined. Then, based on the related literature and teacher views, five open-ended questions and concept cartoon worksheets containing these misleading points were created. Work sheets were applied in classroom for 5 hours. Opinion forms and interviews applied to the teachers, observations in the cartoon application and data obtained from interviews with the students after the application were analyzed with descriptive analysis methods and content. As a result of the analyzes made, exponential and rooted expression of teaching students to use concept cartoons to increase general interest in the course, conceptual developments and are effective in eliminating their misconceptions. In addition, worksheets based on concept cartoons have facilitated the students to work together in groups and helped create an efficient discussion environment within the classroom.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleÜslü ve köklü ifadelerdeki kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesinde kavram karikatürlerinin kullanılması
dc.title.alternativeUsage of concept cartoons in determining and eliminating the misconceptions of exponents and rooted expressions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-12
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConcept cartoons
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematical concepts
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmMisconception
dc.identifier.yokid10172269
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid490516
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess