Müzik öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerilerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kaptan, Zekeriya | |
dc.contributor.author | Soğukpinar, İlker | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:53:59Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:53:59Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599462 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı müzik öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerilerini farklı değişkenler açısından incelemektir. Öğrencilerin eleştirel bakış açısı kazanmaları için öğretmenlerin de eleştirel düşünme becerisine sahip olmaları ve bunu aktarabilmeleri gerekmektedir. Bu doğrultuda müzik öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerilerini inceleyen bu araştırmanın yapılması düşünülmüştür. Tarama modelinin kullanıldığı bu araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılında Sivas merkezde görev yapan 57 müzik öğretmeninden elde edilen veriler doğrultusunda hazırlanmıştır. Araştırmanın verileri, Müzik öğretmenlerinin bazı kişisel özelliklerini belirlemek için hazırlanan kişisel bilgi formu ve eleştirel düşünme eğilimlerini belirlemek için Semerci'(2011) nin geliştirdiği 55 sorudan oluşan kritik düşünme ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Kritik Düşünme Ölçeğinin son halinde dördü olumsuz, 51'i'olumlu olmak üzere 55 madde vardır. Ölçeğin KMO (Kaiser-Meyer-Olkin) değeri 0.75, Bartlett test değeri 7145.41, Cronbach Alfa değeri ise 0.90 olarak bulunmuştur. Elde edilen veriler, SPSS 22 istatistik program yardımıyla değerlendirilmiş ve çözümlemeleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda müzik öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerileri ile cinsiyet, mezun olunan orta öğretim programı, üniversiteye başlamadan önce yaşadıkları yer, mesleki deneyim, çalıştıkları kurum, izledikleri televizyon programları, gazete okuma, bulmaca çözme ve spor yapma sıklığı değişkenleri arasında manidar bir farklılaşma bulunamamıştır. Müzik öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerileri ile öğrenim durumu, kitap okuma sıklığı, kültürel etkinliklere ve mesleki faaliyetlere katılma sıklığı değişkenleri arasında ise manidar bir farklılaşma olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Düşünme, Eleştirel Düşünme, Eleştirel Düşünme Becerisi, Müzik Öğretmeni. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to analyze critical thinking of the music teachers in terms of different variables. Teachers must have critical thinking skills and they should relay them for students to gain critical viewpoint. In this direction; it has been thougtht that this research studying critical thinking of music teachers needs to be done. The research used screening model was prepared in line with the data acquired from 57 music teachers work in the centre of Sivas in 2016-2017 educational year. The data of the research was collected through personal information forms prepared to determine music teachers' some personal information and critical thinking scale including 55 questions developed by Semerci (2011) to determine critical thinking tendency.There are 55 articles in the last version of the critical thinking scale and 4 of them are negative, 51 of them are positive. Scale's KMO (Kaiser-Meyer- Olkin) value was calculated as 0.75, Bartlett test value was 7145.41, Cronbach Alpha value was 0.90. Acquired data was evaluated with 22 SPSS statistic programme and they were solved.In the research results, there are no big difference between teachers' critical thinking skills and their sex,the type of secondary education ,place where they live before the university,occupational experience, foundation where they work, tv programs that they watch, reading newspaper, solving puzzle, and the frequency of doing sport. However there is significant difference between music teachers' critical thinking skiils and educational background, frequency of reading book, frequency of joining cultural activities and occupational activities.Key Words: Thinking, critical thinking, critical thinking skills, music teacher. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Müzik öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerilerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Music teachers in the examination of critical thinking skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Critical thinking | |
dc.subject.ytm | Critical thinking | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Music learning | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Music lesson | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.identifier.yokid | 10125658 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 462328 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |