Show simple item record

dc.contributor.advisorUğurlu, Celal Teyyar
dc.contributor.authorKaya, Orhan
dc.date.accessioned2021-05-07T08:53:58Z
dc.date.available2021-05-07T08:53:58Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-12-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599452
dc.description.abstractBu araştırma ortaokul düzeyinde öğrencilerin akademik olarak başarısız olmalarının nedenlerini ve olası çözüm önerilerini okul yöneticisi, öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre ortaya çıkarmayı amaçlayan betimsel bir çalışmadır. Araştırmaya eğitim sistemi ve içerisindeki faktörlerde görülen değişiklikler neticesinde ilgili alanyazın dışında öğrenci başarısızlığına neden olan yeni durumları tanımlama ve bunlara yönelik çözüm önerisi geliştirme amacıyla başlanmıştır.Verileri toplamada görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan yönetici, öğretmen ve öğrencileri belirlemek için amaçlı örnekleme çeşitlerinden biri olan maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretin yılında Sivas ilinde 8. sınıfta öğrenim gören 24 öğrenci, bu öğrencilerin belirlenen temel branşlarda olan 24 öğretmeni ve bu öğrencilerin bulunduğu okullardaki 8 yönetici oluşturmaktadır. Bu katılımcılardan elde edilen veriler araştırmacı tarafından hazırlanan ve uzman görüşleri ile geliştirilen yarı yapılandırılmış form ile yapılan görüşmelerle toplanmıştır. Görüşmeler esnasında katılımcıların rızası ile ses kaydı alınmıştır.Araştırma sonucunda belirlenen okul tiplerine göre bakıldığında başarısızlığa neden olan temalarda genellikle benzerlikler ortaya çıkmış fakat alt kategorilerde okul tiplerine göre farklılıklar olduğu gözlenmiştir. Çözüm önerilerinde ise başarısızlık nedenlerine uygun temalar kendini göstermiş fakat başarısızlık nedenleri alt kategorilerinde oluşan farklılıklar çözüm önerilerinde de kendini göstermiştir. Örneğin köy okulunda çalışan bir öğretmen için başarısızlık nedeni `çocukların iş gücü olarak kullanılması` iken özel okulda çalışan bir öğretmen için Başarsızlık nedeni `aşırı maddi imkânların verdiği umursamaz tavır` olabilmektedir. Tema olarak iki durum da ekonomik etkenler ile ilgilidir.
dc.description.abstractThis research is a descriptive study which aims to reveal the reasons of students' academic failure in secondary school and possible solution proposals from the perspective of school principal,teacher and student.The research has been started with the objective of defining the new conditions –except from the ones in the literature- causing student faliure as a result of the changes in education system and its internal factors and developing solutions for the problems.Interview method has been used for collecting data.To determine the principals,teachers and students forming the working group of the research; maximum variation sampling method ,one of the purposive sampling methods, has been used.Working group comprises 24 students in 8th grade in 2017-2018 academic year in Sivas,24 of their teachers from particular basic branches and 8 principals of them.The data achieved from the participants has been collected by semi-structured interview form prepared by the researcher and developed with expert opinions.Interviews have been audio recorded with the consent of participants.As a result of the research it is observed that generally there are similarities on the matters causing failure but differences on subcategories considering types of schools.In solution proposals, matters related to the failure have been revealed but the differences on subcategories of failure reasons have also shown up for solutions.For instance while the reason of failure is `child labour` according to a rural school teacher; it is `the unconcern caused by financial opportunities` for a private school teacher.As subject matter they are both relevant to financial factors.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokullarda öğrenci başarısızlığı nedenleri ve çözüm önerileri: Yönetici, öğretmen ve öğrenci görüşleri
dc.title.alternativeReasons of academic failure in secondary schools and solution proposals : Principal, teacher and student opinions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-18
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmFailure
dc.subject.ytmSchool achievement
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.identifier.yokid10021910
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid501908
dc.description.pages177
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess