Show simple item record

dc.contributor.advisorKarataş, Evren
dc.contributor.authorPolat, Zeynep
dc.date.accessioned2021-05-07T08:53:57Z
dc.date.available2021-05-07T08:53:57Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599450
dc.description.abstract`Mevlâna İdris Zengin'in Çocuk Edebiyatı Türündeki EserlerininDeğerlendirilmesi` adını verdiğimiz bu çalışma, yazarın çocuk edebiyatı alanında yazdığı-yayınına ulaşılabilen- kırk adet eserlerini kapsar.Çalışmanın `çocuk` ve `çocuk edebiyatı` kapsamında olması, çalışmada `çocukve çocuk edebiyatı` na dair tanımlamaları ve bu tanımlamaların edebiyatımızdaki seyrinedair kısa bir bölümü gerekli kılmıştır.Mevlâna İdris Zengin'in çocuk edebiyatı alanındaki yerini ve serüvenini tespitedebilmek amacıyla çalışmanın ikinci aşamasında, yazarın çocuk edebiyatı alanındakieserlerinin tematik incelemesi yapılarak bu alandaki yeri belirlenmeye çalışılmış, 1980'liyıllarda yaşanan toplumsal olayların çocuk edebiyatına olan yansımaları incelenerekMevlâna İdris Zengin'in dünya görüşü ve çocuklar için yazma sebepleri tespit edilmeyegayret edilmiştir.Mevlâna İdris Zengin ile ilgili verilerin tespiti ve temini aşamasında yazara dairkapsamlı bir biyografiye ulaşılamamıştır. Bu eksikliğin giderilmesine küçük bir katkıdabulunabilmek için çalışma içeriğine, Mevlâna İdris Zengin'in biyografisi de eklenmiştir.Çalışmanın asıl bölümünü oluşturan `Bulgular ve Yorumlar` kısmında; Mevlânaİdris Zengin'in çocuk edebiyatı alanında yazdığı eserlerin içerik, yapı ve dilçözümlemelerine yer verilmiş ve yazarın çocuklara iletmek istediği mesajlar üzerindenbelirlenen kavramlar incelenmiştir.Bu çalışmada yer alan, Mevlâna İdris Zengin'in çocuk edebiyatı alanında yazdığıeserlere dair içerik yorumları ve yapı analizleri klasik yaklaşımlarla ele alınmıştır.Çalışmada, Mevlâna İdris Zengin'in eserlerindeki içerik ve yapı unsurları bütüncül birbakışla sınıflandırılmaya çalışılmıştır.Çalışmanın son bölümünde çalışmalarımız süresince faydalandığımız kaynaklaryer alır. `Ekler` bölümünde bulunan, Mevlâna İdris Zengin'in incelenen eserlerine dairoluşturulan `Mevlâna İdris'in Eserlerinde Farklı Kavramların Görünüşü`, `Mevlâna vİdris'in Eserlerindeki Meslek Gruplarının Dağılımı`, `Mevlâna İdris'in EserlerindekiMekânların Dağılımı` ve `Mevlâna İdris'in Eserlerindeki Ana Kahramanların Dağılımı`tabloları yazarın çocuk edebiyatı evreninin sınırlarını belirlemeyi amaçlar.Mevlâna İdris'in eserlerinde çocukları birden fazla kavram, duygu ve değerüzerine düşünmeye sevk etmesi, sorgulatması ve çözüm yollarını buldurtması yazarıneserlerinin özgün yanları olarak karşımıza çıkar. Farklı kavram alanlarını çocuk edebiyatıiçerisinde değerlendiren yazar, bu kavramları çocuğa göre ele alır ancak çocuklarıkavramlar ekseninde bir yetişkin edasıyla düşündürür. Kavramlar etrafında düşünmeörgüsünü ören çocuklar yazarın eserlerinde harekete geçer. Düşüncelerin kahramanlartarafından davranışa dönüştürülmesi ve davranışların kavramlar etrafında şekillenmesiMevlâna İdris'i çağdaşı olan çocuk edebiyatçılarından ayıran bir özelliktir. Sıradanolayların eserlerinde çok fazla yer almaması da yazarın, çocukların hayal gücünügeliştirmeye yönelik çabalar olarak değerlendirilebilir.
dc.description.abstractThis study, named as `The evaluation of Mevlana İdris Zengin's works the authorhas written in the genre of children literature` , covers the forty pieces of works thepublication of which can be reached and the author has written.The study's being in the scope of the `child and children literature` requires ashort chapter related to the definitions concerning `child and children literature` and theprogress of this definition in our literature in this study.With this aim of determining the value and adventures of Mevlana İdris Zengin inthe field of children literature, it has been striven for determining his position in the fieldby making an intensive thematic study on his works in children literature from the past tothe present in the second phase of the study. It has been struggled to determine his worldview and the reasons for writing for children by analysing the reflection of social eventsexperienced in 1980s on children literature.A comprehensive biography of Mevlana İdris Zengin couldn't be reached at thedata collection and finding stages. The biography of Mevlana İdris Zengin has also beenadded to the content of the study so as to make a little contribution to overcome thisdeficiency .At the part of `The findings and The comments` forming the basis of the study;the content the structure and the language analyses of the works Mevlana İdris Zenginhas written ın the field of children literature establish the main part of the study and theconcepts identified from the messapes the author would like to convey to the children hasbeen studied.It has been trıed to examine the data acquired by using as a method of scanningand situation analysis techniques with the content analysis and descriptıve analysis whichare one of the techniques of qualitative data analysis technique.The content interpretation and the structure analyses in this study concerning theworks Mevlana İdris Zengin has written ın the field of children literature have been viihandled with the classical approaches. The content and the structure components ofMevlana İdris Zengin's works have been classified ın holistic paradigm point of view.At the end of the study, there are resources which have been benefited from duringthe study. Charts like `The prospects of different concepts in Mevlana İdris Zengin'sworks`, `The distrubution of professional groups in Mevlana İdris Zengin's works.`,`The distrubution of settings in Mevlana İdris Zengin's works.`, `The distrubution ofmain characters ın Mevlana İdris Zengin's works.` created concerning the assessed worksof Mevlana İdris Zengin aim to determine the range of the author's children literaturehorizon.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleMevlana İdris Zengin`in çocuk edebiyatı türündeki eserlerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeMevlana İdris Zengin evaluation of children's literature works in kind
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-30
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmThematic analysis
dc.subject.ytmZengin, Mevlana İdris
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.identifier.yokid10029338
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid550549
dc.description.pages320
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess