dc.contributor.advisor | Hançer, Ahmet Hakan | |
dc.contributor.author | Tüfekçi, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:53:57Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:53:57Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-12-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599445 | |
dc.description.abstract | Farklılaştırılmış öğretim, öğretim sürecinde farklı yollar kullanarak öğrencilerin anlamlı öğrenmesi, kendi öğrenmelerinin sağlanması ve öğrendikleri bilgileri göstermek için seçimler yapabilecekleri bir öğrenme sürecidir.Ülkemizde, farklılaştırılmış öğretim tasarımının, fen eğitimine yönelik etkilerinin belirlenmesiyle ilgili çalışmaların yeterince yapılmadığı düşünülmektedir. Bu düşünceden hareketle araştırmanın amacı; öğrencilerin fen bilimleri dersindeki akademik başarı, fen bilimleri dersine yönelik tutum, özyeterlik ve öğrenmedeki kalıcılığı artırmada, öğretimin farklılaştırılmış öğretime göre ya da mevcut öğretim programında yer alan etkinliklerle yapılmasının anlamlı bir fark oluşturup oluşturmadığını belirlemek şeklinde ifade edilmiştir.Bu çalışmada ön test, son test, tekrar test ve kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deneysel desen kapsamında, araştırmanın deney grubundaki öğrencilere bağımsız değişken olarak etkileri merak edilen farklılaştırılmış öğretim, kontrol grubundaki öğrencilere ise mevcut öğretim programında yer alan etkinliklere göre konular işlenmiştir. Uygulamada, 7. sınıf fen bilimleri dersi `Vücudumuzu Tanıyalım` ünitesinin öğretimi gerçekleştirilmiştir. Her iki grupta da bağımlı değişken olarak Akademik Başarı, Fen Bilimlerine Yönelik Tutum ve Özyeterlik Algısı belirlenmiştir. Araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Sivas ili merkez ilçesinde bulunan bir ortaokulun 7. Sınıfında eğitim gören kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile belirlenmiş öğrenciler ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın deney grubunda 37 ve kontrol grubunda 37 öğrenci olmak üzere toplam 74 öğrenci yer almıştır.Çalışmada, öğrencilerin akademik başarı seviyelerini ve kalıcılığı ölçmek için `Akademik Başarı Testi`, fen bilimleri dersine yönelik tutumlarını ortaya koymak için `Fen Bilimleri Tutum Ölçeği`, özyeterlik algılarını belirlemek için ise `Özyeterlik Algısı Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen verileri analiz etmek için ise istatistiksel yöntemlerden t-testi ve tekrarlı ölçümler için tek faktörlü ANOVA uygulanmıştır.Araştırma sonucunda; farklılaştırılmış öğretim tasarımına göre yapılan öğretimin öğrencilerin akademik başarılarını artırdığı, fen bilimleri dersine olan tutumlarını olumlu yönde etkilediği ve öğrencilerin özyeterliklerini artırdığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırma sonuçları göz önünde bulundurulduğunda Fen bilimleri dersinde farklılaştırılmış öğretim tasarımının gerçekleştirilmesine yönelik dersin niteliğine uygun öğretim programlarının geliştirilerek okullarda uygulanması konusunda teşvik edilmesinin faydalı olacağı düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | Differentiated education is a teaching process in which students can make choines to learn meaningfully, to provide their own learning, and to show the information they learn using different ways in the teaching process. In Turkey, it is thought that the number of studies conducted in the related literature focusing on the designation of the differentiated educational design and its effects on science education have not been adequate. The aim of the present study is to determine if teaching with differentiated education, in comparison to activities taking place in the existing teaching program, makes a meaningful difference in terms of increasing students' academic success in science class, promoting their attitude toward science lesson, self-efficacy and persistence in learning.For the control groups, pre-test, post-test, retest and quasi-experimental design were used. In the experimental design, differentiated education was applied as independent variable to the students in the experimental group, and the students in the control group were taught subjects according to the activities in the current education program. In practice, the 7th grade science class taugt `we get to know our body`. Academic success, attitudes towards science, and perception of self-efficacy were determined as dependent variables in both groups. The study was conducted with students who were determined by the easily accessible sampling method from the seventh grade of a junior high school in the central district of Sivas during the fall semester of 2016-2017 academic year. There were total 74 students included in the study, as 37 in the experimental group and 37 in the control group.In the study, `Academic Success Test` was used to measure students' academic success levels and permanence, `Science Attitude Scale` to determine attitudes towards science lessons and `Self-Efficacy Perception Scale` to determine self-efficacy perceptions. One-factor ANOVA was used for repeated measures and t-test was used for statistical analysis.In conclusion, teaching according to differentiated educational design has significantly increased students' academic success, positively influenced their attitudes towards science courses, and increased students' self-efficacy. Considering the results of the research, it is thought that it may be beneficial to encourage the implementation of the differentiated educational design in science courses by developing the appropriate curriculum and applying it in schools. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilimleri eğitiminde farklılaştırılmış öğretim tasarımının öğrenme ürünlerine etkisi: Vücudumuzu tanıyalım ünitesi | |
dc.title.alternative | The effect of differentiated instructional design on learning products in science education: Our body recognition unit | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-12-31 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Instructional design | |
dc.subject.ytm | Differentiated instruction | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy belief | |
dc.identifier.yokid | 10112343 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 501931 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı | |