Meşk yöntemi üzerine karşılaştırılmalı bir çalışma
dc.contributor.advisor | Bulut, Mustafa Hilmi | |
dc.contributor.author | Balci, Tuğçe | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:53:56Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:53:56Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-12-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599439 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, meşk yöntemi günümüz öğretim yöntemleriyle karşılaştırılmıştır.Çalışmanın amacı, meşk yönteminin günümüzde kullanılan öğretim yöntem vetekniklerinden; `gösterip yaptırma`, `İşbirlikli öğretim`, `düz anlatım`,` rol/modelolma` gibi yöntemlerin benzer yönlerini ortaya çıkararak Formal ve İnformal öğretimiçinde ne derecede var olduğunu, eğer varsa ne ölçüde değişime uğrayıp uğramadığınısorgulamaktır. Araştırma nitel bir araştırma olup tarihsel ve betimsel özellik taşımaktadır.Araştırmada kaynak tarama ve görüşme yöntemlerindendz yararlanılmıştır. Araştırmanınproblemini, Meşk yöntemini ilk hali ile kullanan eğitim kurumu günümüzde de var mıdır?Günümüzdeki `gösterip yaptırma` yönteminin meşk yönteminden farklılıkları nelerdir?Soruları oluşturmaktadır.Anahtar kelimeler:meşk, gösterip yaptırma, rol/model olma, iş birlikli öğretim, formal, informal, | |
dc.description.abstract | In this study, the mesk method is compared with modern contemporary teaching methods.The aim of the study is to find out the similarities of methods such as `demonstration`,`cooperative teaching`, `straight expression`, `role / model` methods of teaching methodand techniques used in today's education, If so, how much change you have undergone.Research is a qualitative research and has historical and descriptive characteristics. It wasused in the research in source browsing and interviewing methods. Is there an educationalinstitution that uses the problem of researching, the first method of Meşk method today?What are the differences from the method of today's `show and do` method? It createsthe questions.Keywords:masks, demonstration, role / modeling, cooperative teaching, formal, informal, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Meşk yöntemi üzerine karşılaştırılmalı bir çalışma | |
dc.title.alternative | A comparati̇ve study on the meshk system | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-12-14 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Meşk | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.subject.ytm | Role model behavior | |
dc.identifier.yokid | 10125711 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 501345 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |