dc.contributor.advisor | Özgen, Mehmet Kasım | |
dc.contributor.author | Bülbül, Merve | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:53:55Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:53:55Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2021-04-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599428 | |
dc.description.abstract | BÜLBÜL, Merve, 2009 Ortaöğretim Felsefe Dersi Öğretim Programı İle 2017 Ortaöğretim Felsefe Dersi Öğretim Programının İçeriksel Açıdan Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Sivas, 2018. Bu araştırmanın amacı, 2017 yılında felsefe dersi öğretim programının yenilenmesi üzerine, 2009 felsefe dersi öğretim programıyla kıyas yapılarak felsefe dersinde meydana gelen değişikliklerin, farklılıkların, eksikliklerin, yeniliklerin hem olumlu hem de olumsuz yönlerini değerlendirmektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yapılmıştır.Araştırmanın evren ve örneklemini, belirlenen hedef evren, Türkiye' de `Felsefe Dersi Öğretim Programları` iken, örneklemi ise `2009 ve 2017 Ortaöğretim Felsefe Dersi Öğretim Programları` oluşturmaktadır.Araştırma sonucunda 2017 yılında felsefe dersi öğretim programının yenilenmesi üzerine, 2009 felsefe dersi öğretim programıyla kıyas yapıldığında felsefe dersi öğretim programlarının içeriksel olarak yapılan yeniliklere rağmen hem olumlu hem de olumsuz yönlerini bulunmaktadır.Anahtar Sözcükler: Felsefe, Eğitim, Öğretim, Program, Eğitim Programı, Hedef, İçerik, Felsefe Dersi | |
dc.description.abstract | BÜLBÜL, Merve, The Contentwise Evaluation Of 2009 High School Philosophy Course Curriculum And 2017 High School Philosophy Course Teaching Programme, Graduate/ Postgraduate Thesis, Sivas, 2018.The purpose of this research ,upon the renewal of philosophy course curriculum in year 2017, is to appraise both positive and negative sides of changes, differences, deficiencies and innovations which occur in philosophy course comparing it with 2009 philosophy course curriculum. In the research, was conducted document examination from method qualitative research.The universe and sample of the research, set goals universe, Turkey `Philosophy in Curriculum`, while the sample `2009 and 2017 Secondary Education Curriculum Philosophy` are created.The research concludes that, upon the renewal of philosophy course curriculum in year 2017, in spite of innovations that was made contextually of philosoph course curriculum when was made comparision with 2009 philosophy course curriculum is found both positive and negative sides.Key Words: Philosophy, Education, Teaching, Curriculum, Programme, Goal, Content, Philosophy Course | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Felsefe | tr_TR |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.title | 2009 ortaöğretim felsefe dersi öğretim programı ile 2017 ortaöğretim felsefe dersi öğretim programının içeriksel açıdan değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of the curriculum of philosophy courses in secondary education of 2009 and the curriculum of philosophy courses in secondary education of 2017 according to context | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-21 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Philosophy lesson | |
dc.subject.ytm | Education philosophy | |
dc.subject.ytm | Philosophy | |
dc.subject.ytm | Program development | |
dc.subject.ytm | Philosophy education | |
dc.identifier.yokid | 10169367 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 662198 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |