Show simple item record

dc.contributor.advisorBütün, Mesut
dc.contributor.authorKaya, Ümit
dc.date.accessioned2021-05-07T08:53:53Z
dc.date.available2021-05-07T08:53:53Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-12-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599417
dc.description.abstractDers imecesi öğretmen eğitiminde bir hizmet içi eğitim yaklaşımı olarakülkemizde de uygulanma potansiyeli bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı lise matematiköğretmenleriyle gerçekleştirilen ders imecesi uygulamalarını değerlendirmektir. Budeğerlendirme, süreçte öğretmenlerin yaşadıkları deneyimlerin betimlenmesi ve modelinuygulanmasındaki zorlukların ortaya çıkarılması ile gerçekleştirilmiştir.Araştırmaya Sivas il merkezinde bir lisede görev yapan 5 matematik öğretmenikatılmıştır. Araştırmada bu öğretmenlerle birlikte toplam 6 ders imecesi döngüsügerçekleştirilmiştir. Yaklaşık bir aylık zaman diliminde gerçekleşen ders imecesidöngülerindeki her bir aşamada yaşananların betimlenmesi amacıyla araştırma ortamındagözlemler yapılmış ve gözlem notları tutulmuştur. Ayrıca araştırmacının günlükleri, ortakhazırlanan ders planları, ön/son raporlar da veri kaynağı olarak kullanılmıştır. Araştırmasonunda süreçle ilgili görüşlerin belirlenmesi amacıyla her bir öğretmenle mülakatlargerçekleştirilmiştir. Elde edilen bütün bu veriler ışığında, öğretmenlerin ders imecesidöngülerindeki aşamalarda ne tür deneyimler yaşadıkları ve ders imecesi araştırmasüreci/gelecekteki uygulamalarla ilgili görüşleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.Araştırma sonucunda, imece araştırmalarının matematik öğretmenlerinin bilgi,beceri ve deneyimlerini paylaşmalarını sağlayarak, kendileri için zengin bir öğrenmeortamı oluşturduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin öğrencilerin düşünme ve anlamabiçimlerini merkeze alarak ortak plan yapmaları, bu planları sınıflarda uygulamaları vedeğerlendirmeleri, hem örtük bilgilerinin ortaya çıkmasını hem de bireysel olarak kendisınıflarındaki matematik öğretimi uygulamalarını değerlendirmelerini kolaylaştırmıştır.Araştırma sonucunda ayrıca, modelin uygulanmasındaki aşamalara özgü ve bağlamsalolarak çeşitli zorlukların yaşandığı tespit edilmiştir. Bu araştırma ile ders imecesimodelinin ülkemizde uygulanabilirliğine ilişkin olumlu ve olumsuz yönler öğretmen bakış açıları merkeze alınarak ortaya çıkarılmış ve gelecekteki muhtemel uygulamalariçin öneriler sunulmuştur.ANAHTAR KELİMELER: Ders imecesi, hizmet içi eğitim, matematik öğretmenleri
dc.description.abstractThere is a potential for implementation of the lesson study model in our countryas an in-service training approach in teacher education. The purpose of this study is toevaluate the practices/implementation of lesson study conducted by high schoolmathematics teachers. This assessment was made with description of the experiencesteachers experienced in the process and unveiling of the difficulties in implementing themodel.Five mathematics teachers who worked in a high school in Sivas city centerparticipated in the research. The cycle of total of 6 lesson model were carried out withthese teachers in the research. Observations were made in the working environment inorder to depict those who lived in each phase of the lesson study cycle, which took placein a period of approximately one month, and observation notes were kept. In addition, theresearcher's diaries, jointly prepared lesson plans, pre / final reports were used as datasources. At the end of the research, interviews were conducted with each teacher in orderto determine opinions about the process. In all of these obtained data, it is tried to revealthat the teachers tried to find out what experiences they had experienced in the cycle oflesson study the views of the lesson study research process / future practices.As a result of the research, it has become clear that lesson study works hasprovided a rich learning environment for math teachers by sharing their knowledge, skillsand experiences. The fact that teachers make a common plan by centering the ways ofthinking and understanding of students and their applications and evaluations in classmakes it easier to assess both the emergence of implicit knowledge and the practice ofmathematics teaching individually in their own class. As a result of the research, it wasalso found that there were various stages and contextual difficulties in implementing themodel. With this research, the positive and negative aspects of the lesson study model's applicability in our country are revealed by taking the teacher's point of view into thecenter and suggestions for possible future applications are presented.KEYWORDS: Lesson study, in-service training, mathematics teachersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise matematik öğretmenlerinin ders imecesi modeline dayalı mesleki gelişim uygulamalarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of lesson study model based professional development applications of high school mathematics teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-14
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Matematik Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmProfessional development
dc.subject.ytmLesson study
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.identifier.yokid10104912
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid501344
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess