Show simple item record

dc.contributor.advisorYeşiltaş, Erkan
dc.contributor.authorİşçi, Tuğçe Gamze
dc.date.accessioned2021-05-07T08:53:53Z
dc.date.available2021-05-07T08:53:53Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-12-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599415
dc.description.abstractGünlük yaşamımızda bilgisayar ve teknolojik ürünler kuşkusuz önemli bir yer kaplamaktadır. Toplumda yaygın olarak kullanılan bilgisayar teknolojilerinden biri de bilgisayar oyunlarıdır. Özellikle çocukların bilgisayar oyunlarına karşı ilgilerinin fazla olması nedeni ile birçok bilgisayar oyunu eğitim sektöründe kullanılmaya başlanmıştır. Son yıllarda dijital oyun sektörünün inanılmaz bir hızla gelişmesi hayatımıza yeni kavramların girmesine ve eğitim sektöründe köklü değişimler yaşanmasına neden olmuştur. Sanal gerçeklik, kodlama, arttırılmış gerçeklik, dijital oyunlar gibi uygulamaların eğitime entegre edilmesi eğitim dünyasında yeni bir çağın açılmasında etkili olmuştur. Bu doğrultuda öğretmen adayları, öğretmenler ve öğrencilerin birçok geliştirme ortamında olduğu gibi oyun geliştirme yazılımlarını da kullanmaları ayrıca önem taşımaktadır.Yapılan araştırmalarda eğitim-öğretim sürecinde kullanılan eğitsel dijital oyunların öğrencilerin derse karşı ilgilerini ve motivasyonları arttırdığı, akademik başarılarını ve karşı tutumlarını olumlu yönde etkilediği, öğrenilerin kalıcılığını arttırdığı ayrıca yaratıcılığı arttırdığı saptanmıştır. Fakat yurt içi ve yurt dışı ilgili literatür incelendiğinde Sosyal Bilgiler öğretiminde eğitsel dijital oyunların kullanımına yönelik çalışmaların azlığı göze çarpmaktadır. Ayrıca sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan eğitsel dijital oyun geliştirme yazılımının; öğretmen adayları, öğretmenler ve öğrenciler için yetersiz olması da dikkat çekmektedir. Bu bağlamda araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretiminde eğitsel dijital oyun geliştirme yazılımı kullanımına yönelik öğretmen adayı görüşlerini belirlemektir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden `durum çalışması` ile yürütülmüştür. Durum çalışması, derinlemesine araştırma yapmak için verilerin özel durumlara göre düzenlenmesini içermektedir. Nitel araştırmada amaçlı örnekleme türlerinden kritik durum örnekleme kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalında öğrenim gören 4. Sınıf öğrencilerinden 14 kişi oluşturmaktadır. Araştırma sürecinde çalışma grubuna araştırmacı tarafından KODU dijital oyun geliştirme yazılımı öğretimi yapılmış ve bu doğrultuda sosyal bilgiler öğretiminde dijital oyun geliştirme yazılımı kullanımı öğretmen adayları görüşleri katılımcılar ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşme ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile belirlenmiştir. Araştırma sürecinde verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme sonucunda elde edilen bulgular Nvivo 10 paket programı kullanılarak analiz edilerek saptanmıştır. Görüşme verilerinin analizi sonucunda araştırma temalara ayrılarak kodlanmıştır.Araştırma sonucunda katılımcıların sosyal bilgiler öğretiminde eğitsel dijital oyunlar kullanımına ve dijital oyun geliştirme yazılımı kullanıma yönelik düşüncelerinin olumlu olduğu, eğitsel dijital oyunların sosyal bilgiler öğretimine katkı sağlayacağı, öğrencilerin akademik başarılarını olumlu yönde etkileyeceği, sosyal bilgiler dersine yönelik ilgilerinin ve motivasyonlarının olumlu yönde artacağı görüşlerine ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIn our daily life, computers and technological products certainly take up an important place. One of the common computer technologies used in society is video games. Many video games have started to be used in the education industry because particularly children are highly interested in video games.The ever so rapid development of the digital gaming industry in the recent years caused new concepts to get into our lives and lead to radical shifts in the education industry. The integration of applications such as virtual reality, coding, augmented reality and digital games has influenced the world of education in getting into a new era. In this direction, it bears a particular importance that prospective teachers, teachers, and students use video game developing software, just like they are used in many different environments of development.It was also determined by research that the educational digital games used in the process of education and teaching increase students' motivation and interest in the course, their academic success and positively affect their attitude towards the course and promote creativity and retention of information. However, when domestic and foreign literature is studied, the lack of research on the use of educational digital games Social Studies education becomes clear. In addition, it is also worth noting that educational digital game development software used in teaching social studies are not sufficient for prospective teachers, teachers, and students. In this framework, the aim of this study is to determine the opinions of prospective teachers on the use of educational digital game development software in teaching social studies.The study was carried out by the method of case study, one of the qualitative research methods. A case study involves sorting out data according to special cases in order to make an in-depth research. Critical case sampling, one of the purposeful sampling types, was used in the qualitative study.The study group of the study consists of 14 senior students studying in the 2016-2017 academic year in the department of Turkish Language and Social Sciences Education, Faculty of Education at Cumhuriyet University in Sivas.In the study process, the study group was trained by the researcher on KODU, a digital game development software. In this direction, the opinions of prospective teachers on the use of digital game development software in teaching social studies were determined by semi-structured interviews and a semi-structured interview form. In the analysis of the data, the methods of descriptive analysis and content analysis were used. The findings obtained through semi-structured interviews were determined through analysis by using Nvivo 10 packaged software. Following the analysis of the interview data, the study was coded by being sorted into themes.In conclusion, it was determined that the attitude of the participants towards the use of digital games and digital game development software in teaching social studies is positive and that educational digital games will contribute to teaching social studies, it will positively affect students' academic success and increase their motivation and interest in the social studies course.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretiminde dijital oyun geliştirme yazılımı kullanımı ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının buna ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeThe use of digital game development software in the social studies teaching and related to this views social studies preservice teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-31
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmDigital games
dc.subject.ytmEducational games
dc.subject.ytmComputer games
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.identifier.yokid10090445
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid501914
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess