Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Yöneticiliği Bölümü`nde öğrenim gören spor yöneticisi adaylarının benlik ve mesleki benlik kavramları arasındaki bağdaşım düzeyinin bazı faktörler açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Çam, İbrahim | |
dc.contributor.author | Yildiz, Yavuz | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:53:53Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:53:53Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2020-01-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599414 | |
dc.description.abstract | IV ÖZET Bu araştırmanın amacı, spor yöneticisi adaylarında benlik ve mesleki benlik kavramları arasındaki ilişkiye etki eden faktörleri araştırmaktır. Bu çalışmada örneklem grubu 2002 - 2003 Eğitim - Öğretim yılında Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Spor Yöneticiliği Bölümü 'nde öğrenim gören 144 öğrenciden oluşmuştur. Bu araştırmada Super' in Mesleki Benlik Kavramı Kuramı temel alınmıştır. Benlik ve mesleki benlik kavramları arasındaki bağdaşımı test etmek için bu tezin araştırmacıları tarafından, Öner (1982)'in geliştirdiği sıfat listelerinden uyarlanan `Kendini Sıfatlarla Anlatma` ve `Mesleği Sıfatlarla Anlatma` listeleri kullanılmıştır. `Kişisel Bilgi Formu`nda öğrencilerin kişisel özellikleri, eğitim geçmişleri, ekonomik durumları, ailenin mesleğe ilişkin beklentilerinin etkileri ile ilgili bilgiler toplanmıştır. Sıfat listeleri öğrencilere, bir kez öğrencilerin benliklerinin sıfatlara ne derece uygun olduğunu, bir kez de sıfatların spor yöneticiliği mesleğinde ne derecede gerekli olduğunu betimlemeleri için iki ayrı yönerge halinde verilmiştir. Elde edilen verilerin analizi, SPSS 10 istatistik paket programı, Microsoft Excel programı ve Cohen 'in Kappa Katsayısı Formülü ile yapılmıştır. Bulgularda, öğrencilerin benlik ve mesleki benlik kavramlarının bağdaşık olduğu; bağdaşım düzeyinde, lise bitirme derecesi pekiyi olanların, dersleri biraz zor ve hiç zor değil şeklinde algılayanların, mezuniyetten sonra spor yöneticisi olarak çalışmak isteyenlerin, spor yöneticiliği mesleğinin toplumdaki statüsünü yüksek olarak algılayanların lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Cinsiyet faktörüne göre kızlarla erkekler arasında, sınıf düzeyleri arasında kısmen, ana-babasının mesleki beklentileri ile spor yöneticiliği mesleği uzlaşanlar ile uzlaşmayanlar arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır. Anahtar Kelimeler : Benlik, Mesleki Benlik, Mesleki Gelişim, Yöneticilik, Spor Yöneticiliği | |
dc.description.abstract | SUMMARY The purpose of this study was to investigate the relationship of some factors between global self-concept and vocational self-concept agreement levels of sport management candidates. The sample participants were 144 college students in the Sport Management Programme in Physical Education and Sport at Celal Bayar University, during the 2002 - 2003 academic year. This study was based on Super's Vocational Self- Concept Theory. `Identifying Oneself with Adjectives Check Lists` and `Identifying Vocation with Adjectives Check Lists` were used to test the agreement levels between global self - concept and vocational self- concept. Both research tests were adapted by Öner (1982) for this study. ` Personal Knowledge Form` was used to collected the personal characteristics, educational background, economic characteristics and occupational expectations of the student's families. Adjective lists were given to the students under two directives. The first one was that the students were asked how appropriate the adjectives were to themselves. The second directive asked the students to indicate how necessary the adjectives for sport management occupation were. The independent variables were analyzed through Cohen's Kappa by using SPSS 10 statistical software program and Microsoft Excel. In general, results indicated that the student agreement levels between global self-concept and vocational self-concept was significantly different. In terms of high school success, perceptions of lesson difficulty, willingness to pursue sport management as a career and the status of sport management in society In addition no gender differences were found in terms of independent variables. However, were partial findings for grade levels. Lastly, occupational expectations of student's families did not produce significant difference. Key Words: Self, Vocational Self, Vocational Development, Management, Sport Management. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Yöneticiliği Bölümü`nde öğrenim gören spor yöneticisi adaylarının benlik ve mesleki benlik kavramları arasındaki bağdaşım düzeyinin bazı faktörler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigate the relationship of some factors between global self-concept and vocational self-concept agreement levels of sport management candidates in the sport management programme in physical education and sport at Celal Bayar University | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-31 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 175023 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 157408 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Sporda Psikososyal Alanlar Bilim Dalı |