Sağlık hizmetlerinde oyunlaştırma tasarımı ve değerlendirmesi
dc.contributor.advisor | Karahoca, Dilek | |
dc.contributor.author | Tüfekçi, Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:05:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:05:39Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/59940 | |
dc.description.abstract | Oyunlaştırma (gamification) yöntemi bir uygulama üzerinden kurgulanan sistemin oyunsal öğeler ile desteklenerek insanların bu uygulamayı kullanırken hem ihtiyaçlarını karşılamalarını sağlamak, davranışlarını şekillendirmek hem de alışkanlıkları haline gelmesini sağlayan bir yapıdır. Oyunlaştırma ile kullanıcıya sanal ortamda sağlık hizmeti sunulabilmektedir ve ödüllendirme yoluyla sağlıklarına daha hızlı kavuşmaları beklenilmektedir.Akıllı telefonların kullanımının her geçen gün daha fazla yaygınlaşması ve hemen her alanda bu teknolojilerin kullanımını arttırmaktadır. Mobil teknolojilerin son yıllarda sıkça kullanılmaya başlandığı alanlardan biri de sağlık sektörüdür.Bu tezin ortaya çıkış amacı olarak fizyoterapi tedavisine ihtiyacı olan hastaların şehir hayatındaki zorluklardan minimum seviyede etkilenmesini sağlayarak onların fizyoterapistleri ile aralarında bir köprü oluşturmaktır. Sürekliliğin ve yüksek disiplinli çalışmayı gerektiren bu tedavi yönteminde fizyoterapist egzersizleri bu uygulama üzerinden hastaya tanımlayacak olup hasta da bu uygulama üzerinden evde yapması gereken egzersizleri yaparak takibini yapacaktır. Bu şekilde evde yapılan egzersizler başarı çok yüksek seviyelere çıkartılarak klinikte yapılabilecek egzersizlere daha fazla zaman ayrılabilecektir. Evde yapılacak olan yanlış egzersiz hareketlerinin tamamen önüne geçilmesi hedeflenmektedir. Fizyoterapistlerinin randevu saatleri haricinde de kontrolünde olacak olan hastalar, iyileşme seviyelerini kendileri de bu uygulama üzerinden takip edebileceklerdir.Bu oyun tasarımında oyunlaştırma metrikleri kullanılarak kullanıcının motivasyonu ve tasarlanılan uygulamaya adaptasyonu tespit edilecektir.Anahtar Kelimeler: Fizyoterapi Asistanı, Oyunlaştırma, Oyun Tabanlı Fizyoterapi, Fizyoterapi | |
dc.description.abstract | Gamification method is a structure that is fictionalized by an application, this method helps people to cover their needs, gives form to their actions and makes people get used to the site while using it. Gamification provides online health service to users and users are expected to recover faster by rewarding methods.With the smart phones spreading all around the world everyday, this technologies are getting more and more popular. One of the fields that mobile Technologies have been made use of oftenly is the health sector.The purpose of this thesis is to help the people who needs physiotherapy treatment, decreasing the effects of the difficulties that the city life causes and constitute a bridge between them and their physiotherapists. With the treatment method that requires continuity and high disciplined work, physiotherapists will use this application to define the right exercises, so the patients can do them at home using this application. By these exercises at home, the success of the clinical exercises will rise greatly and there will be more time left. The target is to prevent the wrong exercises that people do at their home. So by this application, physiotherapists can check their patients regardless of their working ours and patients can check their recovering process online.In this game design, the user's motivation and adaptation to the application will be determined by using gamification metrics. Keywords: Physiotherapy Assistant , Gamification , Game Based Physiotherapy, Physiotherapy | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | tr_TR |
dc.subject | Physiotherapy and Rehabilitation | en_US |
dc.title | Sağlık hizmetlerinde oyunlaştırma tasarımı ve değerlendirmesi | |
dc.title.alternative | Gamification design in the service of health and its evaluation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgi Teknolojileri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10101804 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 436022 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |