Show simple item record

dc.contributor.advisorKarahoca, Dilek
dc.contributor.authorTüfekçi, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-03T17:05:39Z
dc.date.available2020-12-03T17:05:39Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/59940
dc.description.abstractOyunlaştırma (gamification) yöntemi bir uygulama üzerinden kurgulanan sistemin oyunsal öğeler ile desteklenerek insanların bu uygulamayı kullanırken hem ihtiyaçlarını karşılamalarını sağlamak, davranışlarını şekillendirmek hem de alışkanlıkları haline gelmesini sağlayan bir yapıdır. Oyunlaştırma ile kullanıcıya sanal ortamda sağlık hizmeti sunulabilmektedir ve ödüllendirme yoluyla sağlıklarına daha hızlı kavuşmaları beklenilmektedir.Akıllı telefonların kullanımının her geçen gün daha fazla yaygınlaşması ve hemen her alanda bu teknolojilerin kullanımını arttırmaktadır. Mobil teknolojilerin son yıllarda sıkça kullanılmaya başlandığı alanlardan biri de sağlık sektörüdür.Bu tezin ortaya çıkış amacı olarak fizyoterapi tedavisine ihtiyacı olan hastaların şehir hayatındaki zorluklardan minimum seviyede etkilenmesini sağlayarak onların fizyoterapistleri ile aralarında bir köprü oluşturmaktır. Sürekliliğin ve yüksek disiplinli çalışmayı gerektiren bu tedavi yönteminde fizyoterapist egzersizleri bu uygulama üzerinden hastaya tanımlayacak olup hasta da bu uygulama üzerinden evde yapması gereken egzersizleri yaparak takibini yapacaktır. Bu şekilde evde yapılan egzersizler başarı çok yüksek seviyelere çıkartılarak klinikte yapılabilecek egzersizlere daha fazla zaman ayrılabilecektir. Evde yapılacak olan yanlış egzersiz hareketlerinin tamamen önüne geçilmesi hedeflenmektedir. Fizyoterapistlerinin randevu saatleri haricinde de kontrolünde olacak olan hastalar, iyileşme seviyelerini kendileri de bu uygulama üzerinden takip edebileceklerdir.Bu oyun tasarımında oyunlaştırma metrikleri kullanılarak kullanıcının motivasyonu ve tasarlanılan uygulamaya adaptasyonu tespit edilecektir.Anahtar Kelimeler: Fizyoterapi Asistanı, Oyunlaştırma, Oyun Tabanlı Fizyoterapi, Fizyoterapi
dc.description.abstractGamification method is a structure that is fictionalized by an application, this method helps people to cover their needs, gives form to their actions and makes people get used to the site while using it. Gamification provides online health service to users and users are expected to recover faster by rewarding methods.With the smart phones spreading all around the world everyday, this technologies are getting more and more popular. One of the fields that mobile Technologies have been made use of oftenly is the health sector.The purpose of this thesis is to help the people who needs physiotherapy treatment, decreasing the effects of the difficulties that the city life causes and constitute a bridge between them and their physiotherapists. With the treatment method that requires continuity and high disciplined work, physiotherapists will use this application to define the right exercises, so the patients can do them at home using this application. By these exercises at home, the success of the clinical exercises will rise greatly and there will be more time left. The target is to prevent the wrong exercises that people do at their home. So by this application, physiotherapists can check their patients regardless of their working ours and patients can check their recovering process online.In this game design, the user's motivation and adaptation to the application will be determined by using gamification metrics. Keywords: Physiotherapy Assistant , Gamification , Game Based Physiotherapy, Physiotherapyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectFizyoterapi ve Rehabilitasyontr_TR
dc.subjectPhysiotherapy and Rehabilitationen_US
dc.titleSağlık hizmetlerinde oyunlaştırma tasarımı ve değerlendirmesi
dc.title.alternativeGamification design in the service of health and its evaluation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgi Teknolojileri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10101804
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid436022
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess